شنبه 5 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دغدغه‌های قطبی در خط میانی؛ غیبت 5 مهره کلیدی تیم ملی،

تیم ملی فوتبال کشورمان در غیاب پنج بازیکن اصلی خود در خط میانی با نگرانی‌های بسیار مهیای حضور در تورنمنت قطر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان 21 نفره تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی بامداد روز پنجشنبه وارد فرودگاه دوحه قطر شد که محرم نوید کیا و مجید غلام نژاد از همراهی تیم ملی باز ماندند.

این در شرایطی است که ایمان مبعلی و مهرزاد معدنچی دو لژیونر مقیم امارات نیز به دلیل مخالفت باشگاههای‌شان نمی توانند تیم ملی را در تورنمنت قطر همراهی کنند.

از سوی دیگر آندرانیک تیموریان، هافبک تیم فولهام نیز تاکنون به اردوی تیم ملی ملحق نشده و بنا به گفته اصغر حاجیلو سرپرست تیم ملی وی به احتمال زیاد در بازی سوم تیم ملی مقابل کره شمالی به جمع ملی پوشان ملحق خواهد شد.

غیبت این پنج بازیکن اصلی تیم ملی در حالی است که سرمربی این تیم به دلیل کمبود وقت، فرصتی برای جایگزینی بازیکنان جدید نداشته و به نظر می رسد تیم ملی در سه دیدار آینده خود در تورنمنت قطر در خط میانی با مشکلات عدیده‌ای روبرو باشد.

باید دید کادر فنی در غیاب بازیکنانی که روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده بود، چگونه فقدان این نفرات را جبران خواهد کرد تا تیم ملی بتواند بهترین کیفیت بازی را مقابل تیم‌های قطر، مالی و کره شمالی ارائه کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قطبی در گفتگو با مهر:لیگ فوتبال ایران کیفیت ندارد/ کمبود بازیکن بین المللی داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بخشی از مشکلات تیم ملی را ناشی از کیفیت پایین مسابقات لیگ برتر عنوان کرد و گفت: لیگ ایران نقش ناچیزی در آمادگی بازیکنان تیم ملی دارد.

افشین قطبی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: در حالی که در همه جای دنیا بازیکنان در تیم‌های باشگاهی آماده می شوند و در کوران مسابقات لیگ آمادگی‌شان حفظ و ارتقاء می یابد اما کیفیت پایین لیگ برتر فوتبال ایران باعث شده تا بازیکنان با آمادگی کامل در اختیار تیم ملی قرار نگیرند و نتوانیم بهترین کیفیت بازی را از آنها در تیم ملی ببینیم.

قطبی اضافه کرد: متاسفانه تیم ملی نیز به دلیل محدودیت‌های زمانی فرصت زیادی برای آمادگی بازیکنان ندارد و ناگزیرهستیم از بازیکنان نخبه لیگ با همان کیفیتی که هستند در تیم ملی بازی بگیریم و همین مسئله سطح فنی بازی تیم ملی را کاهش می دهد.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه باید علت پایین بودن سطح فنی لیگ ایران مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد، اظهار داشت: بهرحال از دل یک لیگ پویا و با نشاط است که می توان انتظار یک تیم ملی قوی و توانمند را داشت و این شکاف در فوتبال ایران یک مانع جدی و اثرگذار برای ساختن تیم ملی محسوب می شود.

وی کمبود بازیکنان بین المللی در تیم ملی را از دیگر نقاط ضعف فوتبال ایران در سطح ملی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر به جز جواد نکونام، مسعود شجاعی و آندرانیک تیموریان که در فوتبال اروپا و تمرینات حرفه‌ای و سطح بالای تیم‌های اوساسونا و فولهام شرکت می کنند دیگر بازیکنان تیم ملی را نفرات حاضر در لیگ برتر تشکیل می دهند که کیفیت پایین لیگ ایران امکان اینکه فوتبال ملی کیفیت بالاتری را به نمایش بگذارد، دشوار می کند.

قطبی با ذکر این مثال که تیموریان در سه دیدار اخیر تیم ملی مقابل اردن (2 بازی) و مقدونیه آماده‌تر از بازیکنان لیگ برتر ایران نشان داد، خاطرنشان کرد : با وجود اینکه تیموریان یک بازیکن نیمکت نشین در تیم فولهام است اما در سه دیداری که برای تیم ملی به میدان رفت بسیار آماده‌تر از بازیکنان داخلی نشان داد و این امر بیانگر تفاوت سطح کیفی و فنی لیگ ایران و اروپاست.

سرمربی تیم ملی با تاکید بر اینکه فوتبال ایران برای موفقیت در آسیا و عبور از مرزهای آسیا نیاز به ابزارهای بین المللی دارد و تا زمانیکه به کیفیت های لازم فنی در لیگ دست نیافتیم نباید انتظاری فراتر از موجودیت فعلی از تیم ملی داشته باشیم، اظهار داشت : باید واقع بین بود و از تیم ملی به اندازه توانش انتظار داشت. بالا بردن سطح انتظار از تیم ملی و آنچه که موجودیت فوتبال ایران است نتیجه‌ای جز یاس و سرخوردگی برای هواداران فوتبال نخواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016