دوشنبه 17 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آن چه که بر پرونده‌ انتخاب سرمربی تيم ملی گذشت، ايسنا

محصول جلسات چهار روزه از جمعه گذشته تا امروز (دوشنبه) انتخاب محمد مايلی کهن به عنوان سرمربی تيم ملی فوتبال ايران بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نخستين نشست در فدراسيون فوتبال ميان مديران اين فدراسيون و مشاوران فنی شامل حشمت مهاجرانی، محمود ياوری، مرتضی محصص، امير حاج‌رضايی، فريدون معينی و منصور پورحيدری روز جمعه برگزار شد و در نهايت اين نشست‌ها در آخرين دقايق روز شنبه به نتيجه رسيد و دو طرف در زمينه‌ی انتخاب کادرفنی تلفيقی از مربيان با تجربه و جوان به نتيجه رسيدند. بدين ترتيب قرار شد تا محمود ياوری به عنوان سرمربی و منصور ابراهيم‌زاده به عنوان مربی هدايت تيم ملی را برعهده بگيرند. ضمن آن که حشمت مهاجرانی و منصور پورحيدری نيز منتخبان جلسه فدراسيون و مشاوران فنی برای پست‌های مدير فنی و سرپرستی تيم ملی بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قرار بود سومين نشست اين گروه بعدازظهر يکشنبه در فدراسيون فوتبال برگزار شده تا اين فهرست به عنوان کادر فنی تيم ملی اعلام شود اما، با اعلام جلسه‌ی صبح دوشنبه، جلسه بعدازظهر يکشنبه کنسل شد و در همان جا بود که سرمربی‌گری محمود ياوری منتفی شد اما، منصور ابراهيم‌زاده از اين فهرست همچنان در جمع کانديداهای کادرفنی باقی ماند و بی‌ترديد مطرح ماندن اين گزينه دليل روشنی است که فهرست انتخابی از سوی مشاوران فنی، مورد تاييد فدراسيون قرار گرفته بود و تنها برخی اتفاقات پيش بينی نشده پرونده‌ی حضور ياوری، مهاجرانی و پورحيدری را در تيم ملی مختومه کرد.

با توجه به تمايل رييس سازمان تربيت بدنی در استفاده از نظرات مشورتی صبح دوشنبه نشست سرنوشت‌ساز آغاز شد و کار به خرد جمعی و نظرسنجی سپرده شد.

نتيجه‌ی نظرسنجی برای پست‌های مختلف چنين بود؛ امير قلعه‌نويی (سرمربی)، منصور ابراهيم‌زاده (مربی) و محمد زادمهر (سرپرست). البته بحث‌هايی هم درباره‌ی انتخاب علی پروين به عنوان مدير فنی مطرح بود. اما پس از يکی، دو نشست ديگر سرانجام نام‌ها به محمد مايلی کهن ختم شد.

بدين ترتيب پس از گذشت ۹ روز از برکناری علی دايی سرمربی سابق تيم ملی فوتبال، محمد مايلی کهن به عنوان سرمربی جديد تيم ايران انتخاب شد تا فوتبال ملی کشورمان را در سه ديدار حساس آينده برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی هدايت کند.





















Copyright: gooya.com 2016