جمعه 27 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت دوباره با درخواست فدراسيون ايران؛ محروميت دختران فوتباليست، مهر

درخواست فدراسيون فوتبال ايران برای حضور دختران کشورمان در مسابقات فوتبال بازيهای المپيک نوجوانان سنگاپور مجددا با مخالفت فدراسيون جهانی روبرو شد.
به گزارش خبرنگار مهر، بدنبال مخالفت فيفا با حضور تيم فوتبال دختران ايران با پوشش و حجاب اسلامی در نخستين دوره المپيک نوجوانان در سنگاپور، علی کفاشيان روز چهارشنبه در ديدار ويژه خود در مقر فيفا با سپ بلاتر و جرومه والکه رئيس و دبيرکل فيفا در خصوص متقاعد کردن مقامات اين فدراسيون و جلب نظر مساعد آنها برای حضور تيم فوتبال دختران ايران در المپيک نوجوانان به مذاکره پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين سفر رئيس فدراسيون فوتبال با ارائه مستندات لازم، عکس و فيلم مسابقاتی که تيم‌های فوتبال بانوان کشورمان در آن شرکت داشتند، حضور بانوان فوتباليست کشورمان را با حجاب اسلامی در راستای اعتقادات دينی عنوان کرده که تضادی با قوانين فيفا ندارد.

کفاشيان با اين استدلال که حجاب مغايرتی با بند ۴ آيين نامه فيفا (قوانين مسابقه و تجهيزات ورزشی بازيکنان) ندارد و با مجوز کنفدراسيون فوتبال آسيا سال‌هاست تيم‌های کشورهای مسلمان با حجاب اسلامی در عرصه مسابقات بين المللی اين قاره شرکت می کنند، خواستار تجديد نظر در ممانعت از حضور تيم فوتبال دختران ايران در المپيک نوجوانان شد.

در اين جلسه مسئولان فدراسيون جهانی فوتبال با بيان اينکه درخواست ايران را بررسی خواهند کرد، احتمال تغيير تصميم فيفا و بازگشت دختران نوجوان ايرانی به بازيهای المپيک سنگاپور را بسيار ضعيف عنوان کردند.

مقامات فيفا همچنين با اشاره به نامه کميته ملی المپيک ايران به برخی از مجامع بين المللی و اعتراض کشورمان اعلام کردند فيفا در تصميمات خود کاملا مستقل عمل می کند و در صورتيکه درخواست ايران قبل از برگزاری نشست هيئت اجرايی فيفا و انتخاب تايلند انجام می شد، احتمال تجديد نظر در اين زمينه وجود داشت .

به نظر می رسد مقامات فيفا عليرغم دلايل و مستندات رئيس فدراسيون فوتبال با درخواست کشورمان برای حضور تيم فوتبال دختران ايران با پوشش اسلامی در المپيک نوجوانان موافقت نکرده‌اند و طبق تصميم قبلی تيم فوتبال تايلند به جای تيم کشورمان در اين مسابقات شرکت خواهد کرد.

کفاشيان در پايان سفر يک روزه خود به زوريخ ، صبح روز پنج شنبه به تهران بازگشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016