چهارشنبه 17 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته هشتم ليگ برتر فوتبال: تقابل استقلالی‌ها در کوير، مهر

هفته هشتم دهمين دوره رقابتهای فوتبال ليگ برتر در شرايطی روزهای جمعه و شنبه پيش رو برگزار می شود که بازی مس کرمان و استقلال که از آن به عنوان "تقابل آبی‌ها " ياد می‌شود، جذابترين بازی هفته است.
به گزارش خبرنگار مهر، سفر تيم ملی به شرق آسيا برای رويارويی با چين و کره جنوبی موجب تعطيلی ليگ برتر برای دو هفته شد. تيم‌های ليگ برتری با پشت سرگذاشتن اين وقفه دو هفته‌ای از جمعه به ميدان می روند. در روز نخست از هفته هشتم روز جمعه پنج ديدار برگزار می شود که در زير به آنها اشاره می شود:

سايپا البرز - شاهين بوشهر
سايپا ليگ را خوب شروع کرد اما با چند شکست پی در پی به انتهای جدول نزديک شده است. عملکرد سايپا در هفته‌های اخير به گونه‌ای بوده که هيچ جای دفاعی را برای مايلی کهن باقی نمی گذارد. کسب دو پيروزی، توقف در يک بازی و تحمل چهار شکست و سقوط به رده شانزدهم جدول، نشان می‌دهد، سايپای مايلی کهن شرايط خوبی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تيم مايلی‌کهن روز جمعه در ورزشگاه خانگی خود از شاهين بوشهر پذيرايی می کند. اين بازی برای او از اهميت ويژه‌ای برخوردار است، چرا که امکان دارد با تداوم ناکامی‌ها عمر مربيگری او در جمع نارنجی پوشان کوتاه تر شود.

تيم شاهين البته شرايطی به مراتب بهتر از تيم سايپا دارد، کسب هشت امتياز و ايستادن روی سه پله بالاتر از تيم سايپا برای تيم حميد استيلی حاشيه امنيت خوبی است که حداقل باعث می شود اين تيم با آرامش خاطر در بازی روز جمعه به ميدان برود.

پيکان قزوين - نفت تهران
مربيان تيم پيکان قزوين می توانند از تعطيلی مسابقات ليگ برتر گلايه کنند. تيم آنها تازه داشت اوج می گرفت و از انتهای جدول جدا می شد که با تعطيلی ليگ، حرکت‌شان متوقف شد. تيم پيکان در هفته هشتم به ديدار نفت تهران می‌رود. قزوينی‌ها اميدوارند حرکت روبه رشد تيم شان در اين بازی خانگی نيز تداوم داشته باشد و با يک پيروزی جای زردپوشان تهرانی را در رده چهاردهم جدول بگيرند.

تراکتورسازی تبريز - ذوب آهن اصفهان
اين بازی را می توان يکی از ديدارهای حساس هفته هشتم ليگ برتر خواند. حضور پرشور هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز از يکسو و تقابل دو تيم بالای جدولی از سوی ديگر قطعا جذاب و تماشايی خواهد بود.

تراکتورسازی فصل دهم را خوب آغاز کرده است. تيم کمالوند با پيروزی هفته هفتم مقابل استيل آذين در تهران ۱۱ امتيازی شد و به رده پنجم صعود کرد. اختلاف پنج امتيازی اين تيم با ذوب آهن صدرنشين، نشان دهنده شرايط مطلوب تيم کمالوند است که به ادعای او می خواهد اين فصل برای قهرمانی بجنگد و چهره يک مدعی را داشته باشد.

ذوب آهن، صدرنشين ۱۶ امتيازی ليگ برتر است که به لطف يک گل زده بيشتر نسبت به پرسپوليس، بالای جدول ايستاده است. اين تيم در آستانه ديدار حساس برابر پوهانگ استيلرز کره جنوبی به تبريز می رود تا ضمن تثبيت جايگاه خود در صدر جدول خود را برای اين ديدار دشوار آسيايی مهيا کند.

مس کرمان - استقلال تهران
خيلی‌ها منتظر اين بازی بودند. بازگشت مظلومی به کرمان. رويارويی صمد مرفاوی با تيم و بازيکنانی که غالب آنها منتقدان امروز او هستند. تقابل پيروز قربانی با استقلالی‌ها به ويژه اميرحسين صادقی و... بازی مس کرمان - استقلال را حساس‌ترين و جذاب‌ترين ديدار هفته هشتم ليگ برتر کرده است.

مس کرمان با هدايت صمد مرفاوی ليگ را بد شروع کرد اما از هفته سوم به بعد اوج گرفت و از انتهای جدول جدا شد. تيم جوان مرفاوی که هدف اصلی‌اش کسب سهميه ليگ قهرمانان آسياست، برای رسيدن به اين هدف بايد جلوی مدعيان را بگيرد، آنهم در ديدارهای خانگی. چيزی مانند همين بازی روز جمعه برابر استقلال.

مرفاوی که عنوان کرده استقلال تيم محبوب اوست بايد با دلش و خاطراتش بجنگند و روز جمعه با دست پر ميدان را ترک کند. پيروزی مقابل استقلال به او و تيمش اعتبار می دهد، اعتباری که شايد تا پايان نيم فصل برای نارنجی پوشان کفايت کند.

بازهم پيروز قربانی مقابل استقلال می ايستد

استقلال با برتری پرگل ۴ بر۳ مقابل سپاهان اصفهان به تعطيلات رفت و با هدف کم کردن فاصله خود با صدر جدول و برتری در ديدار با مس کرمان وقفه ۱۴ روزه بين تعطيلات را پشت سر گذاشت.

برای استقلالی‌ها بازی روز جمعه يک مسابقه حساس و ويژه است. استقلالی‌هايی که تا فصل قبل مغضوب مرفاوی بودند، روز جمعه انگيزه زيادی دارند تا توانايی خود را با رخ او بکشند. وحيد طالب لو، بيژن کوشکی، آرش برهانی، مهدی امير آبادی و... با يک دنيا انگيزه برای رويارويی با تيم مرفاوی لحظه شماری می کنند.

مظلومی برای اين بازی دغدغه و نگرانی غيبت ميلاد ميداودی را دارد. او که ستاره تيمش در هفته‌های اخير بوده با مصدوميت دست به گريبان است و حضورش در بازی روز جمعه در هاله‌ای از ابهام است.

صنعت نفت آبادان - فولاد خوزستان
و اين هم شهرآورد خوزستان، دربی گرما. در غياب استقلال اهواز، حالا بايد صنعت نفت و فولاد برگزارکننده شهرآورد خوزستان باشند. بازی آنها رويارويی اهواز و آبادان است که هميشه جذاب و تماشايی بوده. جمعه عصر غروب گرم آبادان برای فوتبالدوستان بهشت می شود با ايستادن دو هم استانی که در ۹۰ دقيقه فوتبال باهم دشمن می شوند.

- برنامه هفته هشتم ليگ برتر فوتبال به شرح زير است:
جمعه - ۱۹/۶/۸۹
* سايپا البرز - شاهين بوشهر، ساعت ۱۷، ورزشگاه انقلاب کرج
* پيکان قزوين - نفت تهران، ساعت ۱۷، ورزشگاه شهيد رجايی قزوين
* تراکتورسازی تبريز - ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۷، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
* صنعت نفت آبادان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه تختی آبادان
* مس کرمان - استقلال تهران، ساعت، ۱۸:۴۵، ورزشگاه شهيد باهنر کرمان
شنبه - ۲۰/۶/۸۹
* راه آهن شهرری - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه اکباتان تهران
* سپاهان اصفهان - شهرداری تبريز، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر
* پرسپوليس - پاس همدان، ساعت ۱۹:۴۵، ورزشگاه آزادی تهران
* صبای قم - استيل آذين، ساعت ۱۹:۴۵، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016