چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال: جدال پرسپوليس - استقلال در اهواز، مقاومت در کمين شاگردان آبی‌پوش مرفاوی، ايسنا

نوزدهمين هفته‌ی مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران از پنج‌شنبه با بازی پرسپوليس مقابل استقلال آغاز می‌شود و با ديدار استقلال تهران مقابل مقاومت شيراز به پايان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، هفته نوزدهم رقابت‌های فوتبال ليگ برتر با برگزاری دو مسابقه در حالی آغاز می‌شود که طی آن پرسپوليس در اهواز به مصاف استقلال اين شهر می‌رود و راه آهن هم پذيرای ملوان بندرانزلی است. ساير بازی‌های اين هفته که حساس‌ترين آن جدال استقلال تهران با مقاومت شيراز جمعه انجام خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پنج‌شنبه: ۱۹ آذر ۸۸

* استقلال اهواز ـ پرسپوليس تهران، ساعت ۱۴، ورزشگاه تختی اهواز
تقابل پرسپوليس و استقلال در اهواز می‌تواند يکی از جالب‌ترين بازی‌های هفته نوزدهم باشد. پرسپوليسی‌ها که اين روزها حال و روز خوبی دارند و با پيروزی هفته اخير برابر مس کرمان از حاشيه‌ها فاصله گرفته‌اند، با ۲۹ امتياز در جايگاه چهارم جدول قرار دارند. البته کماکان فاصله اين تيم با تيم صدرنشين يعنی سپاهان، ۸ امتياز است. پرسپوليسی‌ها در اين بازی همچنان شيث رضايی مدافع‌شان را به دليل محروميت انضباطی داخلی در اختيار ندارند. هم‌چنين وسلی برازيليا و هوار ملامحمد نيز به دليل غيبت در بازگشت به اين تيم همچنان از رسيدن به ترکيب اصلی دور ماندند اما، استقلال اهواز که چند هفته‌ای با باقری‌نيا سرمربی خود نتايج خوبی را کسب کرده بود، هفته پيش در مشهد از ابومسلم شکست خورد. آنها برای جبران آن نتيجه و فاصله گرفتن از انتهای جدول راهی جز پيروزی خانگی برابر قرمزهای پايتخت ندارند.

* راه آهن شهرری ـ ملوان بندر انزلی، ساعت ۱۴،‌ورزشگاه اکباتان تهران
راه‌آهنی‌ها با شکست سنگين ۴ بر صفر هفته هجدهم برابر فولاد خوزستان شرايط نابسامانی دارند. ارنی برندتس سرمربی هلندی اين تيم در نيم فصل نخست نتايجی سينوسی را کسب کرد اما، هم‌چنان مورد حمايت مديريت اين تيم قرار دارد. راه آهن با ۱۸ امتياز پانزدهم است و در صورت کسب پيروزی در اين بازی می‌تواند تا رده‌ی دوازدهم جدول صعود کند. از طرفی تيم ملوان که هم‌چنان بدون محمد احمدزاده سرمربی اين تيم کارش را پيش می‌برد، با ۲۵ امتياز نهم است اما، نبود اين سرمربی باسابقه در ميان انزلی‌چی‌ها هنوز منجر به نزول اين تيم نشده است.

جمعه: ۲۰ آذر۸۸ ـ ساعت ۱۴

مس کرمان ـ فولاد مبارکه سپاهان، ورزشگاه باهنر کرمان
مس که در غياب پرويز مظلومی سرمربی سابقش حال و روز بهتری پيدا نکرده در انديشه نشاندن لوکا بوناچيچ روی نيمکت‌اش است. همچنين شنيده می‌شود جلال طالبی سرمربی سابق تيم ملی نيز به عنوان مدير فنی در اين تيم مشغول به کار خواهد شد. در هر صورت تلاش مديران تيم کرمانی برای سروسامان دادن به اوضاع مربی‌گری تيم‌شان بيش از آنچه که بخواهد برای ليگ مثمرثمر باشد، معطوف به نتيجه‌گيری در ليگ قهرمانان آسياست. مس کرمان با ۱۹ امتياز سيزدهم است و شکست هفته پيش برابر پرسپوليس شايد انگيزه‌ای برای نتيجه‌گيری اين تيم در هفته نوزدهم باشد اما، از سوی ديگر سپاهان اين روزها در وضعيت مطلوبی به سر برده و با ۳۷ امتياز مقتدرانه صدرنشين ليگ است. فاصله ۴ امتيازی آنها با تيم دوم جدول يعنی ذوب آهن حاشيه‌ی امنيتی برای اين تيم اصفهانی ايجاد کرده است. سپاهان در دو هفته اخير موفق به شکست تيم‌های پرسپوليس و استقلال شد که اين اتفاق روحيه بسياری را به مربيان و بازيکنان اين تيم تزريق کرده است.

* پيکان قزوين ـ فولاد خوزستان، ورزشگاه اختصاصی قزوين
پيکان که هفته‌های پيش روند صعودی خوبی را در ليگ داشت، هفته پيش برابر مقاومت شيراز شکست خورد و اکنون با ۲۸ امتياز ششم است. همچنين فولاد خوزستان با مجيد جلالی پيروزی درخشان ۴ بر صفر را به تيم راه آهن تحميل کرد و تا شروع خوبی برای روند صعودی اين تيم در ليگ نهم باشد. فولاد اکنون با ۱۴ امتياز هم‌امتياز قعرنشين جدول بوده اما هفدهم است.

* پاس همدان ـ ابومسلم مشهد، ورزشگاه اختصاصی همدان
پاس با تساوی هفته‌ی پيش برابر استيل آذين، ۱۵ امتيازی شد که به لطف آن از قعر جدول فرار کرده و در رده شانزدهم قرار گرفت. اين تيم با تغييری که در مديريت و کادر فنی‌اش ايجاد کرد هنوز روند مطلوب مورد نظر هوادارانش را در ليگ نهم پيدا نکرده است اما، ابومسلم مشهد که همچنان در بلاتکليفی شرايط مديريتی و مربی‌گری به سر می‌برد، هفته‌ی پيش پيروزی خوبی را برابر استقلال اهواز به دست آورد اما، با توجه به نتايج رقبايش همچنان در قعر جدول باقی ماند. فرهاد کاظمی مربی‌ای است که کارت مربيگری از سوی سازمان ليگ برای هدايت ابومسلم ندارد اما عملا سرمربی اين تيم مشهدی است.

* صبای قم ـ استيل آذين تهران، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم
صبا با حضور رسول کربکندی در راس کادر فنی‌اش هنوز روند مطلوب پيدا نکرده است. آنها هفته پيش شکست سنگينی را در تبريز برابر تراکتورسازی متحمل شدند. اما به زعم سرمربی‌شان شرايط بهتری نسبت به گذشته پيدا کرده‌اند. صبا با ۲۰ امتياز در رده دوازدهم جدول قرار دارد. همچنين استيل آذين هم هفته پيش با تساوی برابر پاس همدان صدای حسين هدايتی، مالک اين تيم را درآورد و او برای اولين بار عليه کادر فنی تيمش لب به انتقاد گشود. استيل آذين ۲۸ امتيازی که در رده پنجم جدول قرار دارد با هزينه بالغ بر ۷ ميليارد تومان برای اولين سال حضورش در ليگ برتر هنوز نتوانسته با ستاره‌های متعدد انتظار صاحبانش را برآورده کند.

* شاهين بوشهر ـ سايپای کرج، ورزشگاه اختصاصی بوشهر
شاهين از جمله تيم‌هايی بود که پس از تغيير سرمربی‌اش روند صعودی را در پيش گرفت. به يک‌باره از قعر جدول فاصله گرفت. البته آنها با ۱۸ امتياز رده‌ای بهتر از چهاردهم کسب نکردند. سايپا کرج نيز هفته پيش پيروزی شيرينی را برابر ذوب آهن اصفهان در غياب منصور ابراهيم زاده در کرج به دست آورد ۲۳ امتيازی شد و در رده يازدهم قرار گرفت.

* ذوب آهن اصفهان ـ تراکتورسازی تبريز، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
ذوب‌آهن پس از دو هفته بالاخره منصور ابراهيم‌زاده را روی نيمکت خود می‌بيند. سرمربی اين تيم که به سفر خانه خدا رفته بود، در بازگشتش تيم را با يک برد و يک شکست تحويل گرفت. ذوب آهن با ۳۳ امتياز دوم است اما، هفته پيش نتيجه خوبی برابر سايپا کسب نکرد. آنها همچنين در ليگ قهرمانان آسيا قرعه سختی نصيب‌شان شد تا مربيان و آناليزورهايشان را غرق در تفکر و راه حل برای بهبود شرايط آتی ببرد. تراکتورسازی با پيروزی قاطع هفته پيش برابر صبا با ۲۷ امتياز در جايگاه هشتم ايستاد. اين تيم با وجود کسب نتايج خوب و انجام بازی‌های تماشاگرپسند در ليگ امسال، هنوز مشکل هوادارانش در ورود و خروج به ورزشگاه يادگار امام تبريز حل نشده است.

* استقلال تهران ـ مقاومت شيراز، ساعت ۱۵، ورزشگاه آزادی تهران
بی‌ترديد حساس‌ترين بازی جمعه هفته نوزدهم ليگ بين اين دو تيم است چرا که تيم پرهوادار استقلال سه هفته است که امتيازی کسب نکرده و اين روزها اکثر اخبار رسانه‌های ورزشی را به خود اختصاص داده است. با وجود وضع موجود واعظ آشتيانی مديرعامل باشگاه استقلال با قاطعيت از صمد مرفاوی سرمربی اين تيم حمايت و تاکيد کرد: او تا پايان ليگ در راس کادر فنی اين تيم باقی خواهد ماند تا خيال هوادارانی که در استاديوم عليه او شعار می‌دادند و خواهان بازگشت امير قلعه‌نويی به استقلال بودند راحت شود.اين تيم البته به دليل مشکلات انضباطی که سه بازيکن اصلی‌اش يعنی حسين کاظمی، رضا عنايتی و سياوش اکبرپور داشتند از داشتن آنها در اين مسابقه بی‌بهره است. استقلال با ۲۷ امتياز در رده هفتم جدول قرار دارد. همچنين مقاومت سپاسی شيراز که در طول مسابقات اين فصل با قاطعيت نشان داد که برق فصل پيش نيست و روند صعودی‌اش را حفظ می‌کند با ۳۰ امتياز جايگاه سوم جدول را به خود اختصاص داده است. داود مهابادی سرمربی موفق اين تيم هفته پيش پيروزی ديگری را اين بار برابر پيکان قزوين کسب کرد. آنها در بازی رفت با استقلال مساوی کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016