جمعه 9 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کفاشیان: بعدازقطبی از ایرانی‌ها برنامه می‌گیریم ومربی خارجی‌می‌آوریم، خبرآنلاین

رئیس فدراسیون فوتبال می گوید پس از قطبی به دنبال استخدام مربی خارجی خواهد رفت.

« خیلی وقت ها مجبوریم طوری رفتار کنیم که کسی متوجه مشکلات مان نشود. » این جمله را می گوید و بعد به ماجرای پنهان کاری شان برای ازی های دوستانه اشاره می کند:« ما دو ماه پیگیری کردیم تا بازی برزیل ردیف شد اما می ترسیدیم حتی کلامی درباره اش بگوییم. برای اینکه نمی خواستیم دوباره مشکلی باعث لغو بازی شود و همه چیز به هم بریزد. بازی با اوکراین را که یادتان هست؟ اصلا ما قرارداد با تیم ملی کامرون هم قطعی کرده بودیم که یکباره همه چیز خراب شد. ماجرا این بود که یک تلفن دولتی به فدراسیون کامرون داشتند و بازی را از آن طرف کنسل کردند. از این موارد کم اتفاق نمی افتد پس ما مجبوریم رعایت کنیم و خیلی وقت ها از دست ما برای پنهان کاری های مان ناراحت می شوید.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال است که این جملات را می گوید. کفاشیان در دیدارش از روزنامه خبر غیر از گفته هایش درباره بازی با برزیل به چشم انداز یکسال آینده فوتبال ایران هم اشاره داشت. اینکه بعد از جام ملت ها چه رخ می دهد.

فوتبال مدت هاست که نتوانسته موفقیت بزرگی داشته باشد. این روند آیا قرار است تداوم داشته باشد؟ کفاشیان در پاسخ به این پرسش ما می گوید:« امسال سال ارزیابی فوتبال است.ما در همه رده ها تا اسفند ماه رقابت های فشرده ای داریم. در سطح تیم های پایه که شرایط مناسبی داریم . تیم امید مان اگرچه بازی های دوستانه مناسبی نداشته اما همه کارشناسان به توانایی هایش ایمان دارند. تیم بزرگسالان هم که پتانسیل قهرانی آسیا را دارد. با قطعیت به شما می گویم تیم بزرگسالان ما اگر اسیر حادثه ها نشود ، شانس بالایی برای قهرمانی در آسیا دارد.این را تقریبا همه قبول داریم که فوتبال ویژگی های خاصی دارد. یعنی ممکن است یک توپ اتفاقی سرنوشتش را عوض کند. حالا شاید خیلی ها بگویند گروه مان گروه سختی است اما من می گویم ما تیم مان را برای قهرمانی بسته ایم و نباید از هیچ حریفی بترسیم. این همان طرز فکری است که افشین قطبی هم دارد. ما معتقدیم این تیم توان قهرمانی در آسیا را دارد اما آنچه از یک قهرمانی مقطعی برای ما اهمیت بیشتری دارد این است که بتوانیم مثل کره و ژاپن بی دغدغه برویم جام جهانی.»

قرارداد قطبی تا پایان جام ملتهاست . آیا این که او سرنوشتش را نامعلوم می بیند ، باعث نمی شود انگیزه بالایی برای موفقیت هم نداشته باشد؟ این پرسشی است که کفاشیان درباره اش می گوید:« من بارها با قطبی در این باره حرف زدم .قطبی همین حالا برنامه هایش را تا خرداد ماه آینده به ما ارائه کرده. هر دوی ما به نتایج جام ملتها با دقت نگاه می کنیم و آن وقت درباره آینده تصمیم می گیریم اما به این جمع بندی رسیده ایم که باید تا روزی که در راس کار هستیم با قدرت کار کنیم. او هم این حرف را قبول دارد و می خواهد برای قهرمانی تلاش کند. »

اما اگر به هر دلیلی قرار نباشد قطبی ایران بماند چه رخ خواهد داد؟ در این باره رئیس فوتبال می گوید:« ما این بار دیگر دور از چشم قطبی با کسی مشورت نمی کنیم. همان طور که گفتم ایده آلم این است که دو مربی بزرگ دنیا را دعوت کنیم تا ماهی یکبار بیایند و برنامه های فنی ما را آنالیز کنند. من معتقدم کمیته فنی باید از مربیان زیادی برنامه بخواهد. از دل کمیته فنی و حتی خارج از آن . با این وجود معتقدم اگر بعد از قطبی دنبال گزینه جدید قرار باشد بگردیم باید به دنبال مربی خارجی بزرگ و توانمندی باشیم. اصلا این بار از ایرانی ها برنامه می گیریم و مربی خارجی می آوریم!»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016