سه شنبه 16 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاگردان قطبی طلسم ۳۹ ساله را شکستند! ايران يک کره جنوبی صفر، مهر

تيم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل کره جنوبی طلسم ۳۹ ساله پيروز نشدن در خاک کره را شکست و در فاصله ۱۲۱ روز تا آغاز جام ملت‌های آسيا اميدواری برای موفقيت در مهمترين رويداد فوتبال آسيا را افزايش داد.
به گزارش خبرنگار مهر، در فاصله ۱۲۱ روز تا آغاز جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسيا تيم‌های ايران و کره جنوبی از ساعت ۱۵:۳۰ امروز سه شنبه در ورزشگاه جام جهانی سئول مقابل هم صف آرايی کردند. اين بازی جذاب و تماشايی که ورزشگاه جام جهانی را مملو از تماشاگر کرده بود، در پايان به برتری يک برصفر شاگردان افشين قطبی انجاميد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تغييرات در ترکيب ايران
تيم ملی فوتبال کشورمان در مصاف با کره جنوبی نسبت به ديدار مقابل چين تغييراتی در ترکيب خود داشت که مهمترين آن حضور احسان حاج صفی و مسعود شجاعی در ترکيب اصلی بود. اين دو به ترتيب جای خسرو حيدری و محمدرضا خلعتبری را گرفته بودند. ديگر تغيير تيم ايران در اين بازی حضور محمد نصرتی در منطقه راست خط دفاعی و بازی احسان حاج صفی در نقطه مقابل او در جناح چپ بود.

حملات کره و گل ايران
حملات پردامنه کره جنوبی در نيمه اول ثمری برای اين تيم نداشت و تيم کشورمان از ضدحملات خود در نهايت به گل دست يافت. در دقيقه ۳۵ پژمان نوری از اشتباه "لی يونگ پی يو" در مهار توپ استفاده کرد و مسعود شجاعی را با دروازه بان کره جنوبی تک به تک کرد. در اين شرايط شجاعی با هوشياری دروازه کره جنوبی را گشود و تيم کشورمان را با يک گل پيش انداخت.

درخشش رحمتی
تيم ملی فوتبال کشورمان نيمه اول را با پيروزی يک برصفر پشت سرگذاشت تا در نيمه دوم مقابل کره جنوبی که با ترکيب کامل به ميدان آمده بود، برتری خود را حفظ کند. کره جنوبی در نيمه دوم با ميل تهاجمی بيشتر حمله می کرد و به دنبال تغيير نتيجه بازی بود اما بخت و اقبال بلند ما و البته دروازه بانی آماده چون مهدی رحمتی مانع از رسيدن چشم بادامی‌ها به گل تساوی شد و تيم کشورمان به برتری يک برصفر دست يافت.

پيروزی انتقامی
با گذشت ۴۴۷ روز از ديدار حساس کره جنوبی - ايران در ورزشگاه جام جهانی سئول که با نتيجه تساوی يک بريک به اتمام رسيد و شانس ايران برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ را از بين برد، تيم کشورمان با يک پيروزی شيرين از کره‌ای‌ها انتقام گرفت.

ايران از کره پيش افتاد
تيم‌های ايران و کره جنوبی طی ۵۲ سال گذشته ۲۴ بار مقابل هم صف آرايی کرده‌اند که سهم تيم کشورمان ۹ پيروزی بوده، هفت بار بازی دو تيم با نتيجه تساوی به اتمام رسيده و هشت بار نيز چشم بادامی‌‎ها با پيروزی زمين بازی را ترک کرده‌اند.

تيم ملی فوتبال کشورمان در ديدار تدارکاتی برابر کره جنوبی با ترکيب سيد مهدی رحمتی، محمد نصرتی، هادی عقيلی، سيدجلال حسينی، احسان حاج صفی، پژمان نوری (حنيف عمران زاده - ۸۴)، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، مسعود شجاعی (هادی نوروزی - ۴ +۹۰)، غلامرضا رضايی (محمدرضا خلعتبری - ۷۹) و محمد غلامی (کريم انصاريفرد - ۴۰) (مهرداد اولادی - ۷۳) به ميدان رفت.

"صالح سوبخيدين" از مالزی قضاوت ديدار دوستانه کره جنوبی - ايران را برعهده داشت. او در اين بازی به محمد نصرتی و آندرانيک تيموريان از تيم کشورمان کارت زرد نشان داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016