چهارشنبه 31 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زلاتکو کرانيکار، سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس شد، ايرنا

سايت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپوليس سه شنبه شب اعلام کرد: زلاتکو کرانيکار هدايت تيم فوتبال پرسپوليس را بر عهده گرفت.

اين مربی ۵۳ ساله کروات که در جام جهانی ۲۰۰۶ هدايت تيم ملی کشورش را برعهده داشت، سرانجام پس از مدت‌ها بحث و گفت وگو هدايت تيم فوتبال پرسپوليس را در ليگ نهم به عهده خواهد گرفت. او پس از گفت و گو با عباس انصاری فرد، مدير عامل پرسپوليس تهران در نهايت برای همکاری و کار در پرسپوليس به توافق دست يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کرانيکار متولد سال ۱۹۵۶ در شهر زاگرب کرواسی است. او به عنوان مهاجم در تيم‌های ديناموزاگرب، راپيد وين و سن پولت بازی کرد. کرانيکار فوتبالش را از ۱۰ سالگی در دينامو زاگرب کرواسی آغاز کرد (۱۹۶۶) و تا سال ۱۹۸۳ در ۵۵۶ بازی برای اين تيم توپ زد(۹۸ گل زده).
او در سال ۱۹۹۰ کفش هايش را آويخت و يک سال بعد به دنيای مربيگری قدم گذاشت. کرانيکار در تيم‌های ملی يوگسلاوی سابق (۱۱ بار) و کرواسی (۲بار) نيز سابقه بازی دارد. کرانيکار يکی از بازيکنانی بود که پس از فروپاشی و تجزيه يوگسلاوی و تشکيل کشور کرواسی در نخستين بازی تيم ملی فوتبال اين کشور برابر آمريکا در سال ۱۹۹۰ به ميدان رفت و نخستين کاپيتان تاريخ تيم ملی فوتبال کرواسی به شمار می آيد.
او به عنوان مربی در تيم‌هايی همچون کرواسيا زاگرب و الشباب امارات سابقه‌ی مربيگری دارد. کرانيکار در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ در ۱۸ بازی هدايت تيم ملی فوتبال کرواسی را نيز بر عهده داشت.
کرانيکار به خاطر استفاده از دست هايش در کنار زمين برای انتقال تاکتيک های مورد نظر به بازيکنانش شناخته شده است. نيکو کرانيکار فرزند او نيز در تيم ملی فوتبال کرواسی عضويت دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016