چهارشنبه 25 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته سی و يکم ليگ برتر فوتبال: تراکتور- پرسپوليس؛ روز سرخ تبريز با طعم فوتبال، تقلا برای فرار از سقوط، مهر

هفته سی و يکم نهمين دوره رقابتهای ليگ برتر در شرايطی روز جمعه بدون حضور چهارنماينده آسيايی ايران برگزار می شود که تراکتورسازی با هواداران پرشورش ميزبان پرسپوليس است و تيم های در خطر سقوط برای فرار از انتهای جدول تلاش می‌کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، هفته سی و يکم ليگ برتر از روز جمعه هفته جاری با برگزاری ۶ ديدار آغاز می شود و روز دوشنبه هفته پيش رو با برگزاری سه ديدار ديگر به پايان می رسد. در زير نگاهی گذرا به ديدارهای هفته سی و يکم ليگ برتر خواهيم داشت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پيکان قزوين - شاهين بوشهر
تيم پيکان قزوين گرچه با ۴۰ امتياز تيم هشتم جدول است اما اختلاف اندک امتيازش با تيم‌های يازدهم تا شانزدهم جدول رده بندی، باعث شده تا اين تيم هم به نوعی در خطر سقوط به ليگ دسته اول باشد. قزوينی‌ها برای استحکام جايگاه خود در ميانه بالای جدول بايد در هفته‌های پيش رو به پيروزی دست يابند، به ويژه در مصاف با رقبای انتهای جدولی. پيکان روز جمعه شاهين بوشهر، يکی از قعرنشينان جدول رده بندی را ملاقات خواهد کرد. شاهينی که در هفته سی‌ام با پيروزی مقابل راه آهن شهرری اميدوار به بقا در ليگ برتر شده است، به تداوم اين پيروزی در ديدار با پيکان می انديشد، کار دشواری که تحقق آن پرواز شاهين از انتهای جدول را به دنبال خواهد داشت.

فولاد خوزستان - پاس همدان
اين بازی هم يک مسابقه دشوار برای دو تيمی است که خطر سقوط به ليگ دسته اول را احساس می کنند، دو تيمی که با نتايج خوب هفته‌های اخير به ساحل آرامش رسيده اما هنوز در آن مستقر نشده‌اند. شاگردان مجيد جلالی که با ۳۴ امتياز رتبه چهاردهم جدول رده بندی را در اختيار دارند، در مصاف با تيم ۳۶ امتيازی پاس که بر سکوی يازدهم جدول ايستاده است، اگر با پيروزی زمين مسابقه را ترک کنند، صعودی دو تا سه پله‌ای در جدول خواهند داشت. همين مسئله انگيزه آنها را برای پيروزی در اين بازی خانگی دوچندان کرده است.

ملوان بندرانزلی - استقلال اهواز
ملوان روزهای سختی را پشت سر می گذارد. تيمی که طی پنج هفته گذشته متحمل چهار شکست شده و فقط يکبار به تساوی رسيده است، نمی تواند اوضاع آرامی داشته باشد. اين تيم روز جمعه استقلال اهواز، يکی از ناکام‌ترين تيم‌های امروز فوتبال ايران را ملاقات می کند. تيم استقلال اهواز، تيم هفدهم جدول رده بندی که طی ۱۰ هفته گذشته ۹ شکست در کارنامه‌اش به ثبت رسيده است، نمی توان برای آن به غير از "بحران زده" نامی ديگر انتخاب کرد. اين تيم که با سقوط به ليگ برتر فقط يک گام فاصله دارد، روز جمعه با ملوان بازی می کند که خود تشنه موفقيت است و در مقابل تماشاگرانش فقط به پيروزی می انديشد.

مقاومت شهيد سپاسی شيراز - صبای قم
حضور محمد احمدزاده هم تيم بحران زده مقاومت سپاسی شيراز را نجات نداده است. اين تيم از زمان حضور اين مربی فقط به يک پيروزی دست يافته و سير نزولی آن کماکان ادامه دارد. تيم احمدزاده روز جمعه ميزبان تيم صبای قم است که بر خلاف تيم شيرازی در اوج قرار دارد. تيم صبای قم که به رده هفتم جدول صعود کرده است، يک هفته بعد از راهيابی به مرحله نيمه نهايی جام حذفی به دنبال ارتقا جايگاه خود در جدول رده بندی است، آنهم با پيروزی مقابل زردپوشان شيرازی.

استيل آذين تهران - ابومسلم مشهد
اين دو تيم مانند ديگر تيم‌های ليگ برتری به پيروزی در اين بازی نياز مبرم دارند. استيل آذين که با هدف کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا فصل ۸۹ - ۸۸ فوتبال ايران را آغاز کرده است، پس از حذف از دور مسابقات جام حذفی در ليگ برتر به دنبال دستيابی به اين هدف است. اين تيم در هفته سی و يکم ليگ برتر با ابومسلم ديدار می کند که برای بقا در ليگ برتر بايد در چهار ديدار آينده خود به پيروزی برسد. رويارويی اين دو تيم با انگيزه دستيابی به پيروزی، تقابل آنها را جذاب و تماشايی خواهد کرد.

تراکتورسازی تبريز - پرسپوليس
بالاخره پرسپوليس و علی دايی به تبريز و تراکتورسازی رسيدند. تراکتورسازان که خود را پرطرفدارتر از پرسپوليس می دانند، در هفته سی و يکم در خانه ميزبان اين تيم خواهند بود. جدال اين دو تيم که بدون شک جز پرطرفدارترين تيم‌های ليگ برتر هستند، می تواند حساس‌ترين بازی هفته سی و يکم باشد.

پس از آنکه جدال پرسپوليس و تراکتورسازی در بازی رفت به برتری سرخپوشان تهرانی انجاميد، تراکتورسازان برای جبران اين شکست و تقابل با سرخپوشان در ميان خيل تماشاگران خود لحظه شماری می کردند و روز جمعه فرصتی است برای انتقام آنها از رقيب سرخپوش تهرانی که خود را برتر و بالاتر از آن می دانند.

نکته جالب توجه در اين بازی احتمال غيبت کريم باقری است. او همچون ديدار رفت در بازی عصر جمعه نيز غايب خواهد بود. مصدوميت باعث دوری کريم از ترکيب پرسپوليس شده تا بازهم اين شائبه به وجود آيد که او نمی خواهد مقابل تيم شهرش به ميدان برود. غيبت او که اين روزها از بهترين‌های تيم پرسپوليس است قطعا به دايی و تيمش ضربه می زند.

پرسپوليس به دنبال شکست برابر سايپا جايگاه خود در رده سوم جدول را به شدت در خطر می بيند. اين تيم اگر در تبريز ناکام بماند و امتياز از دست بدهد، چه بسا تا رده پنجم جدول سقوط کند. همه اينها به دايی و تيمش انگيزه می دهد که دست خالی ميدان تبريز را ترک نکنند.

- برنامه ديدارهای هفته سی و يکم ليگ برتر به شرح زير است:

جمعه - ۲۷/۱/۸۹* استيل آذين - ابومسلم مشهد، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه راه آهن اکباتان تهران
داور: تورج حق وردی، کمک‌ها: داوود رفعتی و محمدرضا منصوری، داورچهارم: رسول رهبر فام

* پيکان قزوين - شاهين بوشهر، ساعت ۱۷، ورزشگاه شهيد رجايی قزوين
داور: سعيد بخشی‌زاده، کمک‌ها: حسين خانبان و حسين سنجری، داورچهارم: هادی حاج عباسی

* فولاد خوزستان - پاس همدان، ساعت ۱۷، ورزشگاه تختی اهواز
داور: مسعود مرادی، کمک‌ها: حيدر شکور و محمدرضا ابوالفضلی، داورچهارم: مهدی پاکزاد

* ملوان بندرانزلی - استقلال اهواز، ساعت ۱۷، ورزشگاه تختی بندر انزلی
داور: عليرضا فغانی، کمک‌ها: عليرضا کهوری و حجت علی رضايی تبار، داورچهارم: محمدرضا اکبريان

* مقاومت شهيد سپاسی شيراز - صبای قم، ساعت ۱۷، ورزشگاه حافظيه شيراز
داور: البرز حاجی پور، کمک‌ها: صفدر احمدی و کيانوش داوودزاده، داورچهارم: اسماعيل اکرمی

* تراکتورسازی تبريز- پرسپوليس، ساعت ۱۷، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
داور: سعيد مظفری زاده، کمک‌ها: حسن کامرانی فر و مرتضی کريمی، داورچهارم: جمشيد دانش مهر

دوشنبه - ۳۰/۱/۸۹
* سايپا کرج - مس کرمان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج
داور: محمود رفيعی، کمک‌ها: سعيد علی نژاديان و مجيد ويشگاهی، داورچهارم: فرشيد افشار

* سپاهان اصفهان - راه آهن شهرری، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر
داور: محسن ترکی، کمک‌ها: رضا سخندان و مسعود فرح نيا، داورچهارم: جواد شرفی

* استقلال تهران - ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران
داور: محسن قهرمانی، کمک‌ها: رسول فروغی و عليرضا يزدانی، داورچهارم: غلامرضا جباری

جدول رده بندی ليگ برتر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016