یکشنبه 15 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فينال بسکتبال باشگاه های آسيا: مهرام دستش به جام نرسيد، ايسنا

تيم بسکتبال مهرام نايب قهرمان رقابت‌های باشگاه‌های آسيا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم بسکتبال مهرام ايران در آخرين ديدار از رقابت‌های ليگ بسکتبال باشگاه‌های آسيا برای دومين بار موفق به شکست الرياضی لبنان نشد و با نتيجه ۹۱ بر ۸۲ شکست خورد تا دستش از جام قهرمانی کوتاه بماند.

پنج خطا شدن شيخ سمب و خروج او از زمين ضربه بزرگی به تيم مهرام زد.

مهران شاهين طبع در اين ديدار حساس مهدی کامرانی، صمد نيکخواه بهرامی، اوشين ساهاکيان، کريس ويليامز و شيخ سمب را وارد زمين کرد. کوارتر نخست بازی در حالی آغاز شد که فرياد های يا علی مدد تماشاگران ايرانی به گوش می رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بازيکنان لبنانی بازی را در اختيار گرفتند و توانستند به وسيله عبدالنور نخستين امتياز را کسب کنند. بازيکنان مهرام ابتدای بازی را با اشتباه های فردی آغاز کردند تا الرياضی در همان ابتدای کار بتواند ۶ امتياز کسب کند. مهدی کامرانی که در ديدار گذشته مهرام عملکرد فوق العاده ای داشت با يک پرتاب سه امتيازی موفق فاصله دو تيم را کمتر کرد. بازيکنان الرياضی با شرايط آرام تری نسبت به مهرام به کار خود ادامه می داد اما مهرامی ها که توسط شاهين طبع در کنار زمين حمايت می شدند رفته رفته برنامه های خود را انجام دادند. بازی با نتيجه ۸ بر ۴ به سود الرياضی ادامه پيدا می کرد. حمله های دو تبم توسط دفاع حريف کنترل می شد.کريس ويليامز و صمد نيکخواه بهرامی از ابتدای بازی کنترل می شدند و اما سرعت مهدی کامرانی برای اين دو بازيکن فضاهای مناسبی ايجاد می کرد. شاهين طبع برای استفاده از فضاهای پيرامونی آرن داوودی و حامد آفاق را به ميدان فرستاد.

داوودی در بدو ورودش با يک پاس منجر به گل برای نيکخواه بهرامی هشتمين امتياز را برای مهرام به ارمغان آورد. سرعت بازيکنان مهرام باعث شد مهرامی ها پس برابر کردن نتيجه از حريف قدرتمند خود پيش بيفتند. در يک دقيقه پايانی کوارتر نخست لورن وودز با درخشش خود دوباره الرياضی را پيش انداخت. خطای شيخ سمب بر روی وودز باعث شد تا اصغر کاردوست وارد زمين شود.مهرام که در ديدار گذشته با بالا رفتن خطاهای شيخ سمب با مشکل مواجه شده بود در اين ديدار از همان ابتدای کار از اين اتفاق جلوگيری کرد.

الرياضی برتری خود را حفظ کرد.تنها بيست ثانيه به پايان کوارتر مانده بود که نيکخواه بهرامی توانست دو امتياز ديگر به مجموع امتياز های مهرام اضافه کند اما در انتها اين الرياضی بود که توانست کوارتر نخست را با نتيجه ۱۷ بر ۱۴ به سود خود به پايان برساند.

کوارتر دوم مسابقه با حضور جابر روزبهانی آغاز شد.روزبهانی در همان ابتدا دو امتياز برای مهرام کسب کرد و در ادامه نيز پرتاب سه امتيازی نيکخواه بهرامی تماشاگران و نيمکت مهرام را به وجد آورد. مسابقه با نتيجه برابر ۲۲ در جريان بود که لورن وودز توانست لبنانی ها را پيش بيندازد. مسابقه به صورت کاملا پاياپای در جريان بود که کاپيتان مهرام سومين پرتاب سه امتيازی‌اش را با موفقيت وارد سبد کرد. مهرامی ها در اين کوارتر شرايط بهتری داشتند و به بازيکنان لبنانی اجازه خود نمايی ندادند اما فادی الخطيب در هر زمانی که فرصت داشت امتيازی کسب می کرد. شاهين طبع در کوارتر دوم دفاع يک به يک را بر روی تيمش اعمال کرده بود که به طور شناور به دو، سه تبديل می شد. اين تاکتيک شاهين طبع برای مسابقه مناسب بود اما در مواقعی فادی الخطيب فضای خوبی برای پرتاب سه امتيازی پيدا می کرد.

کريس ويليامز با يک توپ ربايی از فادی الخطيب سی و چهارمين امتياز مهرامی ها را کسب کرد.مسابقه همچنان برابر بود و کادر فنی مهرام برای بالا بردن ميانگين قدی تيم ساهاکيان را وارد زمين کرد.تنها دو دقيقه به پايان نيمه باقی مانده بود و هر دو تيم حمله های خود را يکی پس از ديگری از دست می دادند. علی محمود بازيکن سرعتی الرياضی با ورود جواد داوری به خوبی کنترل شد. جواد داوری به صورت تمام زمين علی محمود را دفاع می کرد. همين شرايط باعث شد که ابوکچرا نخستين وقت استراحت را برای بازيکنانش بگيرد.

الرياضی که با چهار پيروزی به عنوان سرگروه وارد مرحله حذفی شده برای رسيدن به فينال دوهوک عراق و الريان قطر را شکست داده است در حالی چهارمين پيکارش با مهرام را انجام می دهد که در سه ديدار گذشته به پيروزی رسيده است.با ورود دوباره بازيکنان، صمد نيکخواه بهرامی توانست با يک پرتاب سه امتيازی زيبا درخشش خود را کامل کند.دو امتياز ديگر کاپيتان تيم ملی ايران باعث شد تا مهرام از حريف خود با نتيجه ۳۹ بر ۳۸ پيشی بگيرد. نيمه نخست به ثانيه های پايانی خود رسيده بود که پرتاب سه امتيازی نيکخواه بهرامی وارد سبد نشد تا شاگردان شاهين طبع در کوارتر دوم با نتيجه ۲۵ بر ۲۱ به پيروزی برسند.نيمه نخست اين مسابقه با نتيجه ۳۹ بر ۳۸ به سود مهرام به پايان رسيد.

در نيمه نخست مسابقه صمد نيکخواه بهرامی با کسب ۲۳ امتياز بهترين مهرام و فادی الخطيب با کسب ۱۲ امتياز بهترين الرياضی لبنان بودند.

روند اين مسابقه همچون کوارترهای اول و دوم، در کوارتر سوم هم ادامه پيدا کرد و دو تيم يکی پس از ديگری پرتاب‌های موفقی در سبد يکديگر داشتند که در پايان اين کوارتر هم با نتيجه ۱۹ بر ۱۹ به پايان رسيد تا مهرام همچنان فاصله يک امتيازی و برتری لغزان خود را حفظ کند اما کوارتر آخر، کوارتر سرنوشت‌ساز و حساس برای مشخص شدن چهره قهرمان بود که مهرامی‌ها در اين کوارتر از رقيب لبنانی و قدرتمند خود عقب افتادند تا شانس بالای سر بردن جام را از دست بدهند.

در اين کوارتر گرچه پرتاب‌های دو امتيازی و حتی سه امتيازی بازيکنان مهرام از جمله نيک‌خواه بهرامی و حامد آفاق ادامه پيدا کرد اما روند رو به رشد امتيازآوری در الرياضی لبنان باعث شد که مهرامی‌ها عقب بيفتند و اين کوارتر را با نتيجه ۳۴ بر ۲۴ به حريف واگذار کنند.

در کوارتر آخر اين ديدار فادی الخطيب از تيم الرياضی با درخشش توانست امتيازهای ارزشمندی را برای تيم ملی لبنان که هم‌اکنون در قالب الرياضی در اين رقابت‌ها شرکت کرده به دست آورد تا در پايان اين ديدار با نتيجه ۹۱ بر ۸۲ به سود الرياضی به پايان برسد.

صمد نيکخواه بهرامی در اين رقابت‌ با ۲۸ امتياز، امتيازآورترين بازيکن ايرانی بود که در مقابل ۴۱ امتياز فادی الخطيب راه به جايی نبرد.

تيم بسکتبال مهرام تاکنون دو بار عنوان نايب قهرمانی باشگاه‌های آسيا را به دست آورده بود و در حقيقت با تيمی قدرتمند که شاکله اصلی تيم ملی ايران را تشکيل می‌داد در اين بازی‌ها شرکت کرده بود.

آمار زمان بازی، گلزنی و ريباند بازيکنان مهرام در بازی با الرياضی لبنان:

صمد نيکخواه بهرامی: ۲۸ امتياز - ۷ ريباند - ۳۹ دقيقه و ۴۹ ثانيه

مهدی کامرانی: ۹ امتياز - ۷ ريباند - ۲۸ دقيقه و ۱۱ ثانيه

حامد آفاق: ۸ امتياز - ۲ ريباند - ۳۲ دقيقه و ۳۹ ثانيه

کريستوفر ويليامز: ۲۱ امتياز - ۷ ريباند - ۴۰ دقيقه

شيخ سمب: ۱۱ امتياز - ۲ ريباند - ۲۰ دقيقه و ۱۷ ثانيه

اصغر کاردوست: بدون امتياز - ۱ ريباند - ۶ دقيقه و ۵۶ ثانيه

جواد داوری: ۳ امتياز - ۰ ريباند - ۳ دقيقه و ۴۷ ثانيه

آرن داوودی: بدون امتياز - ۰ ريباند - ۹ دقيقه و ۲ ثانيه

اوشين ساهاکيان: بدون امتياز - ۲ ريباند - ۸ دقيقه و ۲۵ ثانيه

جابر روزبهانی: ۲ امتياز ـ يک ريباند ـ ۱۰ دقيقه و ۵۴ ثانيه

بابک نظافت: بازی نکرد

مهراد آتشی: بازی نکرد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016