یکشنبه 11 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخستين زن ايراني در المپيك زمستاني: در ونكوور كم نمي‌آورم، اسكي‌كردن در كنار بهترين‌هاي جهان روزي آرزويم بود، ایسنا

ski_marjan_kalhour.jpg
پس از اعلام رنكينگ اسكي‌بازان ايران از سوي فدراسيون جهاني، «مرجان كلهر»، «حسين و پوريا ساوه شمشكي» و «سيدصابر صيد» به عنوان چهار نماينده ايران سهميه حضور در بازي‌هاي المپيك زمستاني 2010 ونكوور را كسب كردند. كسب چهار سهميه ارزش بسياري براي اسكي ايران دارد چرا كه براي نخستين‌بار است كه ايران چهار سهميه را به دست مي‌آورد. ارزش اين سهميه‌ها زماني بيشتر مي‌شود كه اسكي ايران براي نخستين‌بار در بخش زنان نماينده‌اي در المپيك زمستاني دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مرجان كلهر 21 ساله نخستين بانوي ايراني بود كه جواز حضور در بازي‌هاي المپيك زمستاني را كسب كرد. او كه پرچمدار كاروان ايران در بازي‌هاي ونكوور است به آينده خود اميد زيادي دارد و مي‌خواهد در بازي‌هاي المپيك زمستاني دوره‌هاي ديگر نيز شركت كرده و نتيجه‌اي تاريخي را براي بانوان ايران رقم بزند.

مرجان كلهر كه از چهارسالگي اسكي‌اش را آغاز كرده 17 سال است كه با برف عجين شده است. او مي‌داند كه براي چه تلاش مي‌كند و اين سختي‌ها را تحمل مي‌كند.

مرجان كلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: همه‌چيز خوب و عالي است، هيچ مشكلي وجود ندارد. ملي‌پوشان زيرنظر "ايوان"، مربي بلغارستاني تيم تمرين مي‌كنند و چيزهاي زيادي ياد مي‌گيرند. آن‌ها سختي‌هاي تمرين را براي خود شيرين مي‌كنند و مي‌دانند كه براي چه تلاش مي‌كنند.

وي افزود: المپيك رويداد بزرگي است كه هر چهارسال يك‌بار برگزار مي‌شود. ورزشكاراني در اين بازي‌ها شركت مي‌كنند كه هدف‌شان كسب بهترين نتيجه است. آن‌ها بهترين‌هاي جهان هستند كه شايد اسكي‌كردن در كنار آن‌ها روزي آرزو بود. سال گذشته در مسابقه‌هاي قهرماني جهان در فرانسه در كنار بزرگان جهان اسكي كردم و براي نخستين‌بار استرس حاصل از اين مسابقه‌ها را تجربه كردم. مي‌دانم كه كار بسياري سختي پيش‌رو دارم.

ملي‌پوش المپيكي ايران با اشاره به اين‌كه در بازي‌هاي ونكوور به فكر ارايه مسابقه‌اي مطلوب است، خاطرنشان كرد: مطمئنا اسكي‌بازان جهان از اسكي ايران بسيار جلوترند. من در اين رقابت‌ها به فكر كسب مدال نيستم. حتي به كسب مقام‌هاي دهم تا پانزدهم هم فكر نمي‌كنم.

وي ادامه داد: قبل از انتخاب‌شدن تمرينات‌مان طبق روال هميشگي بود، اما پس از معرفي نفرات المپيكي مربيان تيم تمرينات را كمي سخت‌تر كردند. اما خوشحالم كه از لحاظ بدني كم نمي‌آورم. چرا كه در تابستان كه فصل بدن‌سازي بود به خوبي بدنم را آماده كردم.

كلهر يادآور شد: فصل بدن‌سازي را تنها انجام دادم چرا كه تيم ملي هيچ برنامه‌اي نداشت. در تابستان و پس از امتحانات دانشگاه هم برنامه‌ي بدن‌سازي خود را انجام داده و به سختي تمرين مي‌كردم و از همان موقع به فكر كسب سهميه المپيك بودم.

پرچمدار كاروان ايران پيست شمشك را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: طي هفته جاري بارش برف خوبي را در پيست شاهد بوديم كه باعث شده شرايط مطلوب اسكي‌بازان باشد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا امكانات و تجهيزات اسكي روز جهان با اسكي ايران متفاوت است، گفت: اسكي‌هاي ما دقيقا همان چيزهايي است كه كشورهاي خارجي از آن استفاده مي‌كنند. چراكه ما سالانه اسكي‌هاي روز جهان را سفارش داده و مي‌خريم. از لحاظ پيست هم پيست‌هاي ايران همان شيب و شرايط جهاني را دارد. تنها چيزي كه اسكي ايران را با اسكي كشورهاي ديگر متفاوت مي‌كند نوع برفي است كه در پيست‌هاي ما وجود دارد. برف پيست‌هاي ايران در مقايسه با برف كشورهاي خارجي نرم‌تر است. برف‌هاي آن‌ها يخ‌مانند است و همين مسأله كار ما را براي حضور در المپيك سخت‌تر مي‌كند.

نماينده المپيكي ايران در مورد احساس خود از اين‌ كه نخستين بانوي ايراني در بازي‌هاي المپيك زمستاني ونكوور است، به ايسنا گفت: احساس بسيار خوشايندي دارم. از حمايت‌هاي بي‌دريغ خانواده‌ام تشكر مي‌كنم. دعا و زحمات آن‌ها بود كه باعث شد به اين سطح برسم. برادرم كه درواقع استاد اصلي زندگي من است زحمت زيادي براي آماده‌شدن من كشيد. رستم كلهر بيشترين حق را به گردن من دارد. تمام اين شرايط در كنار تمرينات بي‌وقفه‌ام دست‌به‌دست هم دادند تا بتوانم به اين افتخار بزرگ دست يابم.

وي ادامه داد: رسيدن به مدارج بالا را در ذهن خود مي‌پرورانم، مي‌دانم كه مي‌توانم. حضور در يك دوره ديگر بازي‌هاي المپيك آن هم در سطحي بهتر آرزوي من است كه مي‌توانم به آن برسم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016