سه شنبه 22 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اميد نوروزی قهرمان کشتی فرنگی جهان شد، ايسنا

اميد نوروزی قهرمان وزن ۶۰ کيلوگرم کشتی فرنگی جهان شد.

به گزارش ايسنا، در فينال وزن ۶۰ کيلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان، اميد نوروزی ملی‌پوش شايسته ايران موفق شد آلمات کبيسبايف نفر سوم سال ۲۰۱۰ جهان و قهرمان امسال آسيا از قزاقستان را شکست دهد و مدال طلای جهان را بر سينه زند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در وقت اول کشتی فينال، نوروزی با يک بارانداز ديدنی دو بر صفر برنده شد. در تايم دوم کشتی طور ديگری پيش رفت. کشتی‌گير قزاق موفق شد نوروزی را خاک کند و در کلينچ هم کنده فرنگی را اجرا کرد تا ۴ بر صفر پيروز شود. در وقت سرنوشت ساز سوم نوروزی ابتدا سه امتياز عقب افتاد اما با غيرت مثال زدنی با خاک کردن حريف و اجرای بارانداز و سپس سالتو ۶ بر ۳ پيش افتاد. در خاک نوروزی در حالی که قصد اجرای سالتوی ديگری داشت به پل رفت اما در نهايت ۶ بر ۵ برنده شد و قهرمان وزن ۶۰ کيلوگرم جهان شد.


اين دومين مدال طلای کشتی فرنگی ايران در مسابقات جهانی استانبول است. در روز اول رقابت‌ها سعيد عبدولی نيز در ۶۶ کيلوگرم بر سکوی نخست جهان ايستاد. مدال نوروزی، دهمين مدال طلای تاريخ کشتی فرنگی ايران در مسابقات جهانی به شمار می‌رود.

تا دقايقی ديگر بشير باباجان زاده برای مدال برنز وزن ۱۲۰ کيلوگرم مبارزه می‌کند.

حبيب الله اخلاقی ديگر نماينده ايران در سه وزن دوم بود که با شکست از نظمی آولوجا از ترکيه، از دور رقابت‌های وزن ۸۴ کيلوگرم کنار رفت.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان فردا(چهارشنبه) با مسابقه وزن ۷۴ کيلوگرم به پايان می‌رسد. فرشاد عليزاده نماينده ايران در اين وزن است و عملکرد خوب او می‌تواند تيم ايران را روی سکوی جهانی ببرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016