شنبه 5 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد احمدزاده: سال‌ها است كه مربيان زود عوض مي‌شوند! ایسنا

محمد احمدزاده: برخي ليگ را به سخره مي‌گيرند

سرمربي اسبق تيم فوتبال ملوان انزلي دليل اصلي تغيير زود هنگام مربيان را در ليگ برتر ترس و نگراني مديران باشگاه‌ها عنوان كرد و گفت: سال‌ها است كه مربيان در ايران زود عوض مي‌شوند.

محمد احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره دلايل تغيير زود هنگام مربيان ليگ برتر فوتبال اظهار كرد: اين مساله به امسال مربوط نمي‌شود، بلكه سال‌ها است كه اين اتفاق در فوتبال اران رخ مي‌دهد. هر چقدر هم كه رسانه‌ها در مذمت اين اقدام مي‌نويسند هيچ تاثيري در رفتار مديران باشگاه‌ها ندارد.

وي افزود: ابتداي فصل زمان شروع كار مربيان است و آن‌ها براي ساختن تيمشان به زمان نياز دارند. اين قاعده فوتبال است، اما ترس و نگراني برخي مديران باشگاه‌ها باعث مي‌شود، مربيان خيلي زود تغيير كنند.

احمدزاده همچنين با بيان اين كه مديران نگران هستند كه به هدف خود نرسند، خاطر نشان كرد: اين مساله به سادگي قابل حل شدن نيست و تاكنون كه با صحبت‌هاي رسانه‌ها چيزي تغيير نكرد هاست و با همين منوال در آينده هم تغييري نخواهد كرد.

وي در ادامه تاثير فشار هواداران بر روي مديران باشگاه‌ها براي تغيير سرمربي تيم‌ها را ردكرد و افزود: مدير بايد مديريت كند و نبايد با هر فشاري كادر فني را تغيير دهند و بايد تحمل باخت را هم داشته باشند. البته ممكن است در اين مساله مربيان هم تا حدودي مقصر باشند.

احمدزاده ادامه داد: ممكن است مربيان پيش از شروع فصل قول‌هاي بزرگ و عجيب و غربي به مديران باشگاهشان داده باشند كه پس از چند هفته ناكامي باعث بر كناريشان شود، اما در كل بايد بگويم 70 درصد عوامل بركناري زود هنگام مربيان نگراني و ترس مديران است.

مربي پيشين تيم ملي ايران در ادامه در پاسخ به اين سوال كه دليل استعفاي برخي مربيان را چه مي‌داند، گفت: مربي هرگز استعفا نمي‌دهد، مگر اين كه هدفش كمك به مدير و مجموعه باشگاهش باشد كه اين مساله هم به شرايط روحي مديران باز مي‌گردد. به عنوان نمونه من يك بار در هفته دهم استفعا دادم، چون مي‌ديدم با رفتن من به تيم كمك مي‌شود.

احمدزاده همچنين با انتقاد از مربياني كه در يك فصل در چند تيم كار مي‌كنند، تصريح كرد: سازمان ليگ بايد درباره اين مساله تصميم بگيرد. اگر يك مربي در طول يك فصل در دو تيم مربيگري كند، شايد با عقل جور در بيايد ، اما اين كه يك نفر در يك فصل در سه تيم يا بيشتر مربيگري كند، به نوعي مسخره كردن ليگ است. اتفاقي كه سال گذشته هم نمونه‌اش را داشتيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربي پيشين تيم فوتبال برق شيراز در ادامه با انتقاد از صدا و سيما و برخي رسانه‌ها به دليل آن چه «برخورد نكردن با بي‌اخلاقي‌هاي تماشاگران در ورزشگاه‌ها مي‌ناميد»، اظهار كرد: رسانه‌ها و به ويژه‌ راديو و تلويزيون هميشه از هر چيزي سخن مي‌گويند و عليه مربي ، مدير ، قانون و خيلي مسايل حرف مي‌زنند و حتي باعث تغيير آن‌ها مي‌شوند، اما هرگز عليه توهين‌هاي تماشاگران در ورزشگاه‌ها حرفي نمي‌زنند.

وي در پايان گفت: من فكر مي‌كنم رسانه‌ها بيشتر در گسترش بداخلاقي‌هاي تماشاگران حركت مي‌كنند، چرا كه هرگز عليه اين رفتار كاري نمي كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016