چهارشنبه 18 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگاهی به سه بازی جام حذفی فوتبال: تقابل مثلث طلايی استيل‌ آذين با سبزپوشان اصفهانی، ايسنا

سه بازی باقيمانده از مرحله يک‌ چهارم نهايی جام حذفی فوتبال پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سه بازی باقيمانده از مرحله يک‌چهارم نهايی مسابقات فوتبال جام حذفی پنج‌شنبه و جمعه (فردا و پس‌فردا) برگزار می‌شود که طی آن در حساسترين مسابقه فردا ذوب‌آهن اصفهان پذيرای استيل‌آذين خواهد بود و همچنين مس کرمان هم در قم به مصاف صبا می‌رود. ديگر بازی اين مرحله هم جمعه در رفسنجان بين دو تيم دسته‌اولی مس و گسترش فولاد تبريز انجام می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




* ذوب‌آهن - استيل‌آذين؛ ساعت ۱۷، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

اين دو تيم علاوه بر رويارويی در اين مرحله از مسابقات جام حذفی در ليگ هم از رقيبان يکديگر به شمار می‌روند. ذوب‌آهن با ۵۴ امتياز و استيل‌آذين با ۴۸ امتياز در فاصله چهارهفته مانده به پايان ليگ با هم رقابت می‌کنند. استيل‌آذين در مرحله قبلی دست به کار بزرگی زد و توانست در يک مسابقه پربرخورد و ديدنی استقلال را در ورزشگاه آزادی با نتيجه پنج بر چهار شکست دهد. در آن مسابقه مهدی مهدوی‌کيا از ستاره‌های بازی بود و برخی اشتباهات فردی استقلالی‌ها پيروزی مهمی را از آن شاگردان حميد استيلی کرد.

علی کريمی که در بازی استيل‌آذين مقابل سايپا در ليگ برتر رفتاری انجام داد که سپس باعث محروميت يک جلسه‌ای‌اش شد در اين بازی در ترکيب استيل آذين حضور دارد؛ ضمن اين که فريدون زندی بازيکن رها شده از کمند مصدوميت هم اين روزها آمادگی خوبی پيدا کرده و به همراه مهدی مهدوی‌کيا می‌توانند مثلث ميانی قدرتمندی را برابر سبزپوشان اصفهانی تشکيل دهند.

از طرفی تيم ذوب‌آهن هم ضمن جايگاه خوبی که در ليگ برتر دارد و اميدش برای رسيدن به سپاهان صدرنشين در ليگ برتر زياد بوده و قهرمانی را در نزديکی خود می‌بيند، در جام حذفی نيز به دنبال قهرمانی است. آنها در ليگ قهرمانان آسيا هم شرايط مساعدی دارند. ذوب آهن در اين رقابت‌ها با ۱۰ امتياز بالاتر از تيم‌های مدعی چون الاتحاد عربستان و بنيادکار ازبکستان صدرنشين است و صعودش به مرحله بعدی تاحدود زيادی قطعی شده است.

* صبا - مس کرمان؛ ورزشگاه يادگار امام (ره) قم، ساعت ۱۷

تيم صبا هم پس از تعطيلات عيد آماده نشان داد و توانست در بازی اخير و در هفته سی‌ام ليگ استقلال را شکست دهد. آنها در ميانه‌های جدول ليگ حضور دارند و در چهار بازی باقيمانده به فکر تثبيت بقايشان در اين مسابقات هستند. صبا بازيکنان حرفه‌ای و شناخته شده متعددی دارد که می‌توانند هر سرنوشتی را برای اين تيم در جام حذفی رقم بزنند. شايد آنها اين رقابت‌ها را جدی‌تر از ليگ گرفته و در پی کسب قهرمانی و گرفتن سهميه آسيايی باشند. شکست يک بر سپاهان در مرحله يک‌هشتم اين بازی‌ها به دست شاگردان رسول کربکندی نشان می‌دهد اين تيم تا چه حدی برای رسيدن به هدف خود مصمم است.

همچنين تيم مس هم که فراتر از انتظارها در ليگ قهرمانان آسيا ظاهر شده و به رغم جايگاه نامطلوبش در ليگ، در اين بازی‌ها هنوز شانس صعود به مرحله بعد را دارد، اين روزها بسيار آماده است. آنها در دو بازی اخيرشان در ليگ توانستند فولاد را در اهواز و ملوان را در کرمان با چهارگل شکست دهند و لوکا بوناچيچ سرمربی اين تيم در پايان اين بازی‌ها عنوان کرد مس، شيری است که اکنون بيدار شده! به نظر حضور در رقابت‌های آسيايی و کسب دو پيروزی از چهار مسابقه برايشان طعم خوشی دارد و می‌خواهند پس از ناکامی در ليگ به موفقيت در جام حذفی بيانديشند و قهرمانی در آن را دور از دسترس نمی‌بينند.

برنده اين بازی البته در مرحله نيمه نهايی کار سختی خواهد داشت چرا که بايد در ورزشگاه آزادی مقابل تيم پرسپوليس بايستد.

* مس رفسنجان - گسترش فولاد تبريز؛ ورزشگاه شهدای نوش‌آبار رفسنجان، ساعت ۱۷

جدال دسته‌اولی‌ها در اين مرحله از مسابقات جام حذفی در نوع خود جالب بوده و بر جذابيت رقابت‌ها و انگيزه برای تيم‌های حاضر در دسته‌های پايين می‌افزايد چرا که آنها می‌بينند که با داشتن تيمی خوب و قدرتمند می‌توانند در اين سطح از فوتبال کشور و در تقابل با مدعيان ليگ برتری بجنگند.

تيم مس در مرحله يک‌هشتم‌نهايی موفق به شکست تيم ابومسلم در ضربات پنالتی شد و به اين مرحله راه يافت و گسترش فولاد تبريز هم در مرحله قبل با گلی که "ماکان دامبله" در دقيقه ۱۲۰ برای اين تيم زد توانست از سد داماش گيلان ديگر تيم دسته‌اولی عبور کند؛ البته اين تيم در مرحله قبل از آن توانسته بود در يک داربی تبريزی تراکتورسازی را از پيش‌رو بردارد.

برنده اين بازی بايد با پيروزی مصاف ذوب‌آهن و استيل‌آذين ديدار کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016