دوشنبه 21 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک ميليون هوادار در جشن قهرمانی اسپانيا! ۲۶۰ مجروح، نتيجه قهرمانی اسپانيا در جام جهانی، خبرآنلاين

ورزش - گرچه دولت اسپانيا امروز را تعطيل نکرد، اما بسياری از هواداران تيم ملی اين کشور امروز به محل کار خود نرفتند.

پس از يک ماه حضور تيم ملی اسپانيا در رقابتهای جام جهانی در آفريقای جنوبی ، اين تيم توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. همين موضوع کافی بود تا هواداران پرشور فوتبال دراين کشور به خيابانها ريخته و اين موفقيت بزرگ را جشن بگيرند. اين در حالی است که در شهرهای بزرگ اسپانيا از جمله بارسلونا و مادريد، پرده های نمايشی بزرگی برای پخش اين بازی به صورت مستقيم قرار داده شده بود و هزاران هوادار مشتاق در کنار هم اين بازی را تماشا می کردند.

با به صدا درآمدن سوت پايانی اين ديدار، جوی غيرقابل تصور در اسپانيا حاکم شد. شادی وصف ناپذيری که اسپانيا در طول تاريخش به خود نديده بود. ميليونها اسپانيايی برای جشن گرفتن اين شب تاريخی به خيابانها ريختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در شهر مادريد و در پارک هيوندای که به عنوان فن زون برای هواداران ماتادورها در نظر گرفته شده بود، بيش از ۲۰۰ هزار نفر بازی را به صورت زنده و در کنار هم تماشا می کردند و پس از به ثمر رسيدن گل پيروزی بخش اينيستا و برتری اسپانيا در ديدار فينال، آنها هم به صدها هزار هوادار حاضر در ميادين سيبلس و نپتونو پيوستند تا جشن قهرمانی را کنار هم برگزار کنند.

بارسلونا هم يکی ديگر از شهرهايی بود که شاهد برگزاری جشنی بزرگ بود. کاتالونيايی ها که از گلزنی اسطوره تيمشان آندرس اينيستا به شدت شاد شده بودند، نيز تا پاسی از نيمه شب به رقص و پايکوبی می پرداختند.

استقبال از قهرمانان

نيمه شب يکشنبه اعلام شد که قهرمانان اسپانيايی ساعت ۱۱.۳۰صبح به فرودگاه مادريد می رسند ولی ساعاتی بعد مشخص شد که با تغيير در برنامه ماتادورها، دل بوسکه و شاگردانش بعدازظهر دوشنبه وارد مادريد می شوند و از همين رو جشن قهرمانی به ساعت ۱۹ روز دوشنبه موکول شد.
جشن ملی و تعطيلی در اسپانيا

نکته جالب توجه اينجا بود که گروه های متعددی از جمله در فيس‌بوک تشکيل شده بود که طی آن درخواست می کردند تا روز دوشنبه جشن ملی اعلام شود تا مردم بتوانند تا يکشنبه شب تا هر زمانی که دوست دارند قهرمانی تيمشان را جشن بگيرند.

با اين وجوددوشنبه تعطيل اعلام نشد و روز کاری بود ولی ده ها هزار هوادارای که يکشنبه تا پاسی از شب به پايکوبی پرداخته بودند، به سر کارهايشان نرفتند. اين جشن و پايکوبی ها نه فقط در بارسلونا و مادريد ، بلکه در والنسيا، سانتاندر، لاس پالماس، کاديس، آلباسه ته، ساراگوسا، آليکانته، ويگو و لاکرونيا نيز برگزار شد.

شادی برای ماتادورها در سرتاسر دنيا

اين جشن و پايکوبی نه تنها در اسپانيا، بلکه در کشورهای مختلف دنيا، حتی لبنان هم ديده می شد. سربازان اسپانيايی که دراين کشور به سر می بردند، شادی قهرمانی شان را با مردم لبنان شريک بودند.

زخمی شدن ۲۶۰ نفر در اسپانيا

بين ساعات ۱۷ بعداظهر يکشنبه تا ۴.۱۰ بامداد دوشنبه، ۲۶۰ نفر در اسپانيا مجروح شدند.. از اين ۲۶۰ نفر، ۵۰ نفرشان به بيمارستان منتقل شدند و البته تعدادی از آنها زخمها يا جراحتهای جزئی داشتند. اورژانس شهر مادريد در گزارشی اعلام کرد که برخی از مجروحان به دليل زمين خوردن يا غش کردن به اورژانس منتقل شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016