چهارشنبه 18 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه‌ اعتراضی فدراسيون فوتبال به AFC: اعطای ميزبانی به ازبکستان برخلاف سياست‌های کنفدراسيون فوتبال آسيا است، ايسنا

علی کفاشيان رييس فدراسيون فوتبال ايران در نامه‌ای رسمی به محمد بن همام رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا نسبت به تصميم AFC در اعطای ميزبانی مسابقات قهرمانی زير ۱۶ سال آسيا ۲۰۱۰ به ازبکستان اعتراض کرد.

به گزارش ايسنا، فدراسيون فوتبال اعلام کرد، در حالی که طبق پيش بينی ها و گمانه زنی ها و همچنين بازديد نمايندگان کنفدراسيون فوتبال آسيا از امکانات سخت افزاری کشورمان به نظر می رسيد ميزبان رقابتهای قهرمانی زير ۱۶ سال آسيا تهران باشد، اما در يک رويکرد عجيب اين اتفاق نيفتاد تا ازبکستان يکبار ديگر ميزبان اين رقابت ها شد، به همين دليل علی کفاشيان در نامه ای به محمدبن همام، اعتراض رسمی فدراسيون فوتبال ايران را اعلام کرد، متن نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




برادر عزيز آقای بن همام

با تشکر از توجه جنابعالی و کنفدراسيون فوتبال آسيا از بررسی پيشنهاد ميزبانی فدراسيون فوتبال ايران مايلم تا توجه جنابعالی را به چند نکته جلب کنم. پيش از هر چيز لازم به ذکر است که ما خود به خوبی واقفيم که کاستی ها و مشکلاتی در زمينه تسهيلات داريم و نسبت به رفع چنين نواقصی اقدام می کنيم.

با اين حال از نقطه نظر فدراسيون فوتبال ايران بی شک يکی از پايه ای ترين اهداف AFC کمک به رشد و توسعه پايدار و البته برابر در فوتبال قاره آسياست، که يکی از راههای کمک به اين توسه اعطای ميزبانی مسابقات مهم بين المللی به کشورهای مختلف است چرا که از اين طريق کشور ميزبانی بايستی تسهيلات و تجهيزات خود را به حداقل استانداردهای AFC برای ميزبانی مسابقات بين المللی برساند.

با اين وجود باخبر شديم که ميزبانی مسابقات قهرمانی زير ۱۶ سال آسيا در سال ۲۰۱۰ در کمال تعجب به ازبکستان اعطا شد ، کشوری که آن قدرها هم نياز به ميزبانی مسابقات بين المللی برای ترميم، تجهيز و نوسازی امکانات ورزشی خود ندارد و اصولا کشوری توسعه يافته و مجهز از لحاظ تسهيلات و شرايط استاديوم به شمار می آيد.

معتقديم اعطای ميزبانی مسابقات فوق الذکر برای دومين بار پياپی به يک کشور در حقيقت در تضادی آشکار با تعريف‌مان از توسعه فوتبال برابر به عنوان يکی از اهداف بنيادی AFC است. علاوه بر آنچه در بالا ذکر شد، بحث اعطای ميزبانی مسابقات قهرمانی زير ۱۶ سال آسيا برای دومين بار به کشور ازبکستان ممکن است باعث شود تا تصوير خيلی خوبی از AFC در ذهن فوتبالدوستان آسيايی برجای نگذارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016