پنجشنبه 15 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی: دلايل ناکامی تيم ملی در تورنمنت‌های بلند مدت، نمی‌خواستند قهرمان شويم، مهر

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران با بيان اينکه بازيکنان تيمش در ديدار فينال ششمين دوره رقابتهای غرب آسيا تمرکزشان را از دست داده بودند، گفت: ضعف بزرگ بازيکنان ايرانی اين است که در اردوهای بلند مدت تمرکزشان را از دست می دهند و به همين خاطر در جام ملتهای قبلی هم موفق نبوده اند!
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ابوظبی، نشست خبری چهارشنبه شب افشين قطبی با خبرنگاران هر چند به جهت برگزاری ديدار تيم ملی با برزيل بود اما شکست در ديدار فينال ششمين دوره رقابتهای غرب آسيا باعث شد اکثر پرسش ها در مورد دلايل اين شکست مطرح شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




افشين قطبی که به نظر می رسيد خودش هم توقع چنين شکستی در فينال را نداشت و تصور می کرد می تواند با شکست دادن کويت به نخستين قهرمانی اش با تيم ملی فوتبال ايران برسد، اعتراف کرد که ملی پوشانش در ديدار برابر کويت تمرکز لازم را نداشته اند و به همين خاطر با دو گل بازی را واگذار کردند.

سرمربی تيم ملی در اين مورد گفت: تصور می کنم بازيکنان ايرانی در تورنمنت های بلند مدت مشکل دارند و نمی توانند تمرکزشان را حفظ کنند. آنها برای برگزاری يک يا دو بازی حتی با تيم های بزرگ عالی هستند اما در تورنمنت های بلند مدت تمرکزشان را از دست می دهند.

قطبی ادامه داد: دليل اينکه تيم ملی ايران نتوانسته در جام ملتهای قبلی نيز به قهرمانی برسد همين نکته است. بازيکنان ايرانی وابستگی خاصی به خانواده هايشان دارد و شايد به همين خاطر در بازی پايانی غرب آسيا تمرکزشان را از دست دادند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بازيهای غرب آسيا ما شروع خوبی داشتيم و توانستيم بازيهای خوبی به نمايش بگذاريم اما در بازی برابر کويت بازيکنان تمرکز لازم را نداشتند و نتوانستند کارايی لازم را داشته باشند. شايد به اين جهت که توجه شان به ديدار برابر برزيل بود.

سرمربی تيم ملی با اشاره به نقاط ضعفی که تيم ملی در اين دوره از بازيها داشت گفت: واقعيت اين است که فوتبال ايران در سالهای اخير در داشتن مدافع آخر مشکل داشته و در اين سالها مدافع تخصصی و قابل اعتمادی نداشته است.

افشين قطبی در ادامه خاطرنشان کرد: در بازيهای غرب آسيا مشکلات ما بعد از بازی با بحرين آغاز شد. هادی عقيلی مصدوم شد و در برخی پست ها نيز بازيکنانی نداشتيم که بتوانند به ما کمک کنند.

وی با بيان اينکه برخی به دنبال اين بودند که تيم ملی ايران در غرب آسيا قهرمان نشود افزود: شايد به اين دليل که ايران در دوره های گذشته بارها قهرمان اين مسابقات شده بود برخی نميی خواستند تيم ايران قهرمان شود. با اين حال ما با سختی هايی که داشتيم توانستيم عملکرد قابل قبولی داشته باشيم.

قطبی با اشاره به اينکه برخی رسانه ها در اين مدت انتقادات زيادی از وی کرده اند گفت: من نسبت به گذشته تغيير نکرده ام اما برخی رسانه ها در اين مدت با هر بهانه ای از من انتقاد کردند. وگرنه من نسبت به گذشته تغييری نداشته ام.

سرمربی تيم ملی ادامه داد: ما تا بازی های جام ملتهای آسيا شش بازی تدارکاتی ديگر خواهيم داشت و اميدوارم با آمادگی کامل در اين مسابقات شرکت کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016