یکشنبه 7 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته شانزدهم ليگ برتر: پرسپوليس - سپاهان؛ دايی با زبان "باز" مقابل قلعه‌نويی، سايپا لبه پرتگاه ، مهر

شانزدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور با ديدار تيم‌های پرسپوليس و سپاهان به اوج خود می رسد، جايی که دو تيم جدا از حساسيت حاکم بر ديدارهای‌شان رقابتی نزديک برای قهرمانی نيم فصل دارند.
به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته شانزدهم ليگ برتر حساس‌تر و جذاب‌تر از روز نخست اين هفته فردا يکشنبه با برگزاری پنج بازی پيگيری می‌شود که در زير بدان اشاره می شود:

سايپای البرز - تراکتورسازی تبريز
شايد هر مربی ديگری جای محمد مايلی کهن بود تا به امروز که در آستانه آغاز هفته شانزدهم ليگ برتر هستيم، از سمت سرمربيگری تيم سايپا اخراج شده بود. تيم مايلی کهن چهار هفته است که پيروز نشده و در دو ديدار اخير مقابل پيکان قزوين و مس کرمان تن به شکست داده است. اختلاف ۲ امتيازی سايپا با پيکان، قعرنشين جدول رده بندی ليگ برتر، محمد مايلی کهن را روی لبه تيغ قرار داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فرار از اين شرايط بحرانی تنها در صورتی ميسر می شود که تيم سايپا بتواند در دو ديدار پيش رو تا پايان نيم فصل حداکثر امتياز را کسب کرده و به ميانه جدول نزديک شود. يکی از اين دو ديدار فردا در ورزشگاه انقلاب کرج مقابل تيم تراکتورسازی تبريز برگزار می شود، تيمی که برخلاف سايپا، فصل خوبی را پشت سر می گذارد و در ميانه بالای جدول جای دارد. کمالوند و تيمش برای نزديک شدن به بالای جدول چشم به سه امتياز بازی در ديدار با تيم بحران‌زده سايپا دارند.

راه‌آهن شهرری - پيکان قزوين
وجه تشابه دو تيم راه آهن و پيکان در اين است که طی هفته‌های اخير مربيان خود را تغيير دادند و از قضا با اين شوک در روند نتيجه گيری آنها تغييراتی مثبت ايجاد شد. در عين حال راه آهن سير صعودی را خيلی زود از پيکان آغاز کرده و جايگاهی که در ابتدای فصل به خود اختصاص داده بود (رده هجدهم جدول) را به تيم قزوينی داده است. فردا راه آهن و پيکان در اکباتان به ديدار هم می روند با انگيزه پيروزی و کسب سه امتياز، برای ميزبان که می خواهد جايگاه خود را در ميانه بالای جدول محکم کند و برای ميهمان که برای فرار از انتهای جدول لحظه شماری می کند.

ذوب آهن اصفهان - نفت تهران
تا همين دو هفته قبل ذوب آهن را بهترين تيم ايران می خواندند و تعريف و تمجيد از اين تيم نقل محافل ورزشی بود. اما با شکست ذوب آهن در فينال ليگ قهرمانان و ناکامی اين تيم در مسابقات جام حذفی مقابل شهرداری ياسوج، کم کم انتقادها از تيم ابراهيم‌زاده شروع شده است، تيمی که جايگاهش در صدر جدول ليگ برتر نيز از سوی تيم‌های بالای جدولی به شدت تهديد می شود.

منصور ابراهيم‌زاده و تيمش در هفته شانزدهم ليگ برتر يک هدف ويژه بيشتر ندارند؛ کسب پيروزی خانگی مقابل تيم نفت تهران و تثبيت جايگاه خود در صدر جدول. حريف ذوب آهن که در ۱۵ هفته گذشته، تنها سه پيروزی کسب کرده و با رسيدن به نتيجه تساوی در هشت بازی، از اين حيث رکوردار ليگ برتر است برای کسب حداقل امتياز به اصفهان می‌رود. بايد ديد اين تيم مقابل فيناليست ليگ قهرمانان آسيا نيز می تواند راه به جايی ببرد يا اينکه چهارمين شکست خود را متحمل می شود.

شاهين بوشهر- مس کرمان
به گواه کارشناسان شاهين بوشهر خوب بازی می کند اما عايدی اين تيم از انجام بازی خوب تنها سه پيروزی، پنج تساوی و تحمل هفت شکست بوده است. تيم حميد استيلی اين هفته در خانه ميزبان مس کرمان، تيمی که روندی روبه رشد را طی می کند و ۱۲ هفته است که باختی را تجربه نکرده. شکست مس در بوشهر گرچه دشوار می نماياند اما اگر محقق شود، می تواند سکوی پرتابی باشد برای شاهينی‌ها.

پرسپوليس تهران - سپاهان اصفهان
گل سرسبد ديدارهای هفته شانزدهم ليگ برتر و بدون شک جذاب‌ترين ديدار ليگ برتر پس از شهرآورد تهران. پيشينه رقابت اين دو تيم به سالهای ابتدايی ليگ بازمی گردد که سپاهان با فرهاد کاظمی برای اولين بار قهرمان ايران شد. اوج رقابت پرسپوليس و سپاهان به چند فصل پيش بازمی گردد، جايی سپاهان با پيروزی‌ها بزرگ مقابل پرسپوليس دو فصل پی در پی قهرمان جام حذفی شد اما با قهرمانی به يادماندنی پرسپوليس در ليگ هفتم آنهم با پيروزی مقابل زردپوشان اصفهانی، آن ناکامی‌ها جبران شد و ...

هرچه هست، بازی پرسپوليس - سپاهان خواه نا خواه يک بازی حساس و ويژه شده است، خصوصا در يکی دو فصل اخير که امير قلعه نويی سرمربی سپاهان شده است. فردا تيم امير قلعه نويی پس از پشت سرگذاشتن استراحتی ۳۱ روزه که از بابت حضور سه بازيکن اين تيم در تيم اميد ايران شامل حال و او زردپوشان شد، به ليگ بازمی گردد، آنهم در ديداری سخت مقابل پرسپوليس.

سپاهان که اميدوار است با پيروزی در دو ديدار معوقه خود صدرنشين ليگ برتر شود، برای تحقق اين رويا بايد پرسپوليس را شکست دهد، حتی اگر سه بازيکن اين تيم خسته از بازی‌های دشوار گوانگجو باشند.

از سوی ديگر پرسپوليس هم با سودای قهرمانی در نيم فصل به شکست سپاهان می انديشد. تيم دايی با اميد به اينکه نفت يقه ذوب آهن را در اصفهان بگيرد به دنبال شکست سپاهان است تا در هفته شانزدهم دوباره صدرنشين ليگ برتر شود.

دايی که با حکم کميته انضباطی زبانش برای ديدار با سپاهان باز است! برای جبران شکست هفته گذشته مقابل مس در بازی با سپاهان کاری دشوار دارد. در اين تيم محروم و مصدوم کم نيستند و دو بازيکن خسته هم از گوانگجو به اردوی سرخپوشان اضافه شده‌اند. حسين بادامکی و عليرضا نورمحمدی که محروم هستند، محمد پروين، "سکو برت" و هادی نوروزی مصدومند، کريم باقری فعلا دايی و پرسپوليس را بايکوت کرده و غلامرضا رضايی و حميد علی عسگر نيز بيش از آنکه آماده باشند، خسته از سفر به شرق دور هستند. با اين شرايط دايی و تيمش در مصاف با سپاهان کاری دشوار پيش رو دارند. البته همه اينها منوط به آن است که آلودگی هوای تهران اجازه برگزاری ديدار پرسپوليس - سپاهان را بدهد!

- برنامه ديدارهای هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:
يکشنبه - ۷/۹/۸۹
* شهرداری تبريز - استيل آذين تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز
* پاس همدان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه قدس همدان
* صنعت نفت آبادان - صبای قم، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی آبادان
* ملوان بندرانزلی - استقلال تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی بندرانزلی
دوشنبه - ۸/۹/۸۹
* سايپای البرز - تراکتورسازی تبريز، ساعت ۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج
* راه‌آهن شهرری - پيکان قزوين، ساعت ۱۵، ورزشگاه اکباتان تهران
* ذوب آهن اصفهان - نفت تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر
* شاهين بوشهر- مس کرمان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهيد بهشتی بوشهر
* پرسپوليس تهران - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده بندی ليگ برتر فوتبال:
۱- ذوب آهن اصفهان ۲۹ امتياز
۲- پرسپوليس تهران ۲۷ امتياز - تفاضل گل ۷+
۳- استقلال تهران ۲۷ امتياز - تفاضل گل ۶+
۴- مس کرمان ۲۶ امتياز
۵- سپاهان اصفهان ۲۳ امتياز (۲ بازی کمتر)
۶- صنعت نفت آبادان ۲۲ امتياز (يک بازی کمتر)
۷- تراکتورسازی تبريز ۲۱ امتياز - تفاضل گل ۴+
۸- ملوان بندرانزلی ۲۱ امتياز - تفاضل گل ۳-
۹- راه آهن شهرری ۲۰ امتياز
۱۰- فولادخوزستان ۱۹ امتياز
۱۱- صبای قم ۱۸ امتياز (يک بازی کمتر)
۱۲- نفت تهران ۱۷ امتياز - تفاضل گل ۳-
۱۳- پاس همدان ۱۷ امتياز - تفاضل گل ۵-
۱۴- سايپای البرز ۱۵ امتياز
۱۵- شاهين بوشهر ۱۴ امتياز - تفاضل گل ۳-
۱۶- استيل آذين تهران ۱۴ امتياز - تفاضل گل ۱۳-
۱۷- شهرداری تبريز ۱۳ امتياز - تفاضل گل ۹-
۱۸- پيکان قزوين ۱۳ امتياز - تفاضل گل ۱۳-


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016