چهارشنبه 3 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴؛ ايران در پلی‌آف خطرناک مرحله دوم، مهر

کنفدراسيون فوتبال آسيا چگونگی برگزاری رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا را اعلام کرد که براين اساس تيم ملی فوتبال ايران از دور دوم وارد اين مسابقات خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پايگاه خبری فوتبال آسيا، در اين رقابت‌ها ۴۳ کشور آسيايی حضور دارند و برای گرفتن يکی از ۵/۴ سهميه و رفتن به جام جهانی برزيل در مراحل مختلفی به ميدان خواهند رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بنابر عملکرد تيم‌ها در دوره قبلی مسابقات انتخابی جام جهانی کشورها در سيدهای يک تا ۴۳ قرار گرفتند و اين رقابت‌ها با ۶ مرحله در نوامبر سال ۲۰۱۳ به پايان می رسد.

ايران که در دوره گذشته مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی در مرحله آخر در گروه خود چهارم شد و به جام جهانی نرسيد اينک در رده هفتم سيدبندی آسيا قرار گرفته و بايد از دور دوم وارد مسابقات شود.

در دور اول ۱۶ تيم رده پايين‌تر در روزهای ۲۹ ژوئن و ۳ ژوئيه ۲۰۱۱ (۸ و ۱۲ تير ۱۳۹۰) بازی پلی‌آف رفت و برگشت برگزار می کنند.

هشت تيم صعود کننده به ۲۲ تيم رده‌های ۶ تا ۲۷ اضافه می شوند تا در مرحله دوم به دو گروه ۱۵ تيمی تقسيم شوند و پلی‌آف رفت و برگشت ديگری برگزار کنند.

ايران يکی از کشورهايی است که بايد در روزهای ۲۳ و ۲۸ ژوئيه ۲۰۱۱ (يک و ۶ مردادماه ۱۳۹۰) در دو بازی تعيين کننده رفت و برگشت بازی کند و در صورت موفقيت به مرحله سوم برود.

۱۵ برنده اين مرحله به پنج تيم رده بالای سيدبندی ملحق می شوند و در مرحله سوم در پنج گروه چهار تيمی بازی می کنند تا دو تيم از هر گروه بالا بيايند.

در مرحله چهارم ۱۰ تيم صعود کرده در دو گروه پنج تيمی تقسيم می شوند. دو تيم برتر هرگروه به جام جهانی برزيل می رسند و تيم‌های سوم در بازی پلی‌آف مقابل هم قرار می گيرند تا نماينده آسيا برای ديدار با نماينده يک قاره ديگر مشخص شود.

در دوره گذشته بحرين با شکست عربستان توانست در بازی پلی‌آف دوم مقابل نيوزلند بايستد ولی به آفريقای جنوبی نرسيد.

قرعه کشی مرحله اول و دوم رقابت‌ها روز ۳۰ مارس ۲۰۱۱ (۱۰ فروردين ۱۳۹۰) در کنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار می شود.

سيدبندی تيم‌ها در مرحله انتخابی جام جهانی در قاره آسيا به شرح زير است:
۱- ژاپن، ۲- کره جنوبی، ۳- استراليا، ۴- کره شمالی، ۵- بحرين، ۶- عربستان، ۷- ايران، ۸- قطر، ۹- ازبکستان، ۱۰- امارات، ۱۱- سوريه، ۱۲- عمان، ۱۳- اردن، ۱۴- عراق، ۱۵- سنگاپور،۱۶- چين، ۱۷- کويت، ۱۸- تايلند، ۱۹- ترکمنستان، ۲۰- لبنان، ۲۱- يمن، ۲۲- تاجيکستان، ۲۳- هنگ کنگ، ۲۴- اندونزی، ۲۵- قرقيزستان، ۲۶- مالديو، ۲۷- هند، ۲۸- مالزی، ۲۹- افغانستان، ۳۰- کامبوج، ۳۱- نپال، ۳۲- بنگلادش، ۳۳- سريلانکا، ۳۴- ويتنام، ۳۵- مغولستان، ۳۶- پاکستان، ۳۷- فلسطين، ۳۸- تيمور شرقی، ۳۹- ماکائو، ۴۰- چين تايپه، ۴۱- ميانمار، ۴۲- لائوس و ۴۳- فيليپين

- برنامه مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا به شرح زير است:
مرحله اول: ۲۹ ژوئن تا ۳ ژوئيه ۲۰۱۱
مرحله دوم: ۲۳ و ۲۸ ژوئيه ۲۰۱۱
مرحله سوم: ۲ و ۶ سپتامبر، ۱۱ اکتبر، ۱۱ و ۱۵ نوامبر ۲۰۱۱ و ۲۹ فوريه ۲۰۱۲
مرحله چهارم: ۳، ۸ و ۱۲ ژوئن، ۱۱ سپتامبر، ۱۶ اکتبر، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲ و ۲۶ مارس، ۴، ۱۱ و ۱۸ ژوئن ۲۰۱۳
مرحله پنجم: ۶ و ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳
مرحله ششم - پلی آف: ۱۵ اکتبر و ۱۹ نوامبر ۲۰۱۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016