شنبه 12 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارسال پیام تبریک سال نو به اسرائیل، دردسر جدید فدراسیون فوتبال ایران، بی بی سی

در حالی که سه باخت متوالی تیم فوتبال ایران در روز های پایانی سال ۲۰۰۹ پیکان انتقادها را دوباره به سمت فدراسیون فوتبال این کشور چرخانده است، خبر ارسال پیام تبریک سال ۲۰۱۰ توسط فدراسیون این کشور به همتای اسرائیلی خود، دردسر تازه فوتبال ایران شده است.

رسانه های اسرائیلی در آخرین روز سال ۲۰۰۹ خبر ارسال این پیام تبریک فدراسیون فوتبال ایران را منتشر کردند.

"اسرائیل تودی" و "هاآرتص" روز پنجشنبه ۳۱ دسامبر ۲۰۰۹(۱۰ دی ۱۳۸۸) خبر مربوط به ایمیل تبریک را در حالی منتشر کردند که رادیو ارتش اسرائیل، از گفتگویی تلفنی با محمد علی اردبیلی، رئیس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ایران، خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در این گفتگوی کوتاه آقای اردبیلی در پاسخ به سوال خبرنگار می گوید:" این پیام [تبریک سال ۲۰۱۰] برای تمامی کشورهای جهان است،" و در ادامه می پرسد: "آیا شما از اسرائیل تماس می گیرید؟" و بلافاصله پس از این سوال می گوید: "من نمی توانم با شما صحبت کنم. اشتباه شده است. اشتباه شده است،" و سپس مکالمه را ناتمام قطع می کند.

بنا بر گزارش هاآرتص، این پیام تبریک که از طریق ایمیل ارسال شده است، توسط امیر نافون، رئیس بخش حقوقی فدراسیون فوتبال اسرائیل دریافت شده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اسرائیل
جیل لبنانونی، سخنگوی فدراسیون فوتبال اسرائیل در این رابطه به هاآرتص گفت که اگر چه رئیس بخش حقوقی فدراسیون به من گفت که ممکن است این پیام اشتباهی ارسال شده باشد، اما من گفتم: " من نمی دانم، اما هر چه هست ما باید به این پیام پاسخ دهیم."

بنا بر گزارش هاآرتص آقای لبنانونی، سخنگوی فدراسیون، و آقای نافون، رئیس حقوقی این فدراسیون در پیامی پاسخ تبریک فدراسیون فوتبال ایران را داده و گفته اند: "سال نو میلادی بر مردم خوب ایران هم مبارک."

سخنگوی فدراسیون فوتبال اسرائیل گفت :" ما در ادامه این پیام برای فوتبال ایران سال خوبی آرزو کردیم و در پایان پیام خود صورتکی هم اضافه کردیم که چشمک می زد!"

فدراسیون فوتبال ایران ارسال چنین پیامی را تکذیب کرده است.

محمد منصور عظیم زاده اردبیلی، رئیس بخش روابط خارجی فدراسیون فوتبال ایران، روز جمعه ۱۱ دی (۱ ژانویه) در گفتگو با ایرنا ضمن رد ارسال چنین پیامی گفت: " موضع فدراسیون فوتبال در تمامی مسایل همسو با موضع نظام جمهوری اسلامی است و در خصوص ارسال پیام الکترونیکی سال نو میلادی از سوی فدراسیون فوتبال به فدراسیون فوتبال اسرائیل، باید این مساله را تکذیب کنم."

آقای اردبیلی گفته است که پیام تبریک سال ۲۰۱۰ به صورت اتوماتیک و به صورت گروهی به صدها نفر از فعالان در زمینه فوتبال فرستاده شده است. او تا کید کرده است که پیش از ارسال این پیام آدرس ایمیل اسرائیل از این لیست حذف شده است.

رئیس بخش روابط خارجی فدراسیون فوتبال ایران به ایرنا گفته است که این فدراسیون از هویت و ملیت تمامی لینک های اینترنتی که در زمینه فوتبال فعال هستند، بی خبر است و ظاهرا پیام تبریک سال نو میلای به یکی از این افراد که اسرائیلی است ارسال شده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷ ( فوریه ۱۹۷۹) ورزشکاران ایرانی همواره از رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی در مسابفات بین المللی سر باز زده اند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، همواره در سخنان خود بر "محو" اسرائیل از نقشه جهان تاکید می کند.
جمهوری اسلامی ایران کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد. در حال حاضر ۱۶۰ کشور جهان اسرائیل را به رسمیت می شناسند و این کشور عضو سازمان ملل متحد است.

در اسفند ۱۳۲۸ و تنها یکسال پس از شکل گیری اسرائیل، ایران وجود این کشور را به طور غیر رسمی پذیرفت و کنسولگری خود را در شهر بیت المقدس (اورشلیم) تاسیس کرد. اقدامی که در دوره نخست وزیری محمد مصدق و به تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۳۰ رسما پس گرفته شد.

با به سلطنت رسیدن محمد رضا پهلوی در ایران، روابط میان ایران و اسرائیل ارتقاء یافت اما با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی در فروردین ۱۳۵۸ (آوریل ۱۹۸۰) روابط دو کشور مجددا قطع شد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، همواره در سخنان خود بر "محو" اسرائیل از نقشه جهان تاکید می کند.

نخستین بار آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی در سخنانی اسرائیل را "غده ای سرطانی" خواند و خواستار محو آن از "صحنه گیتی" شد و اعلام کرد که نظام جمهوری اسلامی کشوری تحت عنوان اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016