جمعه 4 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی پس از ورود به تهران: شيرهای آفريقا منتظـر شیـرهـای ایـران باشند، با حمايت ۷۰ ميليونی هواداران به جام‌جهانی می‌رويم، ايسنا

افشين قطبی پس از ورود به تهران: شيرهای آفريقا منتظـر شیـرهـای ایـران باشند، با حمايت ۷۰ ميليونی هواداران به جام‌جهانی می‌رويم ، ايسنا

افشين قطبی برای سومين بار به ايران آمد. او که به نظر می‌رسد مرد روياهای فوتبال ايران شده، نخستين بار در تابستان سال ۸۶ به ايران آمد و در بهار سال بعد آرزوی هواداران پرسپوليس را برای قهرمانی در ليگ برتر فوتبال ايران تحقق بخشيد تا تبديل به امپراطور سرخ‌ها شود. قطبی اما، پس از مدتی ايران را ترک کرد و در دومين بازگشتش کار به جايی رسيد که شبانه از ايران خارج شد اما، خاطره‌ی قطبی هيچ گاه از ذهن مردم دور نشد، قطبی و ادبيات مخصوص به او جای خود را در ميان قرمز و آبی و تمامی فوتبال دوستان باز کرده بود. سايه‌ی نام افشين قطبی چه در زمان انتخاب علی دايی و چه در دوران حضور کوتاه مدت و نافرجام محمد مايلی‌کهن بر تيم ملی سنگينی می‌کرد و زمانی که افشين قطبی در شامگاه پنج‌شنبه سوم ارديبهشت ماه در همان ماهی که پرسپوليس را قهرمان کرد، برای سومين بار پای در فرودگاه امام خمينی(ره) گذاشت، او ديگر سرمربی تيم ملی فوتبال ايران بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين قطبی پس از ورود به ايران در ميان استقبال صدها نفر از مردم به خبرنگاران گفت: می خواهم از صميم قلبم از تمام مردم ايران و هواداران فوتبال تشکر کنم، مردم کشورم واقعا با احساسات، لطف‌شان و پشتيبانی که از من داشتند، انگيزه‌ای فراوان و انرژی مثبت فوق‌العاده‌ای به من دادند و اين يک افتخار بزرگ برای من است که در تيم ملی ايران خدمت کنم و پاسخ اين محبت‌ها را بدهم.

وی درباره‌ی شانس ايران برای صعود به جام جهانی نيز گفت: واقعا نمی‌دانم، الان زمان بسيار کم است و واقعا کار سختی پيش‌رو داريم اما، با پشتوانه‌ی ۷۰ ميليون نفر ملتی که هوادار فوتبال هستند و تمامی بازيکنان با کيفيت فوتبال ايران می‌توانيم کار بسيار بزرگی ا نجام دهيم و من از صميم قلب خود به خانواده فوتبال ايران اين اميد و انگيزه را می‌دهم که می‌توانيم موفق باشيم. البته من به کمک تمامی اين خانواده‌ی فوتبال نياز داريم چرا که ما بايد به فکر فوتبال ايران باشيم.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران ادامه داد: مهم اين نيست که چه فردی سرمربی تيم ملی است بلکه مهم اين است که تيم ايران به جام جهانی برود. من از تمام کسانی که تا به حال برای تيم ملی زحمت کشيده‌اند از جمله علی دايی که چارچوب اين تيم را ساخته و محمد مايلی‌کهن که تلاش‌های بسياری برای فوتبال ايران انجام داده، تشکر می‌کنم.

افشين قطبی افزود: به کمک تمامی مربيان ليگ برتر فوتبال احتياج دارم و همين طور تمام بازيکنان بايد به فکر تيم ملی باشند چرا که تيم ايران يازده نفر نخواهد بود، بلکه ۷۰ ميليون نفر عضو خواهد داشت.


* ليست سياه ندارم

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در بخش ديگری از صحبت‌هايش با خبرنگاران درباره اينکه آيا بازيکنانی در ليست سياه تيم ملی قرار دارند، نيز گفت: من يک ليست دارم و آن هم ليست تيم ملی ايران است و بازيکنان می‌توانند با تلاش، انجام وظيفه و سربازی به تيم ملی کمک کنند تا اين تيم راهی جام جهانی شود.

افشين قطبی افزود: اگر بتوانيم به جام جهانی آفريقای جنوبی صعود کنيم برای تمام خانواده‌ی فوتبال ايران خوب خواهد بود. به خاطر اينکه از اين صعود تمامی بازيکنان، مربيان و رسانه‌های فوتبال ايران سود می‌برند. پس بايد همه‌ی ما تيم ملی را پشتيبانی کنيم و با همکاری و همدلی شرايطی را فراهم کنيم که تيم ايران به جام جهانی برود.

قطبی درباره‌ی اينکه پس از فراز و نشيب‌های بسيار و انتخاب دو مربی ديگر سرانجام تيم ملی سهم او شد نيز پاسخ داد: فقط می‌توانم از مردم ايران به خاطر حمايت‌هايی که از من انجام دادند، تشکر کنم. بعضی وقت‌ها انرژی وجود دارد که خدا آن را به انسان می‌دهد و اتفاقاتی که در اين مدت افتاده است را تنها خدا می‌داند و می‌تواند درباره‌ی آن توضيح دهد.

پيام افشين قطبی به مردم ايران نيز پس از ديدن استقبال آنها در فرودگاه اين بود: من عاشق مردم ايران هستم و قول می‌دهم تا برای آنها تلاش کنم و با تمام وجود کار می‌کنم که تيم ايران بتواند به جام جهانی برود. تمام شيرهای آفريقای جنوبی بايد منتظر شيرهای ايران باشند.

افشين قطبی درباره‌ی انتخاب دستيارانش نيز گفت: اميدوارم کمی به من زمان بدهيد. من تازه ساعت دو بعدازظهر روز دوشنبه بود که از سوی تاج در جريان قرار گرفتم و ظرف کمتر از دو ساعت برای قرارداد سرمربيگری تيم ملی به نتيجه رسيديم. اين واقعا سريع‌ترين و بهترين زمان در زندگی من بود که توانستيم به يک قرارداد برسيم.

قطبی افزود: مطمئنم فدراسيون فوتبال و افشين قطبی واقعا می‌خواهند که تيم ملی به جام جهانی برود و من بايد از زحمات علی‌آبادی رييس سازمان تربيت بدنی و همچنين کفاشيان و تاج در فدراسيون فوتبال و تمامی کسانی که در فوتبال ايران برای موفقيت تيم ايران تلاش می‌کنند، تشکر بکنم. بعضی وقت‌ها بيان احساسات بسيار سخت است اما، مطمئن باشيد اين احساسات را زمانی که تيم ملی در تمرين‌ها ومسابقات به درون زمين می‌رود، خواهيد ديد و به اميد خدا تيم ملی ايران با افتخارآفرينی و سربلندی از مسابقات پيش‌رو بيرون می‌آيد.


* ايرانی‌ها را با فوتبال آشتی می‌دهم

افشين قطبی در پاسخ به اين سوال که نتايج ضعيف تيم ملی در بازی‌های اخير سبب قهر مردم با اين تيم شده است، اظهار کرد: در هر صورت ۷۰ ميليون نفر ايرانی پشت اين تيم خواهند بود و مطمئن باشيد تمام مردم ايران دوباره با تيم ملی خودشان آشتی می‌کنند.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران درباره‌ی زمان آغاز برنامه‌هايش نيز گفت: من برنامه‌ام از روز چهارشنبه که با تيم ملی به توافق رسيدم، آغاز شد و من اين تيم را برای ديدارهای آينده‌ی خود آماده می‌کنم.

وی درباره‌ی اينکه تا چه اندازه قول صعود به جام جهانی را می‌دهد، گفت: افشين قطبی تمام تلاشش را خواهد کرد که ايران امتيازاتش را جمع کند و به جام جهانی برود. البته در اين مسابقات هيچ چيز قابل پيش‌بينی نيست. شايد بازی ما مقابل امارات بسيار دشوارتر از بازی مقابل کره شمالی باشد اما، هر بازی شرايط مخصوص به خود و البته دشواری‌های ويژه‌ی خود را دارد.

قطبی ادامه داد: با اين حال احساس بسيار خوبی دارم چرا که هواداران فوتبال را در کنار خود می‌بينم.

وی درباره‌ی اينکه راه شکست دو کره را می‌داند نيز گفت: من فکر می‌کنم در فوتبال حرفه‌ای هيچ کاری آسان نخواهد بود و در حال حاضر کار ما بسيار دشوار است اما،تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهيم که اين امتيازات را کسب کنيم و به جام جهانی برويم. در اين راه من کمک تمامی اهالی فوتبال و رسانه‌ها را نياز دارم و همچنين از تمامی مردم ايران می‌خواهم که با حمايت ۷۰ ميليونی خود از تيم ملی زمينه‌ساز صعود ايران به جام جهانی باشند.





















Copyright: gooya.com 2016