دوشنبه 28 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازتاب گرفتن ميزبانی بازی های اسلامی از ايران؛ هزينه ۱۰ ميليون دلاری، مهر

دومين دوره کشورهای اسلامی که قرار بود به ميزبانی ايران برگزار شود به دليل اينکه مسئولان ايرانی نام "خليج فارس" را بر روی مدال ها و کتابچه های مربوط به اين بازی ها حک کرده بودند، از اين کشور گرفته شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست فوق‎العاده اعضای هيئت اجرايی فدراسيون همبستگی کشورهای اسلامی (ISSF) که شنبه شب با حضور نمايندگان ايران در رياض برگزار شد، در نهايت به لغو برگزاری اين رقابت ها در ايران تصميم گيری شد. اين موضوع بازتاب گسترده ای در رسانه های بين المللی داشته و همگی متفق القول هستند که اين ميزبانی به دليل اختلاف نظر ايرانی ها با مسئولان ISSF بر سر نام خليج فارس از اين کشور گرفته شده است و ايران حاضر نشده از موضعش کوتاه بيايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خبرگزاری فرانسه در مطلبی تحت عنوان بازی های کشورهای اسلامی به دليل نام خليج فارس لغو شد به استقبال اين موضوع رفته است: ISSF که رياست آن بر عهده شاهزاده سلطان بن فهد است در نشستی اضطراری تصميم به لغو اين بازی ها در ايران گرفت. طبق گفته مسئولان برگزاری رقابت ها، ايرانی ها يکسويه و خودسرانه اقدام به درج برخی شعارها بر روی مدال ها کرده اند.

" کويت تايمز" هم در مطلبی آورده که ايرانی ها بدون اينکه نظر مسئولان کميته برگزاری بازی ها را بپرسند اقدام به درج نام خليج فارس بر روی مدال ها کرده اند.

"ديجيتال جورنال" هم در مطلبی اشاره کرده که ايرانی ها برای برگزاری اين رقابت ها ۱۰ ميليون دلار هزينه کرده اند. رقابت هايی که قرار بود در رشته های دو و ميدانی، شنا، بسکتبال، فوتبال و کشتی برگزار شود. طبق گفته ديجيتال جورنال بانوان هم برای نخستين بار در رشته دو و ميدانی قرار بود به رقابت با يکديگر بپردازند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016