چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه نويی: کار صعودمان به اما و اگر کشيد، ۴۰ روز است برايمان حاشيه سازی می کنند، مهر

سرمربی تيم فوتبال استقلال با ابراز تاسف از کم شدن شانس صعود تيمش به مرحله حذفی ليگ قهرمانان آسيا گفت: با وجود تمام تلاشی که کرديم بازهم کار صعودمان به اما و اگر کشيده شد.
به گزارش خبرنگار مهر، امير قلعه نويی پس تساوی يک بر يک تيمش مقابل ام صلال قطر با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۴۰ روز است که تيم ما را به حاشيه برده اند و ما را با مشکلاتی روبرو کردند که در مجموع باعث شد استقلال از روزهای اوجش فاصله بگيرد. در اين بين ما هم با اشتباهات بچگانه خود و بدشانسی نتايج نامطلوبی کسب کرديم که باعث شد علاوه بر کم رنگ شدن شانس قهرمانی در ليگ برتر فرصت صعود به مرحله دوم ليگ قهرمانان آسيا را نيز از دست بدهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با تاکيد بر اين که تيم فوتبال استقلال پس از دربی تهران به حاشيه نرفته و بدنبال اين بازی نمايش مطلوبی در چند مسابقه داشته است خاطرنشان کرد: در حال حاضر شانس صعود ما به مرحله دوم ليگ قهرمانان آسيا بسيار ضعيف است و کارمان به اگر و اما کشيده است.

سرمربی تيم فوتبال استقلال با تاکيد بر اينکه می دانسته تيمش از کجا گل می خورد و رفع اين نقيصه را به بازيکنان گوشزد کرده است خاطرنشان کرد: می دانستم تيم ام صلال از عمق دفاع ما و پشت سر کاظمی استفاده کرده و فرصت گلزنی ايجاد می کند. از بازيکنان خواستم آن نقطه از زمين را پوشش دهند اما متاسفانه بازيکنان به اين نکته توجه نکردند و به راحتی گل تساوی را دريافت کرديم.

وی با اشاره به اين نکته که حواشی در همه تيمها بويژه دو تيم استقلال و پرسپوليس وجود دارد و وجود اين نقيصه امری طبيعی است افزود: ما بايد اين حواشی را جمع می کرديم. خود من بايد به عنوان سرمربی تيم فوتبال استقلال جلوی اين حواشی را می گرفتم. بازيکنان در اين بين مقصر نيستند آنها کار خود را انجام دادند اما حواشی به آنها نيز لطمه زد.

خبرنگاری از قلعه نويی پرسيد چرا فوتبال ايران در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا به بن بست خورد و آيا راهکاری برای برون رفت از اين بحران وجود دارد که وی در پاسخ به سئوال گفت: ما راهکاری برای حل اين مشکل ندارم که اگر داشتم تيم خود را جمع و جور می کردم.

وی با ابراز تاسف از وجود حواشی در فوتبال کشور گفت: برای فوتبال ما خوب نيست. وجود اين همه حواشی اصلا مناسب نيست. حواشی در فوتبال ما وجود دارد اما امسال اين حواشی حادتر از سالهای گذشته شده است. متاسفانه هرکس به خود اجازه می دهد که به ديگران نسبت تبانی بدهد. خيلی راحت می گويند قلعه نويی تبانی کرده است. اگر سکوت کنم می گويند حتما اين کار را انجام داده اگر پاسخ شان را هم بدهم باز هم می گويند چرا قلعه نويی حرمت پيشکسوت را نگه نمی دارد. من نمی دانم با اين مسائل چگونه برخورد کنم شما بگوييم چه کنم.

وی از رياست سازمان تربيت بدنی، مراجع قضايی کشور و مسئولان فدراسيون کشور خواست در جهت رفع مسائل حاشيه ای در فوتبال کشور اقدام کند.

قلعه نويی در واکنش به خبرنگاری که تاکيد داشت استقلال فقط با استفاده از توانايی خسرو حيدری در جناح راست به دروازه تيم ام صلال نزديک شده و راهکاری غير از اين برای گلزنی نداشت گفت: نقطه قوت تيم ما جناح راست است و بيشتر حملاتمان را از اين جناح طراحی می کنيم در عين حال به عمق دفاع حريف هم حمله می کنيم اين نيست که فقط از يک جناح حملات خود را طراحی کنيم شايد به خاطر اينکه خسرو روان تر از ديگر بازيکنان عمل می کند اين تصور بوجود آمده که تنها برنامه ما برای حمله استفاده از جناح راست است.

وی کم تجربگی بازيکنان استقلال از حضور در ميدان آسيايی را از دلايل ناکامی تيمش در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا خواند و افزود: ما در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا خلا ۵-۶ ساله داشتيم و بازيکنانمان تجربه حضور در اين مسابقات را نداشتند. ناکامی های اين دوره باعث شد که بازيکنان کسب تجربه کرده تا سالهای آينده با اين مشکل روبرو نشوند.

قلعه نويی در ادامه مدعی شد هر چهار تيم ايرانی حاضر در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا ظرفيت و پتانسيل موفقيت در اين رقابت ها را داشته اند و تنها کم تجربگی از حضور اين تعداد تيم در مسابقات بزرگی چون ليگ قهرمانان باعث ناکامی شان شده است.

وی افزود: به اعتقاد من منتشر کردن بيانيه ۱ و ۲ و مسائلی از اين دست فقط جو فوتبال کشور را متشنج کرد و به اين رشته ورزشی لطمه زد بايد مسئولان کنکاش کنند علل وقوع مواردی از اين دست را يافته و با آن برخورد کنند.

سرمربی استقلا با اشاره به بازی خوبش مقابل ام صلال افزود: امروز بد بازی نکرديم و حقمان مساوی نبود. در طول بازی بويژه ۱۵ دقيقه آخر نمايش خوبی داشتيم. اگر تيم ما بد نتيجه گرفته مقصر آن من هستم. من بازی از نظر فنی تيم را آماده می کردم اگر ايرادی هست به من بر ميگردد.

سرمربی تيم فوتبال استقلال در خصوص ادامه حضورش در استقلال گفت: ماندن من در استقلال به پايان فصل باز می گردد الان زود است که در اين مورد اظهارنظر کنم بايد چند بازی پايانی ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا را برگزار کنيم و مسابقات جام حذفی را نيز پشت سر بگذاريم تا برای تمديد قرارداد با مسئولان باشگاه استقلال وارد مذاکره شوم.

وی با دفاع از رفتار تماشاگران استقلال در پايان ديدار استقلال مقابل ام صلال گفت: تماشاگران ما کاری نکردند . دروازه بان حريف مقابل آنها حرکتی انجام داد که باعث شد از خود عکس العمل نشان دهند . تماشاگران ما از ناکامی تيم شان ناراحت بودند و طبيعی بود که در مقابل رفتار زشت دروازه ام صلال واکنش نشان دهند. هوداران استقلال هم در اين بازی هم در بازی گذشته مقابل سايپا حرکت فرهنگی انجام داده و فقط تيم خود را تشويق کردند.





















Copyright: gooya.com 2016