جمعه 13 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عطاراشرفي مربي و سرپرست سابق تيم ملي وزنه‌برداري: رضازاده چه كارنامه‌اي دارد كه مي‌خواهند سرپرست فدراسيونش كنند!، ايسنا

پيشكسوت وزنه‌برداري، مربي و سرپرست سابق تيم ملي با انتقاد از شرايط پيش روي وزنه‌برداري ايران، مقصر اصلي اين وضعيت اسفناك را كادرفني بي‌تجربه و در راس آن حسين رضازاده و حمايت بهرام افشارزاده دانست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)؛ مهدي عطار اشرفي با ارسال يادداشتي به گروه ورزش ايسنا نسبت به وضعيت فعلي وزنه‌برداري ايران انتقاد كرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




متن كامل يادداشت عطاراشرفي به اين شرح است: "با اندوه فراوان از فضاحتي كه در اين رشته‌ي كهن با قدمت صد ساله به وجود آمده؛ لازم دانستم مطالبي را فهرست‌وار به عرض برسانم. اينجانب با داشتن چهل سال تجربه در عرصه‌ي وزنه‌برداري كشوري و بين‌المللي به ياد ندارم كه اين طور با وزنه‌برداري خصمانه برخورد شده باشد. بنده بارها به صورت حضوري و يا رسانه‌اي در سه سال اخير با آقاي افشارزاده در رابطه با عملكرد و وضعيت كادرفني كنوني صحبت كردم و از اوضاع نابسامان اردوي طويل المدت بدون نتيجه و صرف هزينه‌ي بسيار مطالبي را به ايشان يادآور شدم. ولي متاسفانه هيچ وقت توجه به اين پيشنهادها نمي‌كردند تا اينكه امروز تعدادي از بهترين وزنه‌برداران ما مثل سه سال گذشته دستخوش حوادثي جبران ناپذير شدند. مطلع هستيد كه اخيرا در جريان مسابقات جهاني كره، "سعيد علي حسيني" كه بسيار احتمال آن بود كه گذشته از اولي جهان ركوردهاي جهاني اين رده سنگين وزن‌ها را ترقي دهد، در نهايت به چه سرنوشتي دچار شد. چه شد كه جوان 22 ساله اردبيل با آن تمرينات منظم يك‌باره در كره از وزنه‌زدن محروم ‌شد؟ با توجه به اينكه جواب آزمايش تعداد ديگري هم در راه است، بنده مقصر اصلي اين فاجعه را حمايت‌هاي افشارزاده و عملكرد كادرفني به سرپرستي حسين رضازاده مي‌دانم و سايرين كه تعدادشان كم نيست، عامل فعلي اين سرنوشت شوم هستند. زياد به گذشته برنمي‌گردم، همين يك سال اخير و همين كادرفني دانشمندان بدون دانش! حداقل چهار تن از بزرگترين وزنه‌برداران سنگين وزن و آينده‌دار ايران اسلامي را با ندانم كاري‌هاي خود از بين بردند. 1- رشيد شريفي، 2- محسن داوودي، 3- بهداد سليمي، 4- سعيد علي حسيني و تعدادي ديگر كه بعدا مشخص خواهد شد. واقعا قلب آدم به درد مي‌آيد.


چرا بايد اين افراد با ندانم كاري‌ها و اين طور خصمانه با يك رشته ورزشي برخورد ‌كنند و به هيچ كس هم پاسخگو نباشند و سازمان تربيت‌بدني هم مسرور از مصاحبه‌هاي توجيهي آقايان در برابر اين بي‌شرمي‌ها سكوت كند؟ در همين مسابقات جهاني يك تيم سه نفره با 16همراه و ميليون‌ها تومان هزينه به كره رفته بودند! وزنه‌برداري و شخص رضازاده چكار كرده است كه امروز ادعاي سرپرست شدن فدراسيون وزنه‌برداري آن هم با حمايت افشارزاده را در سر مي‌پروراند!؟.


بنده به عنوان كوچكترين عضو خانواده وزنه‌برداري از رياست محترم سازمان تربيت‌بدني و دكتر سجادي معاونت محترم سازمان استدعا دارم در رابطه با گزينش سرپرستي فدراسيون وزنه‌برداري با نخبگان اين رشته مانند آقايان، محمد نصيري قهرمان المپيك و جهان، ركورددار دنيا - پرويز جلاير، قهرمان المپيك و جهان، ركورددار دنيا - نصرالله دهنوي، قهرمان المپيك و جهان، ركورددار دنيا - مهدي عطار اشرفي، قهرمان بازي‌هاي آسيايي و ارتش‌هاي جهان - دكتر سعيد نيريزي، قهرمان كشور و دانشگاه‌هاي كشور - دكترعلي‌اصغر شهابي، رييس كميته پزشكي ايران و آسيا - سعيد آذري، قهرمان آسيا، مربي تيم ملي سابق كه همگي افراد با دانش روز وزنه‌برداري دنيا هستند مشورت كنند. مسلما با ياري خدا با رايزني‌ با اين افراد شايد بتوان ويرانه‌هاي بجا مانده‌ي وزنه‌برداري ايران را با افتخار آباد كرد".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016