جمعه 30 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسپانسر 13 ميلياردي براي پرسپوليس و تاسيس شركت هول‌دينگ، فارس

مديرعامل باشگاه پرسپوليس جزييات اسپانسر 13 ميلياردي اين تيم را تشريح كرد.

عباس انصاري‌فرد در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس درباره اسپانسر اين تيم عنوان كرد: باشگاه پرسپوليس براي رفع مشكلات مالي خود به دنبال فعاليت‌هاي بزرگ اقتصادي است. بحث اسپانسر به هيچ عنوان جزء فعاليت‌هاي بزرگ اقتصادي نيست و ما سعي داريم گامي بزرگ در فوتبال ايران براي اولين بار برداريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ادامه داد: از نظر اسپانسر باشگاه پرسپوليس قصد داريم يك شركت هول‌دينگ تشكيل دهيم كه در سال كل هزينه باشگاه را پرداخت كند و در هر فعاليت اقتصادي با باشگاه پرسپوليس درصدي براي ما باشد و درصدي براي شركت اقتصادي و با تعامل مابين تقسيم شود.

مديرعامل پرسپوليس در جواب اين سئوال كه آيا اين شركت با توافق با سيروس محجوب تشكيل و در دبي افتتاح مي‌شود و ستاره‌هاي ايراني هر سال از پرسپوليس جدا مي‌شوند گفت: با همكاري آقاي محجوب اين شركت شكل مي‌گيرد اما اينكه در دبي باشد صحيح نيست. ما شركت هول‌دينگ را در تهران با شركت گروه اقتصادي بزرگ و مجرب به زودي افتتاح مي‌كنيم. باشگاه پرسپوليس برنامه‌ريزي خوبي در اين زمينه دارد و به هيچ عنوان قصد نداريم نخبه‌هاي پرسپوليس را به امارات بفرستيم. مي‌خواهيم اين پول بيشتر در كشور خودمان گردش داشته باشد.
انصاري‌فرد تاكيد كرد: با اسپانسر باشگاه كه ديگر گروه اقتصادي هول دينگ نام دارد به توافق رسيده‌ايم اما ديگر اسپانسر ما، 6 ميلياردي نام ندارد و قرار است اين شركت در طول سال كليه هزينه‌هاي ما را پرداخت كند كه مي‌شود گفت اين توافق طرفين 13 ميليارد تومان در سال است كه با نام اسپانسر پرسپوليس نامگذاري مي‌شود.
وي اظهار داشت: به هيچ عنوان هيچكس نمي‌تواند در اين بين سوء استفاده كند. اين شركت به ما تعهد دارد و به صورت قانوني ثبت شده است. در صورت تخلف مراجع قانوني به شدت با خاطيان برخورد مي‌كند و ما در اين زمينه تمام جوانب را در نظر گرفته‌ايم كه فردي خداي ناكرده به دنبال سوء استفاده از پرسپوليس نباشد.
اميدوارم اين كار تا اواسط هفته آينده به پايان برسد. البته توافقات اوليه كاملا انجام شده و هيچ مشكلي علي‌رغم شيطنت‌هاي مختلف وجود ندارد.
انصاري‌فرد درباره ممنوع‌المصاحبه بودن بازيكنان پرسپوليس گفت: بحث ممنوع‌المصاحبه بودن بازيكنان در پرسپوليس نكته‌اي بسيار ضروري براي باشگاه است چون بايد تكليف خيلي از چيزها را بدانيم و ببينيم چه كسي راست مي‌گويد و يا چه كسي از زير حرف‌هاي خود فرار مي‌كن.د بعضي از بازيكنان مي‌گويند حرف‌هايي كه در رسانه‌ها منتشر شده را نزده‌ايم. ما نمي‌توانيم خبرنگاران را تحت فشار قرار دهيم. احتمال مي‌دهيم كه حرف‌ها را زده باشند به همين دليل تصميم گرفتيم كه به جاي اين حرف‌ها، بازيكنان تمركز بر روي عملكرد خود داشته باشند.
وي افزود: به همين دليل هشداري به بازيكنان داديم كه اگر مصاحبه‌اي را در رسانه‌ها ديديم با آنها برخورد كنيم تا برخي‌ها كه دوست دارند پرسپوليس در هفته‌هاي اول دچار تفرقه شوند ناكام باشند.
انصاري‌فرد خاطرنشان كرد: با مرور مطالب برخي رسانه‌ها متوجه شدم كه قصد دارند با تفرقه انداختن در بين بازيكنان و صحبت‌كردن عليه يكديگر به هدف خود برسند اما وقتي ما از بازيكن در خصوص اهدافش درباره مصاحبه بر ضد هم‌تيمي خود پرسيديم او اعلام كرد كه اين مصاحبه‌ را انجام نداده است كه واقعا برايمان جاي تعجب داشت و بالاخره تصميم گرفتيم كه بازيكنان با صحبت نكردن بيشتر به فكر بازي‌ها و نتايج بازي باشند.
انصاري‌فرد همچنين درباره اولتيماتوم هوارملا محمد به باشگاه پرسپوليس براي دريافت پولش گفت: او هيچ اولتيماتومي نداده اما ما طبق روال باشگاه و با توجه به اينكه نمي‌خواهيم بازيكني بدون حساب و كتاب وارد تيم شود اين بازيكن خوب را براي بخش مقدماتي پزشكي باشگاه به كلينيك خود فرستاديم. حالا برخي حرف‌هايي مي‌زنند كه نبايد به آن توجه كرد. هوارملا محمد به احتمال فراوان تا دو روز بعد از بازي با پاس همدان با پرسپوليس تمرين مي‌كند.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره انتقادها از كرانچار؛ يادآور شد: بايد قبول كنيم اين مربي تازه به ايران آمده است و هنوز نمي‌تواند شناخت كافي را بر روي تيم داشته باشد. زمان مي‌برد بازيكنان براي او بتوانند در زمين هنرنمايي كنند و تاكتيك‌هاي لازم را پياده كند. 4 يا 5 هفته بايد صبور باشيم تا شرايط آرماني به دست آيد. به همين دليل تصميم گرفتيم در تاريخ 7 تا 9 شهريور در مسابقات چهار‌جانبه امارات شركت كنيم تا از لحاظ تاكتيكي و تيمي هماهنگ‌تر شويم. وقتي بازيكنان پرسپوليس را جذب مي‌كردم با مشاوره و دقت لازم اين كار را كردم و هنوز هم معتقدم كه جزء بهترين‌هاي ايران هستند.
وي افزود: نگران نتايج بازي‌هاي پرسپوليس نيستم چون اتفاق مهمي نيست. ما بايد قبول كنيم پرسپوليس مي‌تواند روز به روز رو به جلو حركت كند و بهتر باشد. در بازي مقابل استقلال اهواز بازيكنان تيم ملي را به زمين فرستاديم و بايد قبول كنيم آنها خسته بودند. من از كرانچار انتظار داشتم از نفرات جوياي نام ديگري در زمين استفاده كند.
مديرعامل پرسپوليس تاكيد كرد: با اين حال سرمربي صلاح دانست كه اينطور نباشد و از نوروزي و زارعي استفاده كرد. شايد اين موضوع برخلاف نظر من بود اما من بايد به نظر سرمربي تيم خودم احترام بگذارم اگر چه دوست داشتم از بازيكناني كه براي جذب آنها زحمت زيادي كشيديم بيشتر استفاده شود تا از همه نيروها سود ببريم.
انصاري‌فرد اظهار داشت: به همين دليل جلسه‌اي با كرانچار با نظر كميته فني تشكيل داديم و نقاط ضعف و قوت را براي كمك به افكار تاكتيكي او گوشزد كرديم اما اولتيماتوم و تذكر در كار نبود.
مديرعامل پرسپوليس در جواب اين سئوال كه آيا كرانچار مي‌تواند دو سال در ايران كار كند خاطرنشان كرد: اميدوارم اين طور باشد اما همه چيز دست خودش است. اگر خوب كار كند مي‌ماند و اگر بد كار كند كار سختي براي حضور در پرسپوليس دارد. من به مسائل فني اين سرمربي اعتقاد دارم و سعي مي‌كنم انتقادهاي كه است را راحت‌تر به او بگويم تا موفق شويم.
وي يادآور شد: موضوعي كه بايد به كرانچار مي‌گفتم اين بود كه هواداران نگران هستند و انتظار بيشتري از پرسپوليس دارند. من به سرمربي پرسپوليس اعلام كردم 90 درصد هواداران ايراني كه عاشق پرسپوليس هستند تحملشان كمتر از هواداران اروپايي است چون احساسي هستند و دوست دارند پرسپوليس برنده باشد.
انصاري فرد اضافه كرد: به همين دليل من اين موضوع را براي سرمربي پرسپوليس با كمك كميته فني بيشتر تشريح كردم كه اگر ما حتي الان ناهماهنگ و ناآماده هستيم نبايد از نتايج ابتداي ليگ برتر غافل باشيم.
انصاري‌فرد در جواب اين سئوال كه هنوز خود را مدعي قهرماني مي‌دانيد؛ گفت: قطعا مدعي قهرماني هستيم و اين حرف را با قدرت هر چه تمام‌تر مي‌زنم چون به تيم خودم اعتقاد قلبي دارم. سال قبل ديديد برق شيراز در اول فصل اول صدرنشين بود و در نيم فصل دوم چگونه به ليگ يك سقوط كرد و يا استقلال كه در اوايل كار حتي به رده 13 و 14 جدول رفت اما قهرمان شد. من دليلي نمي‌بينم كه نگران باشم.
وي افزود: فاصله در ابتداي جدول كم است. رقيب‌هاي ما مثل سپاهان امتياز از دست دادند و حتي استقلال نيز تمام امتيازها را نگرفته به همين دليل ما با استراتژي باشگاه پرسپوليس كه از 4 بازي حداقل 8 امتياز بگيريم وارد عمل شده‌ايم و مي‌دانيم اگر به اين نتيجه نرسيم بايد در دو بازي بعدي با توجه به دو تساوي اول برنامه‌ريزي و قدرت بيشتري را به كار بگيريم. من مطمئن هستم به هدف خود خواهيم رسيد.
انصاري فرد درباره مشكلات مالي باشگاه پرسپوليس تاكيد كرد: مسئله اين است كه سازمان تربيت‌بدني بايد موضوع شركت هول‌دينگ پرسپوليس را بپذيرد تاقرارداد نهايي را امضا كنيم. ما مشكل پول نداريم و راحت‌ مي‌‌توانيم مشكل بازيكنان را حل و كليه‌ هزينه‌هاي جاري باشگاه‌ها را تامين كنيم اما چشم‌انتظار اقدامات سازمان تربيت‌بدني هستيم تا با روشن‌شدن تكليف اين سازمان بتوانيم به قولي كه به بازيكنان داديم عمل كنيم و با تأييد اسپانسر و ثبت شركت پول خود را دريافت كنيم كه اميدوارم هر چه سريع‌تر اين اتفاق بيافتد تا ما شرمنده بازيكنان نشويم.
انصاري‌فرد در مورد تياگو و برزيليا؛ دو بازيكن برزيلي عنوان كرد: اين دو بازيكن برزيلي خوب هستند و ما به مربي خود گفته‌ايم بيشتر به اين دو بازيكن ميدان دهند تا آنها بتوانند خودشان را نشان دهند. سعي مي‌كنيم پس از هر بازي با كرانچار در كميته فني بيشتر گفت‌وگو كنيم تا او را به فوتبال ايران و پرسپوليس آشنا كنيم. اميدوار هستم در بازي روز پنجشنبه مقابل پاس همدان كه نتيجه‌اش براي ما حياتي است به سه امتياز برسيم و اين فرصت‌هاي حياتي و حساس را از دست ندهيم چون من هنوز هم از حتي يك بازيكن جوان پرسپوليس كه آن را جذب كرده‌ام دلسرد نشده‌ام و مي‌دانم حرف‌‌هاي زيادي براي گفتن دارند.
انصاري‌فرد گفت: اگر بازيكنان پرسپوليس در يكي از دو بازي اخير هواداران را مي‌ديدند قطعا روحيه بالاتر بود. هيچ وقت فراموش نمي‌كنم در بازي مقابل بنياد‌كار كه موجب حذف پرسپوليس شد چگونه وقتي تيم پرسپوليس وارد ورزشگاه شد و 100 ‌هزار نفر را در ورزشكار ديد اشك شوق در چشمان بازيكنان و كادر فني جمع شده بود. وقتي كه تيم نتيجه را واگذار كرد هيچ بازيكني دوست نداشت در چشمان هواداران نگاه كند و همه دوست داشتند كه بعد از هواداران آخرين افرادي باشند كه ورزشكار را ترك مي‌كنند. من اميدوارم باز هم اين هيجان از سوي هواداران به بازيكنان ما تزريق شود كه بسيار حياتي است و ما هم بتوانيم با كسب نتايج مطلوب پاسخ حمايت آنها را به خوبي بدهيم.
مديرعامل پرسپوليس در خصوص پيشكسوتان اين باشگاه عنوان كرد: سعي مي‌كنيم برنامه‌ريزي‌هاي خوبي براي سرمايه‌هاي باشگاه پرسپوليس داشته باشيم به همين دليل مي‌‌خواهم در كنار اين بزرگان در مسابقات جام پيشكسوتان به ميدان بروم و بتوانم از تجارب آنها استفاده كنم. از افرادي كه اين مسابقات را ترتيب داده‌اند تشكر مي‌كنم چون بايد ياد بگيريم كه هيچ وقت نبايد ياد اين عزيزان فراموش شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016