یکشنبه 7 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش آماری از تاريخچه ديدارهای ليگ برتری پرسپوليس و سپاهان، برتری زردپوشان، مهر

ديدار تيم‌های فوتبال پرسپوليس و سپاهان در حالی فردا دوشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که در ۹ دوره گذشته ليگ، زردپوشان اصفهانی در نبردهای رودررو، چهره برتری را از خود به نمايش گذاشتند.
به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهمين ديدار تيم‌های فوتبال پرسپوليس و سپاهان که از اين دو تيم به عنوان شاهينی‌های تهران و اصفهان نام برده می شود، عصر فردا دوشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود که در ۱۸ تقابل گذشته دو تيم زردپوشان ديار زاينده رود نسبت به سرخپوشان پايتخت برتری داشته‌اند.

در اين مدت تيم سپاهان ۶ پيروزی برابر پرسپوليس کسب کرده و تنها در ۵ ديدار مقابل اين تيم تن به شکست داده است، هفت ديدار دو تيم هم با تساوی به پايان رسيد که ۵ مسابقه از آن با نتيجه صفر بر صفر خاتمه يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بازيکنان تيم سپاهان اصفهان تاکنون ۲۴ بار دروازه حريف را باز کرده و تنها ۲۲ مرتبه دروازه‌شان مقابل سرخپوش تهرانی باز شده است. تيم سپاهان ۲ بار در ورزشگاه آزادی ميزبان قدرتمندش را شکست داده و تنها يک بار در ورزشگاه خانگی مغلوب اين تيم شده است.

در اين سال‌ها دو تقابل تاريخی بين شاهينی‌های تهرانی و اصفهانی انجام شده است. در هفته بيست و سوم دومين دوره ليگ، سپاهان با کسب تساوی يک بر يک در ورزشگاه تختی تهران برابر پرسپوليس به قهرمانی زودهنگام در مسابقات دست يافت.

دومين تقابل مهم دو تيم هم به بازی آخر هفتمين دوره ليگ برتر باز می‌گردد که گل دقيقه ۶+۹۰ سپهر حيدری قهرمانی را از سپاهان گرفت تا دومين قهرمانی پرسپوليس در ليگ برتر رقم بخورد.

البته تيم‌های پرسپوليس و سپاهان در اين سال‌ها چهارمرتبه در مسابقات جام حذفی مقابل هم به ميدان رفتند که نخستين بازی رودرروی آنها ديدار نهايی نوزدهمين دوره جام حذفی بود. در بازی رفت در تهران دو تيم به تساوی يک بر يک رضايت دادند و در بازی برگشت هم همين نتيجه بدست آمد اما در ضربات پنالتی سپاهان با نتيجه ۴ بر ۲ به پيروزی دست يافت.

در مرحله نيمه نهايی بيستمين دوره جام حذفی تيم سپاهان در ورزشگاه آزادی با نتيجه ۴ بر يک از سد پرسپوليس گذشت. اين ديدار در پايان ۹۰ دقيقه قانونی يک بر يک بود اما ۳ گل سپاهان در وقت‌های اضافی باعث حذف سرخپوشان شد.

چهارمين تقابل دو تيم در جام حذفی باز هم در ورزشگاه آزادی انجام شد که تيم پرسپوليس در مرحله يک هشتم نهايی بيست و دومين دوره اين رقابت‌ها با يک گل از سد سپاهان گذشت.


- نتايج کامل ديدارهای پرسپوليس و سپاهان در ادوار مختلف ليگ برتر به شرح زير است:
نخستين دوره ليگ برتر
هفته سوم: سپاهان صفر - پرسپوليس صفر
هفته شانزدهم: پرسپوليس ۳ - سپاهان ۲

دومين دوره ليگ برتر
هفته دهم: سپاهان ۲ - پرسپوليس يک
هفته بيست و سوم: پرسپوليس يک - سپاهان يک

سومين دوره ليگ برتر
هفته پنجم: پرسپوليس ۳ - سپاهان ۳
هفته هجدهم: سپاهان يک - پرسپوليس ۲

چهارمين دوره ليگ برتر
هفته هفتم: سپاهان صفر - پرسپوليس صفر
هفته بيست و دوم: پرسپوليس يک - سپاهان ۲

پنجمين دوره ليگ برتر
هفته پانزدهم: پرسپوليس ۲ - سپاهان ۳
هفته سی‌ام: سپاهان ۲ - پرسپوليس صفر

ششمين دوره ليگ برتر
هفته سوم: سپاهان صفر - پرسپوليس صفر
هفته هجدهم: پرسپوليس ۲ - سپاهان يک

هفتمين دوره ليگ برتر
هفته هفدهم: سپاهان ۲ - پرسپوليس يک
هفته سی‌وچهارم: پرسپوليس ۲ - سپاهان يک

هشتمين دوره ليگ برتر
هفته دوازدهم: پرسپوليس ۳ - سپاهان ۲
هفته بيست‌ونهم: سپاهان صفر - پرسپوليس صفر

نهمين دوره ليگ برتر
هفته هفدهم: سپاهان ۲ - پرسپوليس يک
هفته سی‌وچهارم: پرسپوليس صفر - سپاهان صفر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016