سه شنبه 9 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آندرانيك تيموريان: تا 24 ساعت آينده وضعيتم در فوتبال ايران مشخص مي‌شود، ايسنا

آندرانيك تيموريان پس از چهار سال حضور در فوتبال انگليس در آستانه بازگشت به فوتبال ايران است. بازيكني كه قطبي او را يكي از كليدي‌ترين مهره‌هايش مي‌داند اين روزها همراه تيم ملي تمرين مي‌كند تا در ديدار با چين و كره جنوبي نقش كليدي‌اش را در ميانه زمين ايفا كند. او جزو اندك ملي‌پوشان باقي مانده از جام جهاني است و ظاهرا قطبي روي تجربه آندو تيموريان براي جام ملت‌ها حساب ويژه‌اي باز كرده است.

بازيكن مياني تيم ملي فوتبال ايران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هم از خودش و آينده حرف زد و هم از تيم ملي و جام ملت‌هاي آسيا.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




• تيم ملي دوباره جمع شده و دو بازي نسبتا خوب هم داريم. چقدر مهم است كه ما چنين بازيهايي را انجام بدهيم.

پس از اين كه تيم ملي نتوانست به جام جهاني صعود كند انتظار مردم و رسانه‌ها اين است كه در مسابقات پيش رو به ويژه جام ملت‌هاي آسيا موفق باشيم. شرايط‌مان هم خوب است. قطبي تعدادي جوان را به تيم ملي دعوت كرده و بازيهاي دوستانه وضعيتي را ايجاد مي‌كند كه قطبي بتواند تيم اصلي‌اش را بشناسد. بازي با چين و كره جنوبي مي‌تواند اهميت زيادي داشته باشد. تيم چين تيم خوبي بوده و كره جنوبي هم با نمايش‌اش در جام جهاني نشان داد كه نسبت به 4 سال قبل و جام ملت‌هاي آسيايي مالزي پيشرفت بسيار زيادي كرده است.

• در شرايطي كه ژاپن با آرژانتين بازي مي‌كند و كره جنوبي با نيجريه آيا بازي با چين و كره مي‌تواند به ما كمك كند؟

بايد بگويم همه فدراسيون‌هاي فوتبال دوست دارند تيم‌هاي ملي‌شان با بهترين تيم‌ها بازي كنند. اگر مي‌بينيد ژاپن با آرژانتين بازي مي‌كند به خاطر اين است كه آنها برنامه‌ريزي درازمدت دارند و از قبل برنامه چنين ديدارهايي را ريخته‌اند، ما نبايد مقطعي فكر كنيم.

• اين روزها انتقادهاي بسياري به قطبي مطرح مي‌شود. شما تجربه كار با مربياني همچون سام آلاردايس و روي هاجسون را داريد. نظرتان درباره افشين قطبي چيست؟

مطمئنا قطبي مربي خوبي است. او سه دوره در جام جهاني حضور داشته و با مربياني چون گاس هيدينگ و پيم فربيك كار كرده است و قطعا چيزهاي زيادي از اين دو مربي ياد گرفته كه مي‌تواند با انتقال آن به بازيكنان جوان به فوتبال ايران كمك كند.

• چقدر به تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا اميدواريد؟

اميدواري‌ام خيلي زياد است. ما 5 ماه تا جام ملت‌ها زمان داريم. زمان چندان زيادي نيست. به اعتقاد من تنها مشكلي كه الان وجود دارد ناهماهنگي بازيكنان است. در تمامي اين سال‌ها كه من در تيم ملي بوده‌ام مربيان با مشكل زماني روبه‌رو بوده‌اند و نتوانسته‌اند تيم را هماهنگ كنند. فكر مي‌كنم بايد زمان كافي را در اختيار سرمربي قرار دهيم، رسانه‌ها و مردم هم بايد از تيم ملي حمايت كنند. بايد بدانيم كه قهرمان كردن يك تيم با يك مربي و 25 بازيكن شدني نيست. بايد يك ملت پشت سر يك تيم ملي باشد. اگر هم دل باشيم موفق خواهيم شد. آن وقت خدا كمك مي‌كند و موفقيت در دسترس خواهد بود. بايد جام ملت‌ها را آن قدر محكم شروع كنيم كه جاي هيچ اما و اگري را باقي نگذ اريم.

• تكليف آينده شما چطور مي‌شود؟

مدير برنامه‌هايم با 4 تيم تهراني و شهرستاني در حال مذاكره است. پس از 4 سال دوري از فوتبال ايران نمي‌خواهم عجولانه تيم آينده‌ام را انتخاب كنم چرا كه دوست دارم براي آن تيم مفيد باشم. اين مهمترين دغدغه من است و مسايل مالي در رده‌هاي بعدي قرار دارد.

• شايد اگر دنبال پول بوديد، قبل از انگليس به پيشنهاد وسوسه كننده الاهلي امارات پاسخ مثبت مي‌داديد؟

آن زمان پيشنهاد بسيار خوبي از سوي الاهلي داشتم اما چون دنبال پيشرفت بودم به انگليس رفتم. خدا را هم شكر مي‌كنم كه با ادعاي پدر و مادرم و مربيان به تجربيات خوبي در فوتبال انگليسي رسيدم. هيچ وقت هم گذشته‌ام را فراموش نمي‌كنم.

• ممكن است به امارات برويد؟

من با مدير برنامه‌هايم و برادرم كه تجربه خوبي دارد صحبت كردم و در نهايت تصميم گرفتم در ايران بازي كنم و فكر مي‌كنم تا 24 ساعت آينده وضعيتم در فوتبال ايران مشخص شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016