یکشنبه 2 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار گل، برای آغاز راه طولانی ایران تا جام جهانی ۲۰۱۴، راديو فردا (+ ويدئو)

مهدی رستم پور - تیم ملی فوتبال ایران، مسیر طولانی تا بیستمین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال که سال ۲۰۱۴ در برزیل برگزار خواهد شد را با پیروزی آغاز کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی و از دور رفت مرحله دوم حذفی از دور مقدماتی، موفق شد با نتیجه چهار بر صفر مالدیو را از پیش رو بردارد.

کریم انصاری‌فرد (دو بار)، علی کریمی و سعید دقیقی گلزنان ایران در این بازی بودند. در جریان مسابقه، انصاری‌فرد موقعیت‌های متعددی را با بی‌دقتی از دست داد.

محمدرضا خلعتبری نیز می‌توانست جزو گلزنان این مسابقه باشد اما مانند بازی دوستانه مقابل ماداگاسکار، بازیکنان ایران موقعیت‌های گلزنی فراوانی را از دست دادند.

ایران در این بازی خیلی زود به گل رسید. ارسال خوب خلعتبری از سمت چپ و بغل پای کریم انصاری‌فرد، نتیجه را در سومین دقیقه به سود ایران رقم زد و به این ترتیب مهاجم سایپای البرز، چهارمین گل ملی خود را به ثمر رساند.

در نیمه دوم حمله‌های گسترده ایران باعث شد تا دروازه مالدیو به رغم درخشش سنگربان این تیم، سه بار دیگر باز شود. کریم انصاری فرد در دقیقه ۶۰ به لطف اشتباه مدافع مالدیو در دفع توپ توانست گل دوم خود و ایران را به ثمر برساند.

این گل روی هوشیاری و ارسال دقیق علی کریمی کاپیتان تیم ملی ایران به ثمر رسید و تنها هشت دقیقه بعد، کریمی با جاگیری هوشمندانه‌اش، ضربه کرنر محمدرضا خلعتبری را با ضربه سر به گل سوم ایران بدل کرد.

در ادامه، هادی نوروزی که روزی پر اشتباه و ضعیف را پشت سر گذاشته بود، جای خودش را به سعید دقیقی داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این بازیکن تازه وارد در دقیقه ۸۷ توانست چهارمین گل ایران را از داخل محوطه جریمه وارد دروازه حریف کند تا برتری چهار بر صفر به سود ایران رقم بخورد.

مهدی رحمتی، هادی عقیلی، سید جلال حسینی، قاسم حدادی فر، خسرو حیدری، مازیار زارع، علی کریمی، هادی نوروزی، مهرداد پولادی، محمدرضا خلعتبری و کریم انصاری فرد ۱۱ مرد اصلی کارلوس کی روش در این بازی بودند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در این بازی هر سه تعویضش را انجام داد. او احسان حاج صفی، محمد قاضی و سعید دقیقی را در نیمه دوم به جای مهرداد پولادی، مازیار زارع و هادی نوروزی روانه میدان کرد.

انصاری‌فرد و زارع بازیکنان اخطاری ایران در این مسابقه بودند.

سرمربی مالدیو: کریمی در سطح منچستر یونایتد است

«اگر دروازه‌بان ما خوب کار نمی‌کرد، ممکن بود نتیجه فجیعی رقم بخورد.» دیگو آندرس روشیانی سرمربی آرژانتینی مالدیو پس از شکست ۴ بر صفر تیمش مقابل ایران گفت: از نتیجه به دست آمده به طور کلی نا‌امید شدم. بازیکنان مالدیو طبق خواسته ‌های من عمل نکردند. آن‌ها با ترس و استرس بازی می‌کردند. بی‌تردید اگر دروازه‌بان ما خوب کار نمی‌کرد، امروز یک فاجعه به بار می‌آمد.

سرمربی مالدیو تأکید کرد که از قبل می‌‌دانسته که سطح فوتبال ایران بالا‌تر از مالدیو است. او گفت هدف ما راهیابی به جام جهانی نیست، اما هدف ایران چنین است. تیم مالدیو در مسیر پیشرفت قرار دارد، اما بی‌تردید کلاس تیم ایران بالا‌تر است.

او درباره بازی علی کریمی نیز گفت: کریمی را از قبل می‌شناختم. او بازیکن با کیفیتی است و سطح بالایی از فوتبال را ارائه می‌دهد. از نظر من او‌‌ همان طور که در فصل گذشته عضو تیم شالکه بود، الان هم می‌تواند در تیم‌های مطرح اروپایی چون منچستر یونایتد بازی کند.

کی‌روش: هرکسی صبر ندارد، برود بازار!

«مهم این است که ما موقعیت‌های زیادی خلق کردیم، هرچند قبول دارم باید گل‌های بیشتری می‌زدیم.» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ابراز رضایت از عملکرد تیمش گفت: تیم من تمرکز زیادی از خود نشان داد و ریتم بازی خود را حفظ کرد و این در وضعیتی که بازیکنان من اولین بازی فصلشان را تجربه می‌کردند، خیلی مهم بود.

کی‌روش گفت: من به خاطر نمی‌‌آورم که در این بازی، مالدیو حتی یک موقعیت خطرناک روی دروازه ما خلق کرده باشد و بازیکنان ما فضاهای خود را به خوبی اشغال کرده بودند.

سرمربی سابق رئال مادرید درباره راه تقویت مهاجمان ایران در زدن ضربات آخر گفت: «ما باید روی کیفیت سانتر‌هایمان، پاس‌های آخر و همچنین حرکت مهاجمانمان بیشتر کار کنیم و امیدوارم در آینده در این زمینه‌ها بهتر باشیم.»

دستیار سابق آلکس فرگوسن در منچستریونایتد درباره عدم استفاده از جواد نکونام گفت: نکونام یک بازیکن حرفه‌ای و فوق‌العاده است. او به تعهداتی که نسبت به باشگاهش دارد پایبند است و به آن عمل می‌کند. مدیر باشگاه اوساسونا نکونام را احضار کرد و فدراسیون ایران به خاطر اشتباه فیفا در نگنجاندن این بازی در تقویمش، کاری از دستش برنمی‌آمد.

کارلوس کی‌روش سپس با این سوال مواجه شد که شما حرف از تغییرهای بزرگ زدید، اما آیا نگران نیستید که صبر کم تماشاگران ایرانی، کار شما را در این مسیر خراب کند؟

او در پاسخ گفت؛ این مشکل من نیست. چیزی که به من مربوط است این است که کارم را به درستی انجام دهم. آن‌هایی هم که صبر ندارند می‌توانند به بازار بروند. چرا که در بازار پسته‌های بسیار خوبی وجود دارد!

کریمی: روزبه‌روز بهتر خواهیم شد

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد؛ این تیم با انجام بازی ‌های تدارکاتی بهتر و بیشتر بتواند در دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی، با هماهنگی بیشتری به میدان برود.

علی کریمی گفت: می‌توانستیم با گل‌های بیشتری حریف را شکست دهیم. در زدن ضربه‌های آخر هنوز مشکل داریم و باید آن را برطرف کنیم. امیدوارم در بازی برگشت هم خوب بازی کرده و بیشتر گل بزنیم.

کریمی با ابراز خوش‌بینی به آینده تیم ملی گفت: این تیم در آینده بهتر می‌‌شود. باید از هواداران به خاطر تشویق‌هایشان تشکر کنیم. امیدوارم آن‌ها تا پایان راه ما را تنها نگذارند و همچنان به تشویق ما ادامه دهند. باید به کی‌روش وقت دهیم چون راهی طولانی پیش رو دارد.

نتایج سایر بازی‌ها

در ادامه دیدارهای مرحله دوم حذفی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در منطقه آسیا، غیر از بازی ایران و مالدیو، هشت دیدار دیگر برگزار شد.

تیم ملی عراق در شهر اربیل، با گلزنی هوار محمد و علاء عبدالزهرا با دو گل از سد یمن گذشت. این در حالی است که پیش از مسابقه برخی رسانه‌های ورزشی در ایران از اخراج هوار محمد از اردوی عراق خبر داده بودند.

در یک بازی دیگر، اردن به پرگل‌ترین نتیجه رسید و با ۹ گل نپال را در هم کوبید تا از حالا خود را در جمع تیم‌های صعود کننده ببیند.

سوریه نیز در خانه تاجیکستان را دو بر یک شکست داد که نمی‌تواند اندوخته قابل اطمینانی برای بازی برگشت در خانه حریف باشد. امارات در حالی ۳ بر صفر از سد هندوستان گذشت که هندی‌ها در نیمه اول دو بازیکن خود را به دلیل اخراج از دست دادند.

در ادامه این پیکار‌ها، قطر ۳ بر صفر ویتنام را شکست داد. کویت نیز با همین نتیجه فیلیپین را از پیش رو برداشت. عربستان هم با همین تعداد گل، هنگ‌کنگ را شکست داد. عمان ۲-۰ از سد می‌انمار گذشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016