شنبه 15 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته دوم ليگ برتر فوتبال: بازگشت قلعه‌نويی به اصفهان و حضور دايی در انزلی، دوئل سرخ‌ها در بوشهر، مهر

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: شب نخست از هفته دوم يازدهمين دوره رقابت‌های ليگ برتر در شرايطی آغاز می‌شود که اميرقلعه‌نويی بازگشتی زودهنگام به اصفهان خواهد داشت و علی دايی نيز که با پرسپوليس جام قهرمانی را از انزلی‌چی‌ها برده بود به اين شهر می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور از يکشنبه شب با برگزاری پنج ديدار در شهرهای مختلف آغاز می شود و دوشنبه شب با انجام چهار ديدار ديگر به اتمام می رسد. در زير اشاره‌ای گذرا به ديدارهای روز نخست از هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور خواهيم داشت:

ملوان بندرانزلی - راه آهن تهران
يکی از حساس‌ترين ديدارهای هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور بازی ملوان بندرانزلی - راه آهن تهران است. نقطه حائزاهميت اين بازی بازگشت علی دايی به انزلی و رويارويی او با تيمی است که فصل گذشته همراه با پرسپوليس جام قهرمانی حذفی را از دستش درآورد. دايی که امروز سرمربی تيم راه آهن است روز بيستم خردادماه امسال در ورزشگاه تختی بندرانزلی به عنوان سرمربی تيم پرسپوليس به مصاف ملوان رفت و در يک بازی سخت و سنگين جام حذفی را بالای سر برد.

آن روز و در آن ورزشگاه همکاری علی دايی با پرسپوليس به اتمام رسيد و دورانی تازه در اين باشگاه آغاز شد. با گذشت ۵۸ روز از آن تاريخ دايی بازهم به انزلی می رود اما اين بار نه با تيم پرسپوليس بلکه به عنوان سرمربی راه آهن. او که تيمش در هفته نخست ليگ برتر به زحمت از ذوب آهن يک امتياز گرفته است در انديشه کسب امتياز از قوی سپيد انزلی است. قوی سپيد هم در هفته اول يک امتياز از پرسپوليس گرفت اما مشخص بود که هنوز به آمادگی صددرصد نرسيده. بازی فردا شب يک بازی انتقامی برای انزلی چی هاست تا تلافی شکست در فينال جام حذفی را سر دايی درآورند.

ذوب آهن اصفهان - تراکتورسازی تبريز
هر دو تيم ليگ را خوب شروع نکردند. ذوب آهن به تيم نصف و نيمه راه آهن امتياز داد و تراکتورسازی در تبريز به صبای قم باخت. با اين شرايط سه امتياز ديدار هفته دوم برای هر دو تيم حکم طلا را دارد. شايد در هفته اول ناهماهنگی و بدن‌های خسته از دوران بدنسازی توجيه خوبی برای از دست دادن امتياز بود اما هرچه از ليگ بگذرد، اين توجيهات ديگر کارساز نيست و تيم‌های مدعی چون ذوب آهن و تراکتورسازی بايد پيروز شوند.

اين بازی فرصت تقابل منصور ابراهيم زاده و امير قلعه نويی است. اين دو که روزگاری با هم هدايت تيم ملی فوتبال کشورمان را برعهده داشته‌اند، طی فصول گذشته بارها با يکديگر روبه رو شده‌اند که در اين بين سهم پيروزی‌های منصور بيش از امير بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين بازی البته يک بازی خاص برای امير قلعه نويی است. او که با سپاهان طی دو فصل گذشته قهرمان ليگ برتر شده است، اين فصل روی نيمکت تراکتورسازی می‌نشيند. اين مربی که هنوز کارت بازيش از سوی سازمان ليگ صادر نشده، بازگشتی زودهنگام به ديار نصف جهان خواهد داشت و رودرروی تيمی می ايستد که در بازی برگشت فصل گذشته طلسم باخت‌های سپاهان در شهرآوردهای اصفهان را مقابل آن تيم شکست و بالاخره برنده شد. بايد ديد امير در اين بازی دشوار می تواند، تراکتور را روشن کند يا همچنان تيمش قعرنشين جدول خواهد ماند.

شهرداری تبريز - سايپای البرز
با نتايجی که در ديدارهای هفته اول ليگ برتر رقم خورد، سايپا صدرنشين جدول رده بندی ليگ برتر شد. تيم صدرنشين ليگ در هفته دوم به تبريز سفر می کند تا با شهرداری اين شهر روبه‌رو شود. صالح و نارنجی پوشان که به تداوم صدرنشينی می انديشد در اين ديدار خارج از خانه به دنبال تحميل شکست به تيم "ميودراگ يسيچ" هستند. تيم شهرداری نيز با انگيزه‌ای تقريبا مشابه سايپا در پی پيروزی خانگی است تا در همين هفته‌های ابتدايی حساب خود را با تيم‌های قعرنشين جدا کند. انگيزه پيروزی جدال فردا شب شهرداری و سايپا را تماشايی خواهد کرد.

مس سرچشمه - فولاد خوزستان
برای احمد سنجری و مس سرچشمه ليگ از اين بدتر نمی شد، آغاز شود. آنها که برای اولين بار به ليگ برتر آمده‌اند در هفته اول به سايپای البرز با نتيجه ۳ بريک باختند و قعرنشين جدول شدند. اين تيم کم تجربه از حضور در ليگ برتر اگر می خواهد به زندگی در انتهای جدول عادت نکند، بايد هرچه زودتر به پيروزی برسد.

تيم مس در هفته دوم ميزبان فولاد خوزستان است. يکی از جوان‌ترين تيم‌های ليگ برتر که از قضا مانند اين تيم کرمانی شروع خوبی در ليگ برتر نداشته و مقابل شاهين بوشهر در اهواز متوقف شده است. جلالی که مدعی است تيمش هفته به هفته بهتر خواهد شد، بايد در ديدار با مس اين پيشرفت را به اثبات برساند در غيراينصورت رويايی حضور دوباره در ميانه بالای جدول از اين تيم دور و دورتر می شود.

شاهين بوشهر - پرسپوليس تهران
بدون شک حساس‌ترين ديدار روز نخست از هفته دوم و يا شايد کل ديدارهای اين هفته همين ديدار شاهين بوشهر - پرسپوليس باشد. اتفاقات جالب توجه اين بازی يکی، دوتا نيست. بازگشت حميد استيلی به بوشهر و رويارويی او با تيم سابقش، ديدار حميد درخشان با تيمی که روزگاری سرمربی‌اش بوده و اين فصل مورد اعتماد مسئولان اين باشگاه قرار نگرفت، ديدار پرسپوليس با تيمی که فصل گذشته در ديدارهای رفت و برگشت موفق به شکستش شده است، رويارويی علی انصاريان با پرسپوليسی که به زعم او سايه‌ای از آن تيم گذشته است و ... .

همه اينها نشان می دهد بازی يکشنبه شب شاهين و پرسپوليس که تا نخستين ساعات روز دوشنبه به طول می انجامد، يک بازی خاص و ويژه است.

تيم حميد استيلی ليگ را با يک تساوی مقابل ملوان آغاز کرد. تيم او نمايش بدی مقابل ملوان نداشت اما صدای اعتراض هواداران به نوع بازی سرخپوشان خيلی زود بلند شد و صدای تشويق علی دايی بلندتر از فرياد حمايت از پرسپوليس و حميد استيلی شد. تمامی اتفاقات ديدار پرسپوليس - ملوان نشان داد، حميد استيلی و تيمش کار دشواری در ليگ يازدهم دارند و شايد اگر تيم آنها هرچه زودتر به پيروزی نرسد، اعتراض‌ها بيشتر و کشنده‌تر شود.

بازی با پرسپوليس برای شاهين هم از اهميت ويژه‌ای برخوردار است. درخشان که در پايان ديدار با فولاد در هفته اول ليگ با اطمينان از پيشرفت هفته به هفته تيمش می گفت به دنبال آن است که در مصاف با پرسپوليس آنهم مقابل هواداران بوشهری پيروزی را جشن بگيرد.

پيروزی در اين بازی خانگی ضمن اثبات توانايی‌های تيم شاهين به نوعی مبدا پرواز اين تيم نيز خواهد بود. درخشان هم می تواند با تحميل شکست به پرسپوليس خود را به مديران اين باشگاه اثبات کند که پيش از آغاز فصل او را به عنوان سومين گزينه مربيگری سرخپوشان معرفی کردند. مسابقه شاهين بوشهر - پرسپوليس يک بازی ويژه برای حميدهای نسل‌های گذشته پرسپوليس است که بايد ديد کداميک از آنها فاتح از اين ديدار بيرون خواهند آمد.

- برنامه و اسامی داوران ديدارهای هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:

يکشنبه - ۱۶/۵/۹۰
* ملوان بندرانزلی - راه آهن تهران، ساعت ۲۲، ورزشگاه تختی بندرانزلی
داور: شاهين حاج بابايی، کمک‌ها: صادق نوری و رحيم شاهين، داورچهارم: اميرحسين فتاحی
ناظر: نادر جعفری

* ذوب آهن اصفهان - تراکتورسازی تبريز، ساعت ۲۲، ورزشگاه فولادشهر
داور: محمود رفيعی، کمک‌ها: رضا سخندان و بهروز بهروان، داورچهارم: محمد ملکی
ناظر: حسين نجاتی

* شهرداری تبريز - سايپای البرز، ساعت ۲۲، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
داور: احمد صالحی، کمک‌ها: محسن فريمانی و سجاد طوری، داورچهارم: غلامرضا جباری
ناظر: فريدون اصفهانيان

* مس سرچشمه - فولاد خوزستان، ساعت ۲۲، ورزشگاه شهيد باهنر کرمان
داور: فرشيد افشار، کمک‌ها: رسول فروغی و عليرضا کناری، داورچهارم: قاسم واحدی
ناظر: سعيد بطحايی

* شاهين بوشهر - پرسپوليس تهران، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه شهيد بهشتی بوشهر
داور: سعيد مظفری‌زاده، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و سعيد علی نژاديان، داورچهارم: اشکان خورشيدی
ناظر: زاهد بحرينی

دوشنبه - ۱۷/۵/۹۰
* صنعت نفت آبادان - فجرسپاسی شيراز، ساعت ۲۲، ورزشگاه تختی آبادان
داور: محسن قهرمانی، کمک‌ها: بابک داوری و سعيد قاسمی، داورچهارم: رضا کرمانشاهی
ناظر: مسعود مرادی

* صبای قم - سپاهان اصفهان، ساعت ۲۲، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم
داور: سيدمهدی سيدعلی، کمک‌ها: عليرضا کهوری و غلام آموزگار، داورچهارم: جمشيد دانش مهر
ناظر: محمد پيروزرام

* نفت تهران - مس کرمان، ساعت ۲۲، ورزشگاه دستگردی تهران
داور: حسين زرگر، کمک‌ها: حسن کامرانی‌فر و حميد نظری، داورچهارم: رسول رهبرفام
ناظر: عبداله باعزم

* استقلال تهران - داماش گيلان، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران
داور: يداله جهانبازی، کمک‌ها: عليرضا منصوری و سعيد زارع، داورچهارم: محمدرضا اکبريان
ناظر: علی خسروی

جدول رده بندی:
۱- سايپای البرز ۳ امتياز - تفاضل گل ۲+
۲- صبای قم ۳ امتياز - تفاضل گل ۱+
۳- ذوب آهن اصفهان يک امتياز - تفاضل گل صفر - ۲ گل‌زده
۴- راه آهن تهران يک امتياز - تفاضل گل صفر - ۲ گل‌زده
۵- سپاهان اصفهان يک امتياز - تفاضل گل صفر - يک گل‌زده
۶- استقلال تهران يک امتياز - تفاضل گل صفر - يک گل‌زده
۷- پرسپوليس تهران يک امتياز - تفاضل گل صفر - يک گل‌زده
۸- ملوان بندرانزلی يک امتياز - تفاضل گل صفر - يک گل‌زده
۹- مس کرمان يک امتياز - تفاضل گل صفر - يک گل‌زده
۱۰- شهرداری تبريز يک امتياز - تفاضل گل صفر - يک گل‌زده
۱۱- داماش گيلان يک امتياز - تفاضل گل صفر
۱۲- صنعت نفت آبادان يک امتياز - تفاضل گل صفر
۱۳- فجرشهيد سپاسی شيراز يک امتياز - تفاضل گل صفر
۱۴- نفت تهران يک امتياز - تفاضل گل صفر
۱۵- فولاد خوزستان يک امتياز - تفاضل گل صفر
۱۶- شاهين بوشهر يک امتياز - تفاضل گل صفر
۱۷- تراکتورسازی تبريز بدون امتياز - تفاضل گل ۱-
۱۸- مس سرچشمه کرمان بدون امتياز - تفاضل گل ۲-

جدول گلزنان ليگ برتر:
۲ گل:
کريم انصاری‌فرد (سايپای البرز)

يک گل:
محمدحسين ابراهيمی و فرزاد آشوبی (تراکتورسازی تبريز)، اميد عاليشاه و عليرضا عباسفرد (راه آهن شهرری)، محسن بيات و رضا عنايتی (صبای قم)، فرزاد حسين خانی (مس کرمان)، آرش برهانی (استقلال تهران)، سعيد دقيقی (شهرداری تبريز)، فابيو جانواريو (سپاهان اصفهان)، مهدی خيری (سايپای البرز)، علی سامره (مس سرچشمه)، ايگور کاسترو (ذوب آهن اصفهان)، حسين بادامکی (پرسپوليس تهران) و مهدی دغاغله (ملوان بندرانزلی)

جدول گلزنان خارجی ليگ برتر:
فابيو جانواريو (سپاهان اصفهان) و ايگور کاسترو (ذوب آهن اصفهان)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016