جمعه 15 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازگشت هيجان فوتبال ايرانی، شروع نيم فصل دوم ليگ برتر از شنبه، ايسنا

نيم فصل دوم ليگ برتر فوتبال از روز شنبه با برگزاری ۷ ديدار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حضور تيم ملی فوتبال در رقابت‌های جام ملت‌های آسيا تمام توجه فوتبالدوستان را به خود جلب کرده بود. اما ايران تحت هدايت افشين قطبی همانند دوره‌ی قبلی جام ملت‌ها از مرحله يک چهارم نهايی فراتر نرفت تا تلخکامی جامعه فوتبال در سال جاری با اين ناکامی تکميل شود.

با اين حال، آغاز مجدد مسابقه‌های ليگ می‌تواند مرهمی برای زخم فوتبالدوستان باشد و شادی و هيجان فوتبال ايرانی را بار ديگر به خانه‌های آنها بياورد.

هفته بيست و يکم ليگ برتر از روز شنبه (فردا) با انجام ۷ ديدار آغاز می‌شود و روز يکشنبه با برگزاری دو ديدار خاتمه می‌يابد.

شنبه ۱۶ بهمن

ذوب آهن – سايپا، ورزشگاه فولاد شهر- ساعت ۱۵

صدرنشين ليگ برتر در تعطيلی ۴۰ روزه‌ی نيم فصل يک اردو در امارات برگزار کرد و در ديداری دوستانه بر پاختاکور ازبکستان غلبه کرد. البته ذوب‌آهنی‌ها در اين مدت صدرنشينی خود را مستحکم‌تر کردند، چرا که هفته گذشته در بازی تکراری خود مقابل مس پيروز شده و با توجه به تساوی سپاهان اختلاف امتيازهای خود با تيم‌های پايين‌تر را افزايش دادند.

در آن سو سايپای البرز با انگيزه‌ی فراوانی وارد مسابقه می‌شود و با تيم جوان خود سعی در گرفتن امتياز از اصفهان دارد. کريم انصاری فرد که شايعه حضورش در تيم ‌های اروپايی رد شد و همچنين محمدرضا خلعتبری دو مهاجم ملی‌پوش دو تيم هستند که می‌توانند در تعيين سرنوشت بازی تاثيرگذار باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فولاد – نفت تهران، ورزشگاه تختی اهواز، ساعت ۱۵

هر دو تيم يک رکورد جالب را در جدول ليگ به نام خود ثبت کرده‌اند. فولاد با وجود اينکه دررده‌ی هشتم جدول قرار دارد اما با ۳۵ گل زده دارای بهترين خط حمله ليگ است. نفت تهران نيز با ۱۱ تساوی، رکورددار بيشترين تساوی در جدول ليگ است.

فولادی‌ها ترجيح دادند در تعطيلی نيم فصل در خوزستان بمانند و با انجام چند بازی دوستانه با تيم‌های استانی خود را آماده‌ی حضور در نيم فصل دوم کنند. نفتی‌ها نيز پس از برگزاری يک اردو در ترکيه و در حالی که هنوز نگران انتقال احتمالی تيم‌شان به استان مرکزی هستند، پا به اين ميدان می‌گذارند. تقابل انديشه‌های حسين فرکی و مجيد جلالی، دو مربی پيشين پاس تهران می‌تواند جالب و ديدنی باشد.

ملوان – پيکان، ورزشگاه تختی انزلی- ساعت ۱۵

دو تيم سخت کوش ليگ در حالی به مصاف هم می‌روند که ملوان در پايان نيم فصل در رتبه‌ی يازدهم و پيکان در رده‌ی سيزدهم قرار گرفت. انزلی‌چی‌ها از ابتدای ليگ تاکنون روند ثبات و مشخصی را طی کرده و از فراز و نشيب‌های آنچنانی به دور بوده است. با اين حال دربعضی مواقع تيم‌های بالانشين جدول را از پيش رو برداشته است. در مقابل پيکان در ابتدای فصل نتايج خوبی نگرفت و تا چند هفته در پايين‌ترين رده جدول سير می‌کرد اما با آمدن عليدوستی اين تيم جان تازه‌ای گرفت و تاحدودی خود را از خطر سقوط و قعرنشينی نجات داده است.

شاهين- سپاهان، ورزشگاه تختی بوشهر، ساعت ۱۵

نبرد فوتبال جنوبی شاهين با بازی هجومی سپاهان، نمايش زيبايی را در آغاز نيم فصل دوم بوجود خواهد آورد. بوشهری‌ها پس از برگزاری اردوی امارات و کسب چند پيروزی روحيه بخش با آمادگی کامل از سپاهان پذيرايی می‌کنند. نبايد فراموش کرد که آنها در اين بازی عمادرضا را هم در ترکيب خود دارند و می‌توانند از انگيزه‌ی او که در مقابل تيم سابق خود بازی می‌کند سود ببرند.

درآن طرف، شاگردان امير قلعه‌نويی که هنوز يک بازی نسبت به ساير تيم‌ها کمتر دارند برای عقب نماندن از قافله مدعيان نياز به هر سه امتياز اين بازی سخت و خارج از خانه دارند.سپاهانی‌ها هفته گذشته در ديدار عقب افتاده خود مقابل صبای قم متوقف شدند تا زنگ خطر بيش از پيش برای آنها به صدا درآمده باشد، بايد ديد پيروز اين بازی حميد استيلی است يا امير قلعه نويی؛ يا شايد هم هيچ کدام.

راه‌آهن- صبای قم، ورزشگاه راه آهن تهران، ساعت ۱۵

دو تيم با دو مربی جوان که در نيم فصل اول با تيم‌های خود نتايج بدی نگرفتند رودرروی هم قرار می‌گيرند. مهدی تارتار با آمدن خود به راه‌آهن اين تيم را از ته جدول جدا کرد و در ميان ۱۰ تيم برتر قرار داد. عبدالله ويسی نيز که پس از محمود ياوری هدايت نماينده قم را برعهده گرفته بود با وجود اين که در رتبه‌ی اين تيم چندان پيشرفتی ايجاد نکرد اما عملکرد خوبی مقابل تيم‌های قدرتمند ليگ داشت. در نيم فصل دوم همه امتيازها برای تيم‌هايی که حتی کمی خطر سقوط را احساس می‌کنند اهميت دارد. بدين ترتيب بايد شاهد يک نبرد کامل ميان اين دو تيم باشيم.

پاس – تراکتورسازی ، ورزشگاه قدس همدان، ساعت ۱۵

بر خلاف تيم پرطرفدار تبريزی که تا اينجا بهترين فصل حضور خود در ليگ برتر را تجربه کرده و با قرارگرفتن در رتبه چهارم و بالاتر از استقلال و پرسپوليس رويای آسيايی شدن در سر دارد، پاسی‌ها خطر سقوط را احساس می‌کنند. شاگردان محمود ياوری برای سه امتياز اين ديدار خانگی نقشه کشيده‌اند و می‌دانند که در صورت از دست دادن امتياز در اين بازی وضعيت به مراتب بدتری در جدول خواهند داشت.

اما تراکتورسازان که با فراز کمالوند چندين بار در نيم فصل اول به نقطه‌ی اوج خود رسيدند، در فاصله ميان دو نيم فصل تا آستانه قطع همکاری با مربی‌شان هم پيش رفتند اما با دلجويی مديرعامل تراکتور از کمالوند همه چيز حل شد.

پرسپوليس- صنعت نفت، ورزشگاه ازادی، ساعت ۱۵:۴۵

نتايج سرخپوشان در هفته‌های پايانی نيم فصل اول به قدری عجيب و نااميدکننده بود که ديگر هواداران پرسپوليس رغبت نمی‌کردند برای ديدن بازی‌های تيم‌شان به ورزشگاه بيايند. ۵ باخت متوالی که علی دايی را تا استعفا و جدايی کامل از پرسپوليس پيش برد بزرگترين انگيزه‌ی سرخپوشان و البته خود دايی برای داشتن يک عملکرد خوب در نيم فصل دوم است. در عين حال شاگردان دايی در اين چند هفته در دو تورنمنت معتبر حضور يافته‌اند و با وجود شکست مقابل تيم‌های خوب اروپايی از آمادگی کاملی برای رويارويی با حريفان برخوردارند.

در حالی که همه چيز فراهم بود تا جادوگر مجددا به پرسپوليس بازگردد و اين بار با علی دايی کار کند، کريمی ترجيح داد خود را درآلمان ثابت کند و اين بار به شالکه رفت. اما در عوض وحيد هاشميان از آلمان به پرسپوليس آمده و می‌تواند در کنار غلامرضا رضايی، هادی نوروزی، اشپيتيم آرفی و سعيد حلافی خط حمله قدرتمندی را برای تيمش شاهد باشد. بايد منتظر ماند و ديد دايی و پرسپوليس در نيم فصل دوم چگونه خواهند بود.

به گزارش ايسنا،‌ حريف اين هفته سرخپوشان صنعت نفت است که در آبادان اين تيم را برده‌اند. تيمی که در خارج از خانه و داخل خانه نتايج کاملا متفاوتی می‌گيرد. سرمربی پرتغالی نفت گفته پرسپوليس با توجه به نتايج قبلی‌اش تحت فشار است و همين موضوع می‌تواند به تيمش کمک کند.

جدول رده بندی ليگ برتر

۱-‌ ذوب آهن ۲۰ بازی – ۴۲ امتياز
۲- سپاهان ۱۹ بازی – ۳۵ امتياز
۳- مس کرمان ۲۰ بازی – ۳۴ امتياز
۴-تراکتورسازی ۲۰ بازی- ۳۴ امتياز
۵- استقلال ۲۰ بازی – ۳۴ امتياز
۶- پرسپوليس ۲۰ بازی – ۳۰ امتياز
۷- نفت آبادان ۱۹ بازی – ۲۸ امتياز
۸- فولاد خوزستان ۲۰ بازی – ۲۶ امتياز
۹- صبای قم ۲۰ بازی – ۲۶ امتياز
۱۰- راه آهن ۲۰ بازی – ۲۵ امتياز
۱۱- ملوان ۲۰ بازی – ۲۳ امتياز
۱۲- شاهين بوشهر ۲۰ بازی -۲۲ امتياز
۱۳- پيکان ۲۰ بازی – ۲۱ امتياز
۱۴- سايپا ۲۰ بازی – ۲۰ امتياز
۱۵- نفت تهران ۲۰ بازی – ۲۰ امتياز
۱۶- پاس همدان ۲۰ بازی – ۲۰ امتياز
۱۷- شهرداری تبريز ۲۰ بازی – ۲۰ امتياز
۱۸- استيل آذين ۲۰ بازی – ۱۹ امتياز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016