سه شنبه 9 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باقري خداحافظي‌اش از فوتبال را تاييد كرد، ایلنا

كاپيتان پرسپوليس باالاخره تصميم گرفت از فوتبال خداحافظي كند. كريم باقري اين تصميم را پس از جلسه با حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس گرفت. كاپيتان پرسپوليس در گفتگوي اختصاصي با ايلنا در مورد تصميمي كه گرفته و آينده‌اش در فوتبال ايران توضيحات كاملي داد.

واقعاً كريم باقري تصميم به خداحافظي گرفته. بايد اين موضوع را باور كنيم؟
ـ ببينيد هيچ صحبت خاصي انجام نشده است. تصميمي است كه من براي خداحافظي گرفته‌ام و فكر مي‌كنم صحبت كردن در اين خصوص چندان لزوم نداشته باشد.

فكر مي‌كنيد آماده نيستيد كه تصميم به خداحافظي گرفته‌ايد؟
ـ اتفاقا من آماده‌، آماده هستم. در اين مدت مرتب تمرين داشته‌ام و در آمادگي بسيار خوبي به سر مي‌برم. اما نكته مهم اين است تا زماني كه بودم فكر مي‌كردم مي‌توانم براي تيمم مثمرثمر واقع شوم اما حالا به اين نتيجه رسيدم كه بايد خداحافظي كنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بسياري از بازيكنان پرسپوليس معتقد بودند شما آماده‌ايد، با اين وجود فكر نمي‌كنيد خداحافظي شما حتي به بازيكنان پرسپوليس نيز كه با شما بسيار راحت بودند لطمه وارد كند؟
ـ من گفتم نزديك به يك ماه است كه عالي تمرين مي‌كنم. تمرينات مرتب من باعث شده بود كه من از آمادگي بسيار خوبي برخوردار باشم. از سوي ديگر آمادگي به من اين اجازه را داده بود كه فكر كنم مي‌توانم به پرسپوليس كمك كنم اما همانطور كه گفتم تصميمي بود كه گرفته‌ام و اين موضوع به بازيكن ارتباطي پيدا نمي‌كند. فكر مي‌كنم اينطوري من هم راحت‌تر هستم.

تغيير تصميم شما براي خداحافظي، به خاطر رو در رو نشدن با علي دايي نبود؟
ـ ببنيد من هيچ موقعي نمي‌خواهم رو در روي شخص خاصي قرار بگيرم. الان هم نمي‌خواهم طوري صحبت كنم كه براي خودم و تيمم حاشيه درست كنم. همانطور كه گفتم تصميمي است كه گرفته‌ام. به همين دليل هم نه از كسي دلخور هستم و نه از كسي ناراحت هستم. در شرايط فعلي احساسم اين است كه از تيم خداحافظي كنم. قبلاً احساسم اين بود كه مي‌توانم به تيم كمك كنم اما خب گاهي اوقات مسائل آن جور دوست داريم پيش نمي‌رود.

با كسي در رابطه با خداحافظي‌تان مشورت كرديد؟
ـ نه، خودم اين تصميم را گرفتم و فكر مي‌كنم تصميم درستي هم گرفته‌ام. من نيازي نديدم كه با كس ديگري در اين خصوص مشورت كنم.

آقاي كاشاني با شما صحبتي نكرد كه شما را از خداحافظي منصرف كند؟
ـ چرا آقاي كاشاني پافشاري مي‌كردند كه من دوباره به بازي‌ام در پرسپوليس ادامه بدهم اما همانطور كه گفتم من با در نظر گرفتن همه جوانب به اين نتيجه رسيدم كه از فوتبال خداحافظي كنم بهتر است.

فكر نمي‌كنيد خداحافظي براي بازيكني كه آماده است،احتمال دارد براي او پشيماني به بار بياورد؟
ـ در وهله اول همانطور كه گفتم كاري نكردم كه تيم وارد حاشيه شود. در اين خصوص نيز هيچ صحبتي نكردم كه به تيم ضربه بزند. حالا هم به شما گفتم من تصميمي است كه گرفته‌ام و از كاري كه كرده‌ام پشيمان نخواهم شد.

اگر با قهرماني پرسپوليس از فوتبال خداحافظي مي‌كرديد يا اوايل فصل تصميم به خداحافظي مي‌گرفتيد به نفع شما نبود؟
ـ قهرماني و مسائلي از اين دست موضوعاتي هستند كه براي يك بازيكن قابل پيش‌بيني نيستند اما همانطور كه گفتم من دنبال مسائل خاصي نيستم كه بخواهم آنها را دنبال كنم.

در رابطه با تصميمي كه گرفته‌ايد با علي دايي نيز حرف زده‌ايد؟
ـ نه من با دايي در مورد خداحافظي‌ام هيچ صحبتي نكرده‌ام. تصميم خداحافظي با خودم بود و خودم نيز به تمام جوانب تصميمي كه گرفته‌ام به خوبي آگاهي دارم.

شما دو بار، يك بار در برابر تيم ملي امارات و يك بار نيز در دربي، علي دايي را نجات داديد و حتي به خاطر او به تيم ملي برگشتي، حالا همه فكر مي‌كنند به خاطر آن فداكاري شما، علي دايي تا حدودي در حق شما كم لطفي كرده است؟
ـ من دايي يا كس ديگري را نجات ندادم. در آن دو بازي هم كه شما مي‌گوئيد همه بازيكنان زحمت كشيدند. من هم تلاش آنها را به ثمر رساندم و تنها گلزني در آن دو ديدار به نام من ثبت شد. ضمناً من آدمي هستم كه همانطور كه به شما گفته‌ام دوست ندارم رو در روي كسي قرار بگيرم.

واقعاً شما ديگر قصد نداريد براي پرسپوليس بازي كنيد؟
ـ فكر مي‌كنم به شما توضيح دادم. تصميمي است كه گرفته‌ام و به هيچ وجه نيز از آن منصرف نخواهم شد. به همين دليل از فوتبال و پرسپوليس خداحافظي كردم.

امكان ندارد كه حداقل تا يكي دو بازي باقيمانده تا نيم فصل به كارتان در پرسپوليس ادامه بدهيد؟
ـ نه من ديگر براي پرسپوليس بازي نمي‌كنم چون تصميم به خداحافظي گرفته‌ام.

بازي خداحافظي شما مقابل چه تيمي و در چه زماني برگزار مي‌شود؟
ـ در اين رابطه بايد با مديرعامل باشگاه صحبت كنم و مطمئناً ايشان تصميمي اتخاذ خواهند كرد كه من در يك ديدار رسماً با پرسپوليس و فوتبال خداحافظي كنم.

قصد نداريد به عنوان مربي به كارتان ادامه دهيد؟
ـ نه من علاقه‌اي حداقل در مقطع فعلي به مربيگري در فوتبال ندارم به همين دليل هم فعلاً فقط تماشاگر فوتبال خواهم شد.

امروز هم براي تماشاي بازي پرسپوليس و سپاهان به ورزشگاه نمي‌رويد؟
ـ نه من ترجيح مي‌دهم فوتبال امروز را هم از تلويزيون نگاه كنم به همين دليل هم به ورزشگاه نمي‌روم اما اميدوارم پرسپوليس در بازي سخت مقابل سپاهان پيروز شود.

به عنوان مشاور يا مدير يا هر سمت ديگر به كار در پرسپوليس ادامه نمي‌دهيد؟
ـ نه من فعلاً نه به عنوان مشاور و نه به عنوان مديرعامل با پرسپوليس همكاري نخواهم داشت و همانطور كه گفتم ترجيح مي‌دهم از فوتبال كنار باشم.

گفتگو: ناصر قراگزلو


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016