چهارشنبه 22 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام ملتهای آسیا: غرش شیران پارس در ساحل خلیج فارس، بیژن نفتون - گویای من

الو الو؟ رسپشن فیلیپینی هتل شرایتون دوحه که حرفهای شخص پشت خط که شکسته بسته انگلیسی حرف میزد را درست متوجه نمیشد با دیدن فردی با کلاه پرچم ایران در لابی گوشی را به دستش داد.الو؟ الو آقا شما ایرانی هستید؟ بله بفرمائید. میتونم با یکی از بازیکنها یا مسؤلین تیم ایران صحبت کنم؟ والله من هم خودم هم یک هوادارم که با یکی از مواطن (شهروند)های قطری اینجا اومدم، خیلی کنترل میکنند. همینجوری هم نمیشه اومد داخل. کار خاصی داشتید؟ نه از ایران زنگ میزنم. فرزند شهید عباس کریمی هستم. مادرم دیشب خواب پدرم رو دیده. از صبح بی قراره، گفت یه زنگ بزن به بچه های تیم ملی بگو براتون دعا میکنیم. نمیشه با یکیشون صحبت کرد؟ راستش رسپشن که نمیتونه وصل کنه مگر اینکه شماره موبایل شون رو داشته باشی. موبایل ها رو هم فکر کنم آقای حاجیلو گفته تا بعد از بازی خاموش کنند. بعد هم فکر کنم الان خوابند چون فردا بازیه ......... ممنون.

کسی دیشب درست و حسابی نخوابید.از افشین قطبی گرفته تا بازیکنان تا همه مردمی که میخواهند تمام ناکامی های زندگی شخصی و اجتماعی خود را در فوتبال جبران کنند وحق خود را از آنجا بگیرند. دیروز از صبح تا وقت بازی یک جایی در گوشه فکرشان فوتبال داشت زندگی و ادامه پیدا میکرد تا.... بعد از بازی که یک جور دیگرشان شده بود و حالا امروز را همه یک جور دیگر شروع میکنند. سر حال سر حال سر حال. میگویید نه؟ سری به خیابانهای شهرتان بزنید.این است معجزه فوتبال بر زندگی ایرانی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




افشین قطبی وقتی وارد هتل شد با شبکه های العربیه،الجزیره،الکاس،ابوظبی و دبی مصاحبه کرد. گفت دو سه ساعت خوشحالی میکنیم بعد میرویم سراغ بازی کره شمالی. گوینده ایرانی الاصل تلویزیون ابوظبی چنان تحت تاثیر شخصیت قطبی قرار گرفته بود که چشمانش از درخشش گرد شده بود. قطبی اما شب هنگام وقتی در تختش دراز شد به روزهای گذشته فکر میکرد روزهایی که غم دنیا بر او رفت ولی ..... هیچ نگفت. چه کسی بود که گفت ببخش اما فراموش نکن. بعد به خودش دلداری داد و گفت: هنوز اتفاقی نیافتاده پنج تای دیگر مانده. فقط پنج و بعد برای همیشه ................

غلانرضا رضایی وقتی گل زد، با سکوت و یه کتی راه رفتنش همه را یاد اریک کانتونا انداخت.او با این ژست غرور انگیزش روحیه ای دو چندان به بچه ها و تیم داد و طرفداران عراقی را در سکوتی مطلق فرو برد.آرسن ونگر کجایی ببینی و کیف کنی.

جمال شریف داور سابق سوری که هنوز در ساق پایش ضربه مجتبی محرمی را احساس میکند، با عدالت و سلامت نفس گفت: تمام تصمیمات داور از جمله گل اول ایران درست بود فقط دقیقه ۳۹ باید با خطای قسی منیر بر روی جواد نکونام ،یک ضربه پنالتی به نفع ایران اعلام میشد.

باسم عباس مدافع چپ سر تراشیده عراقی در تلویزیون الجزیره گرد و خاک کرد و گفت: به من میگن باسم عباس. همه عراق منو میشناسن. این مربی (سیدکا )فوتبال عراق رو خراب کرد ه و با او هیچی نمیشیم. او که بیشتر از فوتبال عراق، از نیمکت نشینی خود ناراحت بود، نمیدانست مربی تیم ایران منتظر بازی او بود تا زودتر کار را تمام کند

شطرنج قطبی -- سیدکا در حال پات شدن بود که مبعلی عراق را مات کرد. این شطرنج با توجه به شناخت زیاد دو تیم از هم از ارنج تیمها شروع و تا زمین مسابقه ادامه پیدا کرد .. قطبی بجای حیدری از نصرتی برای بستن هوار محمد و استفاده از ضربات سر او وهمچنین استفاده از مبعلی برای ضربات ایستگاهی و استفاده از غلامی برای دوندگی زیادش در خط دفاع عراق که متزلزل نشان میداد و فقط توپ ها را دفع میکرد بود. البته غلامی هنوز اعتماد بنفس کامل را جهت زدن ضربات آخر پیدا نکرده. از آنطرف سیدکا با گذاشتن مهدی کریم بجای باسم عباس در دفاع چپ و استفاده از سرعت اوبرای مقابله با بال راست ایران یعنی رضایی بود. البته مهدی کریم گذشته از سا نتری که منجر به گل عراق شد در دفاع خیلی خطا انجام میداد که همین فول ها ضربات ایستگاهی زیادی را نصیب ایران کرد. از دیگر تغییرات سیدکا این بود که او میدانست ایران با سه هافبک متمرکز،اجازه بازی سازی از وسط میدان را به عراق نخواهد داد، از همین خاطر رو به بازی مستقیم آورده بود و با ارسال توپ هایی در عمق و کناره ها، یونس محمود، عماد رضا و هوار محمد را صاحب توپ میکرد. نکته مثبت بازی ایران این بود که بعد از دریافت گل، تمرکز و آرامش خود را از دست نداد و رو به بازی احساسی نیاورد و همان بازی منطقی خود را دنبال کرد.

جملات قصار بعد از بازی
فتح الله زده: خوشحال شدم که سرخابی ها گل زدند

یکی از خبرنگاران بعد از بازی رو به غلامرضا رضایی: راستی جریان کاپیتانی پرسپولیس به کجا رسید؟
قضاوت با شما

یکی بود که دیشب گفت آنها باز آمدند آنها همیشه میآیند این بار گویی رویایی دارند .اگر نام مدعیان را نوشته اید یک نام را به آن اضافه کنید: ایران

امارات - کره شمالی

کاتانیچ بی ادعا نشان داد که یک تیم خیلی روپایی از اماراتی ها درست کرده که یکی از کاندیداهای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است .این تیم که اکثر نفراتش از بازیکنانی جوان تشکیل شده ، فوق العاده دونده،انرژیک و با توان بدنی بالا است. آنها می توانستند برنده بازی باشند در حالیکه چند فرصت خوب گل را بخصوص در نیمه اول ااز دست دادند. در مقابل کره شمالی حتی آن کره شمالی جام جهانی نبود. آنها در حالیکه یک پنالتی را در دقیقه هفت از دست دادند ، با تاکتیک دفاعی چشم به ضد حملات با چاشنی سرعت ذاتی خود داشتند. برای بچه های ایران پیروزی بر آنها دور از دسترس نیست ولی عراقی ها کار بسیار مشکلی را در برابر امارات دارند.

اماراتی ها ساختار دفاعی خوبی دارند و مشکل گل میخورند و اگر بتوانند مشکل گلزنی خود را حل کنند کار را بر هر تیم مشکل میکنند. شاید بعد از دور دوم بازیهای این گروه. هر دو تیم صعودکننده مشخص شوند گروهی که به آن گروه مرگ، آهنین و آتشین لقب داده اند و به اتفاق نظر همه کارشناسان مشکل ترین گروه این دوره از بازیها ست.

امروز با انجام دو بازی از گروه اول، بازیهای این گروه به مرحله حساس و تعیین کننده میرسد. در این دو بازی که حکم مرگ و زندگی را برای تیمهای قطر و کویت دارد. شاید با برگشتن این دو تیم به جام، شرایط این گروه پیچیده تر و مبهم تر گردد و همه چیز به روز پایان و جدال های نهایی موکول گردد.

دور اول بازیها با بازی عراق و ایران در حالی به پایان رسید که چند آمار قابل توجه در پایان این دور به دست آماده است. در پایان این دور هیچ تیم عربی بر تیم غیر عربی به پیروزی نرسید و هیچ تیمی از خلیج فارس قادر به کسب سه امتیاز کامل از مسابقات نگردید. دیروز یک تحلیلی که شد این بود که انجام بازیهای جام خلیج فارس در یکماه پیش از انجام جام ملتها باعث فرسودگی تیمهای این منطقه گردیده.

یکی از شبکه های تلویزیونی الجزیره و الکاس تقریبا همه برنامه های ۲۴ ساعته خود را با پخش برنامه های متنوع به جام ملت های آسیا اختصاص داده. در یکی از جذاب ترین این برنامه ها که در آخر شب پخش میشود خوزه پکرمن مربی سابق تیم ملی آرژانتین به بر رسی و آنالیز دو مسابقه انجام شده میپردازد و همزمان در کانال الکاس برنامه ای تحت عنوان المجلس به طور مستقیم روی آنتن میرود که در آن تعدادی از بازیکنان و مربیان قدیم کشورهای خلیج فارس بعلاوه چند خبرنگار بصورت سنتی و محلی روی زمین نشسته و از زوایای مختلف به بحث در باره بازیهای انجام شده و حواشی جام میپردازند .در این مجلس خودمانی همه راحت حرفهایشان را میزنند ،وسط صحبت هم میپرند و گاه حرفها به مشاجره تبدیل میشود. چند شب پیش کار عبدلعزیز العنبری بازیکن سابق کویتی با نفر سعودی چنان بالا گرفت که عنبری به طرف شخص مقابل نیم خیز شد ولی کارگردان برنامه به موقع کات کرد و یک ایتم میان برنامه نشان داد. خلاصه نفهمیدیم مشت کی گیر کرد و از کی گیر نکرد ! نکته جالب برنامه مجلس برای کسی که از دور دستی بر آتش دارد و فکر میکند بین اینها خیلی اتحاد و دوستی برقرار است ولی، با دیدن این برنامه به عکس آن پی میبرد و متوجه حسادت و رقابت بین آنها میشود ..فقط همین قدر بگویم آنها راضی اند هر کشوری غیر از کشورهای عربی جام را ببرد ولی رقیب و همسایه آنها، آن را نبرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016