سه شنبه 3 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۹۰ در شبی که همه عصبانيت استيلی را ديدند، مذاکره با چهار مربی برای حضور در پرسپوليس از ۲۰ روز قبل! ايسنا

جنگ لفظی عادل فردوسی پور با رويانيان و استيلی در برنامه «۹۰» بررسی وضعيت سرخپوشان را به نقاط ديگری رهنمون کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، برنامه «۹۰» شب گذشته مهم‌ترين بحث خود را به بررسی وضعيت کنونی تيم فوتبال پرسپوليس اختصاص داده بود و فردوسی‌پور سعی داشت با صحبت کردن با رويانيان و استيلی قضايای اين باشگاه را وارسی کند.

امير حاج رضايی که به عنوان کارشناس در برنامه حضور يافته بود، درباره وضعيت پرسپوليس، گفت: اوضاع فوتبال ايران مثل بازار مسگرها است که سر و صدا و هياهوی زيادی در آن وجود دارد و ممکن است که صدای شما به جای نرسد. در اين بازار موضع‌گيری انفعالی و سکوت هم جايز نيست. پرسپوليس روح بيماری دارد که اين مساله عوامل مختلفی از جمله عدم ثبات مديريتی ، ترکيب نامتجانس هيات مديره کنونی، عدم حمايت تماشاگران، افت بازيکنان و همچنين تداخل وظايف که يک نکته کليدی منفی در کار پرسپوليس موثر بودند. صحبت با مربيان ديگر همچون شمشيری بالای سر استيلی بوده که اعتماد به نفس را از او گرفته است و همچنين به کار بردن کلماتی نابجا در فوتبال مثل «مديريت راهبری» از ديگر مشکلات پرسپوليس بوده است.

وی خطاب به استيلی گفت آقای استيلی اگر بروی و استقلالت حفظ شود، بهتر از اين است که بمانی، اما استقلال کاری نداشته باشی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در ادامه برنامه محمد رويانيان مدير عامل پرسپوليس روی خط آمد و درباره وضعيت کنونی اين تيم، گفت: قبول دارم که در اوضاع سختی قرار داريم، اما قبول نمی‌کنم که به بن بست رسيده‌ايم. مطمئن باشيد که ما به وضعيت خوب‌مان می‌رسيم. من زمانی پرسپوليس را تحويل گرفتم که مشکلات عديده‌ای پيش روی اين باشگاه بود. نخستين چالش ما مساله مالی بود، پس از آن ساختار مديريت باشگاه بايد درست می‌شد که زمانی که من آمدم ۹ مدير استعفاء داده بودند. مشکل سوم ما مشکل فرهنگی ـ اجتماعی بود که هواداران پرسپوليس پس از نتايج بد تيم دچار مشکل شده بودند. مشکل چهارم ما هم خود تيم است که بايد آن را کارشناسی کنيم.

رويانيان افزود: خوشبختانه ما ديگر مشکل مالی نداريم و چينش مديران جديد باشگاه هم انجام شده. بحث سوم که مسايل فنی است هنوز بايد در باشگاه ما بررسی شود. من با استيلی ارتباط مستمر دارم و می‌دانم که روحيه‌اش خيلی بهتر از قبل شده است. استيلی تا زمانی که سرمربی پرسپوليس است، بايد به طور کامل حمايت شود.

عادل فردوسی‌پور در ادامه قصد داشت با رويانيان ريزتر بحث کند و نام مربيانی که پرسپوليس با آن‌ها مذاکره کرده را بفهمد و اين که استيلی تا چه زمانی در پرسپوليس خواهد ماند. مدير عامل پرسپوليس در پاسخ به سوال‌های مجری برنامه «۹۰» از دادن پاسخ سوال به طرز خاصی طفره می‌رفت که اين کار مدير عامل پرسپوليس به مذاق فردوسی‌پور و حاج رضايی خوش نيامد. رويانيان می‌گفت اين که استيلی تا چه زمانی در پرسپوليس می‌ماند، جزو اسرار باشگاه است. خود استيلی می‌داند که ما با چه کسانی مذاکره کرده‌ايم.

مدير عامل پرسپوليس درباره رفتن پنجعلی هم گفت: رييس مجمع پرسپوليس بايد استعفای او را قبول کند. البته خود پنجعلی، استيلی را به همراه دو نفر ديگر در کميته فنی انتخاب کرده بود، اما او با ماندن استيلی مخالف بود. به اعتقاد من استيلی در حال حاضر خلبان ما است و کسی که مسئوليت دارد را نمی‌توان کنار گذاشت. من با کارشناسانی خارج از باشگاه جلسه داشتم و مطمئن باشيد که اگر به اين نکته برسم که استيلی بايد برود، حتما می‌رود، چرا که ما با کسی شوخی نداريم اما تا به حال به اين جمع‌بندی نرسيده‌ام.

محمد رويانيان در ادامه با اشاره به اين که نگفته است که اعتقادی به سرمربيگری واحد ندارد، گفت: وضعيت پرسپوليس اورژانسی نيست، بلکه حاد است. من نگفتم به سرمربيگری واحد اعتقادی ندارم، بلکه گفتم به سرمربيگری سنتی اعتقاد ندارم و يک مربی بايد با سيستم‌ خاصی کار کند.

فردوسی‌پور که هنوز به جواب سوال‌های خود نرسيده بود، بار ديگر درباره آينده استيلی از رويانيان سوال کرد که اين بار او پاسخ داد: من با چهار سرمربی بزرگ خارجی ظرف ۲۰ روز گذشته مذاکره کرده‌ام که يکی از آن‌ها دنيزلی بوده است و دو نفر از آن‌ها هم تا به حال پاسخ‌شان مثبت بوده. البته من در حال برنامه‌ريزی برای فصل بعد هستم و با اين مربيان هم برای فصل بعد صحبت کرده‌ام. مطمئن باشيد که من با استيلی کاملا رو راست و بدون حاشيه صحبت کردم و درباره ادامه فصل خيلی شفاف با هم حرف زديم. پيرامون دخالت در رهبری تيم بايد بگويم که اگر من يا مدير راهبری تيم (علی پروين) در کار استيلی دخالت کنيم ، استيلی حق دارد که ناراحت شود، اما مطمئن باشيد که تا به حال هيچ دخالتی انجام نشده است.

پس از پايان صحبت‌های رويانيان، حميد استيلی روی خط آمد و در حالی که با هيجان و احساسی صحبت می‌کرد، گفت: هيچ کس در کار من دخالت نمی‌کند. بايد به آقای حاج رضايی بگويم که اصلا اين طور نيست که پروين يا کس ديگری در کار من دخالت کند. من هميشه به اخلاق اعتقاد داشته‌ام و معتقدم که نبايد بعضی از مسايل را رسانه‌ای کرد. من امروز (دوشنبه) با رويانيان صحبت کردم و قرار شد که حداقل تا نيم فصل به من وقت دهند که کارم را انجام دهم. در عين حال من به آن‌ها گفتم که شما آزاديد که با هر کسی مذاکره کنيد.

سرمربی پرسپوليس افزود: من به کار خودم و بازيکنانم ايمان دارم، اما متاسفانه رسانه‌ها خيلی ما را تحت فشار می‌گذارند و هواداران هم در بازی‌های خانگی از دقيقه ۳۰ عليه ما شعار می‌دهند، به طوری که بازيکن من می‌گويد وقتی می خواهم ضربه را بزنم، پايم می‌لرزد.

استيلی در ادامه با انتقاد از نظرسنجی از هفته گذشته برنامه «۹۰» و برخی رفتارها در اين برنامه گفت: چرا برای علی پروين که اسطوره اين فوتبال است مسابقه پيامک گذاشتيد؟ چرا در طول فصل بارها درباره وضعيت پرسپوليس نظرسنجی گذاشتيد؟ چرا پس از بازی نفت با مردم در ورزشگاه اين طور صحبت کرده بوديد؟ برنامه «۹۰» خيلی جاها خوب است، اما بعضی مواقع کارهايی می‌کند که به ضرر تيم ما است.

سرمربی جوان سرخپوشان که جزو معدود دفعاتی بود که با عصبانيت صحبت می‌کرد، در ادامه دعوای لفظی کوتاهی هم با فردوسی‌پور داشت، البته در لحظه‌هايی که استيلی از «۹۰» و نظرسنجی هفته گذشته اين برنامه انتقاد می‌کرد، مجری نود با تعجب فراوان به او نگاه می‌کرد. فردوسی‌پور به استيلی گفت: آقای استيلی من واقعا از اين حرف‌های شما حيرت کردم. از شما بعيد است که فرافکنی کنيد. بهتر است فشارهای روانی خودتان را جاهای ديگری خالی کنيد، نه روی من و برنامه «۹۰» و با پاچه‌خواری و اين چيزها به دنبال مسايل ديگری باشيد. در نظر سنجی هفته گذشته ممکن بود ۷۰ درصد مردم به آمدن پروين رای مثبت دهند، من که نمی‌دانستم اين طور می‌شود. اين رای مردم بود.

البته استيلی در پايان به دليل اين که کمی عصبانی شده بود و با ناراحتی صحبت می‌کرد از فردوسی‌پور و حاج رضايی عذرخواهی کرد.

مدير عامل پرسپوليس يک بار ديگر در دقايق پايانی برنامه روی خط آمد و با تشکر از استيلی، گفت: حاج رضايی بهتر است اخلاق خودش را بهتر کند، چرا که او بدون اين که بداند پروين در کار استيلی دخالت می‌کند يا نه با قاطعيت گفت که اين دخالت صورت می‌گيرد که البته فردوسی‌پور هم در حالی که حاج رضايی ديگر در صندلی ميهمان حضور نداشت در حمايت از او گفت حاج رضايی در ميان اهالی فوتبال به خوش اخلاقی و رفتار خوب شهره است.

* اتفاقات داربی گيلان يکی از بخش‌های نخست برنامه «۹۰» بود که پس از پخش شدن حاشيه‌های بازی دو تيم ملوان و داماش فيلمی پخش شد که اتوبوس داماش در راه بازگشت به رشت مورد سنگ پرانی برخی هواداران ملوان قرار گرفته بود که پورگل، رييس تربيت بدنی انزلی از اين واقعه اظهار تاسف کرد و گفت که اين سنگ پرانی کار برخی از تماشاگرنماها بوده است.

* احمد حسن زاده هافبک تيم فوتبال مس کرمان، ميهمان ويژه‌ برنامه «۹۰» بود که با سادگی خاصی صحبت می‌کرد و البته کمی هم خجالتی بود. هافبک بمی مس گفت که زمانی در بانک آبدارچی بوده است و هنگامی که در مس سرچشمه بازی می‌کرده، مرفاوی بازی او را پسنديده و او را به مس کرمان آورده است.

* پس از اين که در هفته‌های گذشته يک خانواده‌ ايرانی احتياج خود را به پيوند مغز و استخوان از طريق برنامه «۹۰» اعلام کرد، حدود ۱۰۰ نفر از سراسر کشور با حضور در سايت برنامه اعلام آمادگی کردند که به اين بيمار کمک کنند.

* هنگامی که رويانيان قصد داشت نام حاج رضايی را ببرد، اشتباها از اسم محصص استفاده کرد که فردوسی‌پور هم از اين اشتباه خنده‌اش گرفته بود، اما استيلی در صحبت‌هايش که با انتقاد از «۹۰» همراه بود، اين کار عادل فردوسی‌پور را نکوهش کرد و گفت: نبايد به خاطر اشتباه رويانيان او را به تمسخر گرفت.

* پس از آن که فردوسی‌پور سوال‌های متعددی از رويانيان پرسيد تا پاسخ ريزترين مسايل مربوط به آينده نيمکت پرسپوليس را بداند و رويانيان هم در جواب او از کلی گويی استفاده می‌کرد، حاج رضايی به رويانيان توصيه کرد که ادبياتش هنوز فوتبالی نيست و بايد حداقل چند ماهی را در فوتبال بگذراند تا با ادبيات آن آشنا شود.

* نظرسنجی «۹۰» به اين سوال اختصاص داشت که کيفيت فنی بازيکنان کدام دهه از ميان دهه‌های ۶۰ ، ۷۰ و ۸۰ بيشتر بوده است. در پايان برنامه حدود يک ميليون و ۶۰۰ هزار پيامک به برنامه ارسال شد که ۶۸ درصد از مردم بازيکنان دهه ۷۰ را فنی‌تر می‌دانستند، ۲۳ درصد به بازيکنان دهه ۶۰ رای دادند و ۹ درصد نيز معتقد بودند که کيفيت فنی بازيکنان دهه ۸۰ از بقيه بيشتر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016