دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد پنجعلي: مي‌توانيم با آرامش كره را شكست دهيم، بايد در نيمه اول بسته بازي كنيم، ايسنا

محمد پنجعلي گفت: در نيمه اول بايد دفاع كرده و روي خلاقيت و سرعت بازيكنان تكيه كنيم اما، در نيمه دوم مي‌توان با ريسك بيشتري بازي كرد.

كارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در رابطه با ديدار تيم‌هاي ايران و كره جنوبي اظهار كرد: همه ما مي‌دانيم كه به امتياز بازي با كره احتياج داريم و در اين شرايط بايد آرامش خود را حفظ كنيم. كره يك تيم حرفه‌ايي است و در اين چندين سال كار ريشه‌ايي كرده است و ايران بازي سختي را در پيش دارد؛ اما، اين عوامل باعث نمي‌شود كه ما توانايي شكست كره را نداشته باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي تاكيد كرد: كسب امتياز از بازي با كره مستلزم اين است كه بازيكنان ما از لحاظ روحي و رواني شرايط خوبي داشته و ترسي از باخت نداشته باشند، امتياز ديگري كه در اين بازي وجود دارد، اين است كه كره انگيزه‌اي براي برد ندارد و اين موضوع شرايط را براي ما بهتر مي‌كند.

پنجعلي در ادامه گفت: بهترين سيستمي كه تيم ايران مي‌تواند از آن استفاده كند 1-2-3-4 يا 2-4-4 است بايد با يك تيم يازده نفره مقابل كره دفاع كنيم. در نيمه اول بايد با احتياط بازي كرد و اگر از ضد حمله نتيجه نگرفتيم، در نيمه دوم با ريسك بيشتري بازي كنيم. يعني بهتر است كه در نيمه اول در زمين خود جمع شده دفاع كرده و روي خلاقيت و سرعت بچه‌ها تكيه كنيم تا از ضد حمله‌ها نتيجه بگيريم. يعني بايد 90 دقيقه را تقسيم كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه يك امتياز به درد ما نمي‌خورد، خاطرنشان كرد: مساله اين است كه حريف، ميزبان است و خوب فوتبال بازي مي‌كند. در اين شرايط اگر نيمه اول را ببنديم و راه را براي ضد حمله باز كنيم احتمال به نتيجه رسيدن زياد است. از طرفي 45 دقيقه دوم، زمان كمي نيست و مي‌توانيم با نفرات بيشتر فشار بياوريم.

پنجعلي در پايان اظهار كرد: معتقدم كه بازي خوبي را از بچه‌ها خواهيم ديد اما، نبايد انتظار داشته باشيم كه بازيكنان 90 دقيقه فشار بياورند. در اين شرايط اگر خوب هم بازي نكرديم مهم نيست. فقط بايد بتوانيم نتيجه بگيريم. حالا مساله حضور در جام جهاني مطرح است. نمي‌گويند چه كسي خوب بازي كرد چه كسي بد فقط به نتيجه نگاه مي‌كنند. اميداورم تيم ايران با پيروزي خود دل همه را شاد كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016