پنجشنبه 4 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازی های آسيايی ـ نيمه نهايی بسکتبال: ايران در ۳۰ ثانيه‌ی پايانی به چين باخت، ايسنا

- ناداوری ميزبان را به فينال برد

تيم ملی بسکتبال ايران با شکست در آخرين دقيقه‌ی بازی مقابل تيم قدرتمند چين راهی ديدار رده‌بندی بازی‌های آسيايی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) از گوانگ‌جو، تيم ملی بسکتبال ايران در مرحله‌ی نيمه نهايی مقابل ميزبان رقابت‌ها، چين قرار گرفت با شکست ۶۸ بر ۶۵ از راه يابی به ديدار پايانی بازماند. قضاوت ناعادلانه داوران در ثبت اين نتيجه تاثير زيادی داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کوارتر اول

ايران بازی را مقتدرانه آغاز کرد و پرتاب سه امتيازی اوشين ساهاکيان در همان ثانيه‌های آغاز بازی ايران را پيش انداخت. در ادامه اصغر کاردوست پرتاب منطقه‌ای را وارد حلقه کرد تا چين مقابل چشم بيش از ۲۰ هزار هوادار ۵ امتياز از ايران عقب بيافتد.

چينی‌ها رفته رفته بر بازی مسلط شدند اما برتری همچنان در امتياز ۷ – ۴ به سود ايران بود. پرتاب سه امتيازی دينگ جين هوی بازی را به تساوی کشاند. ايران که در رسيدن به زير حلقه چين موفق نبود اقدام به پرتاب‌های سه امتيازی کرد که در کوارتر اول از ۱۲ پرتاب سه امتيازی تنها يک پرتاب حامد آفاق و يک پرتاب اوشين ساهاکيان وارد حلقه شد.

کوارتر دوم

چين در کوارتر دوم منسجم نشان داد و نه تنها اختلاف را جبران کرد بلکه نتيجه را هم به سود خود رقم زد. در ادامه پرتاب سه امتيازی مهدی کامرانی بازی را ۱۸ - ۱۸ مساوی کرد. چين که در کوارتر اول تنها ۸ امتياز گرفته بود، در کوارتر دوم جبران کرد و با برتری ۲۰ بر ۱۳ در اين کوارتر نيمه‌ی نخست را ۲۸ بر ۲۵ به سود خود به پايان برد. اصغر کاردوست در نيمه‌ی اول برخلاف ديدارهای قبل نتوانست خوب ظاهر شود و در زير حلقه اشتباه‌های زيادی داشت. بار تيم بر دوش مهدی کامرانی و اوشين ساهاکيان بود که از ۲۵ امتياز نيمه‌ی اول ۱۷ امتياز را کسب کردند. حامد آفاق هم بر خلاف ديدار مقابل قطر در پرتاب‌های سه امتيازی ناموفق بود و هيچ يک از پنج پرتاب او در نيمه‌ی اول وارد سبد نشد.

کوارتر سوم

طلسم پرتاب‌های سه امتيازی حامد آفاق در کوارتر سوم شکسته شد و امتياز ايران به ۲۸ رسيد. چينی‌ها برخلاف ايران علاقه‌ای به پرتاب سه امتيازی نداشتند و ترجيح می دادند با حرکت نفوذی و پرتاب‌های منطقه‌ای امتياز بگيرند. اصرار بيش از اندازه‌ی مهدی کامرانی، حامد آفاق و سعيد داورپناه در پرتاب های سه امتيازی باعث شد اختلاف امتياز رفته رفته بيشتر شود. از ۱۸ پرتاب سه امتيازی اين سه بازيکن تنها چهار پرتاب وارد حلقه شد، داوری بحث بر انگيز داوران در حمايت از تيم ميزبان فرياد اعتراض ماتيچ‌، سرمربی تيم ملی را به دنبال داشت. داور کوچک ترين حرکت ايران در دفاع را خطا اعلام می کرد. ايران در پايان کوارتر سوم يا يک امتياز اختلاف در پايان اين کوارتر شکست خورد.

کوارتر چهارم

دو پرتاب سه امتيازی موفق از سعيد کار دوست برتری را برای ايران به ارمغان آورد. چين که به شدت از حمايت تماشاگران خود سود می برد، کاری زير حلقه از پيش نمی برد و اصغر کاردوست به خوبی در زير حلقه در ريباند موفق بود.

قضاوت مشکوک و بحث برانگيز داوران در اين ديدارکاملا مشهود بود. اوج اعتراض ايرانی‌ها به داوری در زمانی بود که در دقايق پايانی بازی پرتاب سه امتيازی سعيد داوری وارد سبد شد، اما بی دليل از سوی داوران پذيرفته نشد. در ۵ دقيقه‌ی پايانی اين کوارتر و در حالی که ايران با شش امتياز از حريف پيش بود، چينی‌ها با پرتاب‌های وان ژی‌ژی، بازيکن کهنه کار خود دو امتياز از ايران پيش افتادند. در حالی که تنها يک دقيقه به پايان بازی مانده بود و دو تيم در امتياز ۶۵ مساوی بودند، ايرانی‌ها در ۳۰ ثانيه پايانی صاحب توپ بودند اما با از دست دادن مالکيت توپ در حمله اين فرصت برای چينی‌ها فراهم شد تا از ايران پيش بگيرند که اين اتفاق با يک پرتاب سه امتيازی برای ميزبان محقق شد. ايران در پايان ۶۵ بر ۶۵ بازی را واگذار کرد.

ايران با اين شکست راهی ديدار رده بندی شد. پيش از هم اين ايران دو بار در بازی‌های آسيايی ۱۹۵۱ دهلی‌نو و ۲۰۰۶ دوحه برنز گرفته بود که بهترين نتيجه‌ی ايران در تاريخ اين رقابت‌ها بود. چينی‌ها برای اين ديدار تمهيدات ويژه‌ای انديشيده بودند و اين بازی را در ورزشگاه ۲۵ هزار نفری برگزار کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016