چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاهرخ مهدوی دونده دوپينگی که در ايران وجود خارجی ندارد! فدراسيون دووميدانی: او را نمی شناسيم، ايلنا

يک کارشناس دووميدانی در اين ارتباط به ايلنا گفت: من هم نام شاهرخ مهدوی را نشنيده‌ام ولی اگر جستجو کنيد نام واقعی اين دونده را پيدا خواهيد کرد!

ايلنا: در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ دو تن از دوندگان ايران به نامهای سيد شاهرخ مهدوی و طاهر گرافر از سوی فدراسيون جهانی دووميدانی به دليل استفاده از مواد نيروزا دو سال از حضور در همه ميادين دووميدانی محروم شدند که تا کنون و طی اين مدت هيچ نام و نشانی ازيکی از اين دو دونده ها به نام شاهرخ مهدوی منتشر نشده است.
به گزارش ايلنا، زمانی که برای شفاف سازی اين موضوع سراغ مسئولين فدراسيون دووميدانی و ستاد مبارزه با دوپينگ و همچنين کميته مبارزه با دوپينگ فدراسيون دووميدانی رفتيم جوابی درست و حسابی از آنها نگرفتيم و جالب اينکه همه آنها متفق القول اعلام کردند که چنين ورزشکاری با نام مهدوی در دووميدانی ايران وجود ندارد!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به واقع شايد هم چنين نامهايی در دووميدانی ما نباشد و نام اين دو نفر برای رد گم کردن به جای دو دونده واقعی به فدراسيون جهانی ارائه شده باشد و يا در خوشبينانه ترين حالت آن اينکه اين دونده در ورزش ايران نباشد اما فدراسيون جهانی آيا بی جهت نام مهدوی را از کشور ايران در ليست دونده های محروم خود آورده است؟!
صادق داداشی دبير فدراسيون دووميدانی با شنيدن نام مهدوی می‌گويد من تا به امروز اسم شاهرخ مهدوی را در دووميدانی نشنيده‌ام،‌بهتر است که شما به هيات دووميدانی تهران تماس بگيرند و ببينند که آيا آنها چنين شخصی را می‌شناسند.
آشتيانی رئيس کميته پزشکی فدراسيون دووميدانی نيز در پاسخ به سئوال اينکه آيا از موضوع دوپينگ ورزشکاری به نام شاهرخ مهدوی اطلاع دارند يا نه می‌گويد: من مسئول هويت ورزشکاران دووميدانی نيستم، شما اين سئوال را بايد از مسئولان فدراسيون سئوال کنيد.
رئيس کميته پزشکی فدراسيون دووميدانی در ادامه گفت:‌کار من در فدراسيون به شکلی است که من ۲۴ ساعته در ارتباط با ملی‌پوشان اين رشته هستم و آنها درباره هر چيزی که ممکن است به مسئله دوپينگ مربوط شود از من سئوال می‌کنند و من هم پاسخ آنها را می‌دهم، به نوعی بايد بگويم که قهرمانان‌‌ ملی دووميدانی را ۲۴ ساعته تحت نظر دارم.
طباطبايی سخنگوی فدراسيون مبارزه با دوپينگ نيز در قبال اين سئوال که محروميت شاهرخ مهدوی چه زمانی به پايان می‌رسد گفت: من در آن زمان مسئوليتی نداشته‌ام و چنين اسمی را هم نشنيده‌ام، ضمن اينکه فکر هم نمی‌کنم که اگر محروميت ايشان جهانی باشد، پرونده‌ای نزد ما داشته باشند.
عليمرادی رئيس پيشين فدراسيون پزشکی ورزشی ايران نيزدر خصوص اين سئوال گفت: چون ما چنين آزمايشی را از اين ورزشکار نگرفته‌ايم، طبيعی است که اطلاعی هم در اين باره نداشته باشيم.
يک کارشناس دووميدانی در اين ارتباط به ايلنا گفت: من هم نام شاهرخ مهدوی را نشنيده ام ولی اگر جستجو کنيد نام واقعی اين دونده را پيدا خواهيد کرد!
ما که هر چه تلاش کرديم به جايی نرسيديم ولی اميدواريم فدراسيون دووميدانی که به هر حال متولی و مسئول اين اتفاق و تمامی اتفاقات دووميدانی هستند پاسخی قانع کننده ارائه کنند و بفرمايند که اين دونده محروم در اين دو سال با چه نام و نشانی در ورزش دووميدانی حضور داشته و اگر هم حضور ندارد بفرمايند تا منعکس کنيم.
مطلب لاتين زير دقيقا برگرفته از سايت فدراسيون جهانی دووميدانی iaaf است که نام دو ورزشکار دونده محروم ايران را منتشر کرده است:
MAHDAVI Seyed Shahrokh IRI M National OOC 2007 20.10.07 Methandienone 2 years ineligibility
GERAFAR Taher IRI M IC 2008 17.10.08 Methandienone 2 years ineligibilit


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016