یکشنبه 19 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش: لندن برای ما تمام شد؛ بايد به برزيل فکر کنيم، فراموش کرده‌ايد بعد از ۹۸ يکی درميان به جام جهانی رفته‌ايد؟ ايسنا

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در پايان اردوی ۱۲ روزه اتريش در گفت وگويی با مدير رسانه ای تيم ملی شرکت کرد و به سوال های گوناگون مانند نتايج اردوی اتريش ، علت غيبت نکونام در اين اردو، صعود به جام جهانی و ... پاسخ داد.

به گزارش ايسنا، "کارلوس کی روش" درباره رسيدن به جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: برای رسيدن به برزيل بايد کار را از همين امروز شروع کنيم وگرنه بازهم به اين رقابتها راه نخواهيم يافت.

وی درباره اردوی اتريش و اهداف آن گفت: از آنجا که انتخاب ما نبوده تا با مالديو در تاريخهای اول و ششم مرداد بازی کنيم و آن را فيفا تعيين کرده، اين اردو را ترتيب داديم و هدف آن ابتدا اين بود که بازيکنان به آمادگی جسمانی مطلوب برسند چون فصل به پايان رسيده و آنها بايد تعطيلاتشان را سپری می کردند. اين اردو درواقع مانند بازيهای اول و دوم فصل جديد است. وقتی بازيکنان بازمی‌گردند هنوز از تعطيلات باقی مانده و اين دو بازی در وسط فصل تعطيلات است و به اين دليل ما ابتدا بايد بازيکنان را ازلحاظ بدنی آماده نگه می‌داشتيم.

وی افزود: بايد بازيکنان را به گونه‌ای آماده می‌کرديم که تعطيلی ميان فصل بی‌اثر شود. براين اساس کار را شروع کرديم و روی تاکتيکهايی که برای بازی با مالديو مدنظرمان بود و بيشتر روی اصول پايه‌ای به ويژه نوع و نحوه حرکت بازيکنان در زمين بود، خيلی کار کرديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کی‌روش درباره ديدارهای تدارکاتی در اين اردو گفت: چون بازيکنان در آمادگی کامل نبودند نمی‌توان براساس اين سه بازی روی آنها و تيم ملی قضاوت کرد. من آنها را برای زحمتی که در اين چند روز کشيدند و تلاشی که کردند، تحسين می کنم. ما تصميم گرفتيم اين ديدارها را برگزار کنيم چون بخشی از برنامه آماده سازی تيم ما بود و خوشحالم بازيکنان هرآنچه را که از آنان خواستيم در تمرينات انجام دادند.

وی ادامه داد: شنيده‌ام برخی می گويند چرا برای بازی با تيمی مانند مالديو، در اتريش اردو برپا کرده‌ايد. سوال من از آنهايی که اين نظر را می دهند اين است که مگر فراموش کرده‌ايد که تيم ايران از جام جهانی ۱۹۹۸، يکی درميان به جام جهانی راه يافته؟ اين عدم يکنواختی در عملکرد تيم تنها با برنامه‌ريزی حل می شود. فوتبال اينگونه نيست که يک روز صبح بيدار شوی و حال تمرين کردن داشته باشی و روز بعد اينگونه نباشد و به نوع صبحانه ات فکر کنی. بايد برنامه‌ای داشته باشيم که حداقل به تمام دوره‌های جام جهانی راه يابيم و جزو ۳۲ تيم باشيم. به اين جهت وقتی اردويی در اتريش برپا می‌کنيم، هدف ما تنها مالديو نيست و مسابقات بعدی را هم درنظر گرفته ايم.

سرمربی تيم ملی ايران درخصوص نوع هماهنگی ميان باشگاهها و تيم ملی معتقد است: باشگاهها با بازيکن قرارداد می بندند و به آنها پول می دهند و براساس آنچه مورد نيازشان است به او تمرين و آموزش می دهند. اما من معتقدم بايد ارتباطی خوب و منطقی بين من و همکارانم در باشگاهها با هدف پيشرفت بازيکنان تيم ملی برقرار شود. کار پيشرفت بازيکنان تيم ملی بسيار سخت و پيچيده است و ممکن است سالها به طول بينجامد. به اين دليل بدون همکاری متقابل باشگاهها و تيم ملی نمی‌توان انتظار داشت که يک تيم ملی خوب و پرقدرت داشته باشيم. من تلاش خودم را می کنم تا يک کانال ارتباطی منطقی بين من و همکارانم در باشگاهها برقرار شود.

کی روش درباره غيبت جواد نکونام در اردوی اتريش و شايعات در اين زمينه گفت: هيچ مساله پيچيده‌ای نبوده و شايعات هم بدليل نداشتن اطلاعات صحيح ساخته می شود. واقعيت اين است که نکونام به باشگاه اوساسونا تعهد دارد. ما با مسوولان باشگاه مذاکره کرديم و آنها نيز با روی باز از ما استقبال کرده و دو گزينه را به ما پيشنهاد کردند. نخست آنکه نکونام در اتريش همراه ما باشد اما در بازی با ماداگاسکار نباشد و تنها سه روز قبل از ديدار با مالديو به ما ملحق شود. گزينه دوم اين بود که يک برنامه تمرينی انفرادی به او بدهند و او اين برنامه را اجرا کند و وقتی تمام شد، برای هر سه بازی دراختيار ما باشد که ما هم گزينه دوم را انتخاب کرديم.

پيرامون حذف تيم اميد از المپيک لندن و مسايلی که پيش آمد، کی روش به سايت فدراسيون فوتبال گفت: اول اينکه خيلی ناراحت شدم. منصوريان، تمام کادر فنی تيم اميد و حتی بزرگسالان و بازيکنان سخت کار کرده بودند تا به موفقيت برسند. وقتی آن خبر به ما رسيد همانطور که ما نااميد شديم، انتظارات مردم هم نقش بر آب شد. به نظر من دو کار بايد انجام شود. نخست اينکه يک بررسی خيلی شفاف برای يافتن دليل اشتباه صورت گيرد و وقتی اين دليل پيدا شد بلافاصله تصحيح شود و ديگر تکرار نشود و بايد ديد کسانی که در پستهای مختلف قرار می گيرند، ويژگيهای انجام آن کار را دارند يا نه. دوم اينکه وقتی اتفاق بدی می‌افتد بايد اصلاح کرد، تغيير داد و اوضاع را بهبود بخشيد.

وی سپس به ضرب المثلی پرتغالی اشاره کرد که معادل ايرانی آن " آب رفته ديگر به جوی بازنمی گردد" است و افزود: مساله اين است که المپيک لندن برای فوتبال ايران تمام شد و ديگر نبايد به آن فکر کنيم و از اين پس بايد به برزيل بينديشيم. کاری که اکنون می توانيم انجام دهيم اين است که برای پاسخ دادن به آن اشتباه و جبران آن، تمام توانمان را برای راهيابی به جام جهانی برزيل جمع کنيم. اکنون می بينيد که در جام ملتهای آمريکا همه تيم های آن منطقه، ژاپن و ديگر کشورهای آسيايی و بقيه درحال سخت کار کردن و آماده شدن هستند. مطلبی را که من می خواهم به هواداران فوتبال ايران بگويم اين است که اگر ما از همين امروز کار را برای رسيدن به برزيل آغاز نکنيم، به آنجا نخواهيم رسيد.

کی روش در اين گفت وگو به نکات ديگری هم اشاره کرد و گفت: در فوتبال يک سری مسايل هست که بايد همه با هم مهيا و آماده باشد از زمين تمرين و مسابقه گرفته تا پيشرفت مربيان و بازيکنان، همکاری با يکديگر، عملکرد فدراسيون و مديريت تيم و ... همه اينها بايد دست به دست هم بدهد. وقتی وارد عرصه يک رقابت می‌شوی آن کسی برنده است که کيفيت بهتری داشته باشد. در فوتبال هميشه ۱۱ بازيکن مقابل ۱۱ بازيکن هستند و ما نمی‌توانيم در ايران بگوييم که می‌خواهيم ۱۴ نفر را برابر ۱۱ نفر قرار دهيم. همه ما برخی کشورها را می‌شناسيم که بهترين ورزشگاهها را دارند اما بازيکنی ندارند که در آن ورزشگاه بازی کند. برخی کشورهای ديگر پول زيادی دارند اما نمی توانند با پول موفقيت را بخرند. با توجه به اين مسايل نبايد برای موفق شدن از هم انتقاد کنيم بلکه همه از مديران و مسوولان و مربيان و بازيکنان بايد در يک خط بطور موازی کار کنيم. به نظر من هر ضعفی که وجود دارد بايد يک به يک برطرف شود و اين کار بايد بدون انتقاد از همديگر صورت گيرد. من و دستيارانم به اين دليل اينجا هستيم که تغيير ايجاد کنيم و يک سری موارد را بهبود بخشيم. ازنظر من فقط انسانهای ضعيف به دنبال بهانه جويی هستند و من شخصا وقت کارکردن با چنين افرادی را ندارم. هيچگاه از اين نمی ترسم که بگويم اشتباه کرده‌ام. چيزی که می‌ترسم اين است که برای اشتباهی که کرده‌ام، راه حلی نداشته باشم و اگر چنين روزی برسد، قبل از اينکه اخراجم کنند، خودم را بازنشسته خواهم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016