جمعه 2 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرانيکار سرمربي جديد قرمزها امروز در تهران، هدفم ارائه بازي زيباست، اعتماد

مديران پرسپوليس از ششم خردادماه و پايان رقابت هاي اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا فعاليت خود را براي پيدا کردن جانشين «نلو وينگادا» شروع کردند و بالاخره سه شنبه شب موفق شدند پس از 55 روز مربي فصل آينده خود را انتخاب کنند و پريشب «زلاتکو کرانيکار» کروات به عنوان سرمربي جديد قرمزها معرفي شد. در دو ماه گذشته عباس انصاري فرد به دفعات از انتخاب سرمربي جديد تيمش خبر داده بود اما اين فرآيند هفته ها طول کشيد. مصطفي دنيزلي، کلاوس تاپ مولر، لوکا پرزوويچ، فلورنتينو سانس، برايان رابسون، برانکو ايوانکوويچ، رايز برگن، اولگ بلوخين و چندين و چند مربي خارجي ديگر به عنوان مربي پرسپوليس مطرح شدند اما حضور هر کدام از اين مربيان در پرسپوليس چند روز بعد منتفي شد به نحوي که انتخاب سرمربي براي پرسپوليس به يک سريال خسته کننده براي هواداران آن تبديل شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همين تعلل موجب شد پرسپوليسي ها روزهاي زيادي را در دوره آماده سازي بدون سرمربي پشت سر بگذارند. به هر ترتيب بحران مربيگري پرسپوليس سرانجام به پايان رسيد و اين تيم در آستانه 15 روز مانده به شروع ليگ صاحب سرمربي شد و با توجه به سوابق کرانيکار پرسپوليسي ها موفق شدند مربي قابل قبولي را به تهران بياورند.

کارنامه قابل قبول زلاتکو

کرانيکار نام آشنايي براي علاقه مندان به فوتبال است. «زلاتکو کرانيکار» هدايت تيم ملي کرواسي را در جام جهاني 2006 بر عهده داشت ضمن اينکه بايد به «نيکو کرانيکار» هم اشاره کرد. پسر زلاتکو يکي از ستاره هاي تيم ملي کرواسي و باشگاه پورتسموث انگليس در سال هاي اخير بوده است. به هر ترتيب مربي که در کارنامه او سرمربيگري تيم ملي کرواسي ديده مي شود مسلماً مربي درجه يکي به شمار مي رود. زلاتکو سابقه مربيگري در تيم هاي کرواسيا زاگرب و الشباب امارات را هم دارد. البته او در دو تيم آخرش چندان موفق نبود. او در تيم «کرواتيا سسوته» پس از 50 روز و بدون هيچ مسابقه يي اخراج شد. زانگو زوباگ رئيس اين باشگاه دليل اخراج کرانيکار را جا ماندن وي از اتوبوس تيم هنگام اعزام براي برگزاري يک بازي اعلام کرد. اين مربي پس از اخراج از «سسوته» به تيم «استرادا» اسلواکي رفت و در آنجا بعد از شش هفته به خاطر کسب نتايج نامطلوب و برخي حواشي با اين تيم قطع همکاري کرد. با اين حال توميسلاو ژيداک روزنامه نگار کروات مي گويد کرانيکار مربي محبوبي در کرواسي است و او را مربي سطح بالاتري نسبت به برانکو مي داند. سوابق اين مربي 53ساله هم اين ادعاي ژيداک را ثابت مي کند.

750 هزار دلار براي يک سال

به گفته عباس انصاري فرد، قرارداد کرانيکار با پرسپوليس يک ساله است و در صورت توافق دو طرف يک سال ديگر تمديد مي شود. گفته مي شود مبلغ قرارداد او با پرسپوليس هم 750 هزار دلار است. مديرعامل پرسپوليس با ابراز رضايت از انتخاب کرانيکار گفت؛ «سازمان تربيت بدني در انتخاب اين مربي دخالت نداشت و کميته فني و هيات مديره اين مربي خوشفکر را که سال ها سرمربي دينامو زاگرب کرواسي بوده و تيم ملي اين کشور را در جام جهاني 2006 همراهي مي کرد در اختيار گرفت. کرانيکار بازيکن بزرگي نيز بوده و به جز پرسپوليس از چند تيم آسيايي پيشنهاد داشت. خوشحال هستيم به قول خود به هواداران براي جذب سرمربي بزرگ عمل کرديم.» البته عملي شدن قول انصاري فرد دو ماه وقت گرفت و در شرايطي پرسپوليسي ها سرمربي سابق تيم ملي کرواسي را انتخاب کردند که تا چند روز صحبت از حضور اولگ بلوخين در پرسپوليس بود. همايون بهزادي يکي از اعضاي کميته فني پرسپوليس درباره اينکه چرا حضور بلوخين در پرسپوليس منتفي شد، توضيح داد؛ «بلوخين خواهان اين بود که سفرهاي زيادي به کشورش داشته باشد که مورد پذيرش ما نبود.» انصاري فرد هم مبلغ درخواستي کرانيکار را بسيار پايين تر از بلوخين عنوان کرد و يکي از دلايل ترجيح دادن سرمربي سابق کرواسي به سرمربي سابق اوکراين را مساله مالي دانست.

مي دانم از من قهرماني مي خواهند

قرار است سرمربي جديد پرسپوليس امروز وارد تهران شود. وي پس از به توافق رسيدن با پرسپوليس اعلام کرد که مي داند در ايران از او توقع قهرماني دارند؛ «مي دانم هواداران پرسپوليس به غير از قهرماني انتظار ديگري از اين تيم ندارند به همين دليل تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا ضمن ارائه زيباترين و هجومي ترين بازي ها به همراه اين تيم، نتايج لازم را براي موفقيت هم کسب کنيم.» وي درباره شناختش از پرسپوليس توضيح داد؛ «وقتي به من پيشنهاد هدايت اين تيم داده شد، در مورد اين تيم تحقيق کردم و متوجه شدم اين تيم يکي از بزرگ ترين و معروف ترين تيم هاي آسياست و يکي از دلايلي که سرمربيگري اين تيم را قبول کردم، همين مساله بود. همچنين شنيده ام در زمان مسابقات اين تيم ورزشگاه معروف آزادي پر از تماشاگر مي شود. من علاقه داشتم در چنين تيمي فعاليت کنم و سعي مي کنم تيمي را به ميدان بفرستم که با بازي زيباي خود تماشاگران پرتعداد و علاقه مند اين تيم را خوشحال کند.» مربي جديد پرسپوليس به هواداران اين تيم وعده داد منتظر بازي هاي زيباي اين تيم در اين فصل باشند؛ «هدف من اين است که پرسپوليس در مسابقات داخلي، بهترين و هجومي ترين بازي ها را ارائه دهد تا همه از عملکردش لذت ببرند.»

عبدي؛ شايد در هفته هاي اول خوب نباشيم

در روزهاي گذشته تمرينات پرسپوليس در ترکيه زير نظر حسين عبدي و بدون حضور سرمربي پيگيري شد؛ البته پرسپوليس به زودي به تهران برمي گردد و از اين به بعد تمرينات اين تيم را کرانيکار تحت نظر مي گيرد. عبدي از تمرينات پرسپوليس در ترکيه کاملاً راضي است؛ «همه بازيکنان با تمام وجود تلاش کردند و از اين اردو بهره لازم را بردند. اگر زمان بيشتري داشتيم، مي توانستيم بهره بيشتري ببريم. مطمئناً با اين اردوي خوبي که پشت سر گذاشتيم هر روشي که سرمربي آينده تيم بخواهد اجرا کند اصول اوليه آن آموزش داده شده است و مشکلي وجود ندارد.» خيلي از کارشناسان فوتبال معتقدند از آنجا که پرسپوليس در روزهاي گذشته بدون سرمربي و با ترکيبي ناقص تمرين کرده از ديگر مدعيان عقب تر است. عبدي هم اين نظر را قبول دارد؛ «شايد پرسپوليس در هفته هاي اول آن پرسپوليس واقعي نباشد، قطعاً با روند بازي و نتايجي که کسب مي کنيم سعي خواهيم کرد مردم و طرفداران را راضي کنيم. در انتهاي فصل هم از نتايج راضي خواهند شد و پرسپوليس به جايگاه واقعي اش مي رسد.» با برطرف شدن نگراني هواداران پرسپوليس از بابت نداشتن سرمربي آنها هنوز يک نگراني جدي ديگر هم دارند. علي کريمي ستاره محبوب قرمز ها هنوز قرارداد خود را تمديد نکرده است با اين حال اين احتمال وجود دارد که اين بازيکن امروز قرارداد جديد با پرسپوليس ببندد. عادل کلاه کج آخرين بازيکني است که پرسپوليسي ها منتظر او هستند. قرمزها روي اين بازيکن حساب ويژه يي باز کرده اند و مي خواهند در پست هافبک دفاعي از او استفاده کنند به اين اميد که خلاء پژمان نوري و مازيار زارع پر شود. کلاه کج به زودي از اهواز به تهران مي آيد تا تکليف اش روشن شود. از آنجا که هنوز چهار ماه از مدت سربازي اين بازيکن مانده معلوم نيست او بتواند سرخ پوش شود يا خير. انصاري فرد قصد دارد امروز کادر بازيکنان تيمش را تکميل کند و شنبه طي مراسمي بازيکنان تيم را به هواداران معرفي کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016