شنبه 17 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حقیقی: بزرگتر‌های پرسپولیس با من خوب تا نکردند، فارس

خبرگزاری فارس: دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از بزرگ‌ترهای تیم که از آنها توقع داشتم، با من خوب تا نکردند.

علیرضا حقیقی روز شه شنبه برای حضور در تیم روبین کازان راهی روسیه می‌شود. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره این موضوع و سایر مسائلی که درباره‌اش وجود دارد صحبت کرد.

فارس: چند سال است که در پرسپولیس هستی؟

حدود ۱۱ سال است که در پرسپولیس توپ می‌زنم. روزهای تلخ و شیرین زیادی داشتم اما افتخار می‌کنم بازیکنی بودم که ۱۱ سال پیراهن قرمز را بر تن کردم.

فارس: ‌از روزهای تلخ و شیرین‌ات بگو.

در گذشته روزهای تلخ چندانی نداشتم و روزهای شیرین‌ام بیشتر بود. من دو قهرمانی‌ با پرسپولیس آورده‌ام. البته من قطره‌ای بودم در دریای بزرگ پرسپولیس و اگر اتفاقی افتاده با دعای هواداران و تلاش بازیکنان بوده است اما امسال سخت‌ترین سال‌های فوتبال زندگی‌ام بود که به هرحال برای من تمام شد چون در حال جدا شدن از پرسپولیس هستم.

فارس: فکر می‌کردی که یک روز به روبین کازان بروی؟

صددرصد فکر می‌کردم. اگر فلش‌بکی به مصاحبه‌های قبلی من بزنید متوجه خواهید شد که لژیونر شدن یکی از اهداف من بود. حالا هم خدا کمک کرد و در سن ۲۳ سالگی با برنامه‌ریزی که داشتم می‌خواهم به یکی از تیم‌های معتبر اروپا بروم. این برایم یک افتخار است.

فارس: به نظرت در پرسپولیس موفق عمل کردی؟

فوتبال بالا و پائین دارد. به نظر من فوتبال مثل یک ضربان قلب است و هیچوقت مستقیم رو به جلو نمی‌رود بلکه بالا و پائین دارد. شما خودتان می‌دانید مسائل ریز و درشتی بود که با آن دست و پنجه نرم کردم. تحت فشار بودم اما شانه خالی نکردم و این هم به خاطر خواست خدا بود. در این بین پدری داشتم که مثل کوه پشت سرم بود و در کنار آنها دوستان بسیار خوب و دوست‌داشتنی داشتم اما متاسفانه برخی‌ها هم بودند که خیلی اذیتم کردند.

فارس: منظورت چه کسانی است؟

خیلی‌ها بودند که درباره من بد نوشتند. من از آنها از صمیم قلب سپاسگزارم چون هرچه می‌نوشتند و انتقاد می‌کردند؛ تند و یا غیر منصفانه و یا اگر من را تخریب می‌کردند انگیزه‌ام بیشتر می‌شد و همین موضوع باعث پیشرفت من شد و از آنها کمال تشکر را دارم چون به من کمک زیادی کردند. از آنهایی هم که برای من خوب نوشتند تشکر می‌کنم. در فوتبال همه چیز زنجیروار به یکدیگر متصل است. مطبوعات، صدا و سیما و خیلی از مسائل دیگر. مطبوعات سهم عمده‌ای برای موفقیت یک نفر دارند. به هرحال آنهایی که به من روحیه دادند از آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم با درخششم جواب محبت‌شان را بدهم.

فارس: خیلی از انتقادها بخاطر گل‌های خورده تو در نیم فصل اول بود...

متاسفانه در یکی از رسانه‌ها سهواً اشتباهی شده بود و نوشته بودند من در نیم فصل اول که ۱۷ بازی است در ۱۴ مسابقه به میدان رفتم و ۱۹ گل خوردم که این طور نیست من در ۱۴ بازی ۱۴ گل خورده‌ام و در ۳ بازی هم نبودم.

فارس: اما این آمار خیلی خوبی نیست، چرا قبول نداری؟

نمی‌خواهم اسم کسی را بیاورم. شما استقلال را نگاه کنید در ۱۷ بازی ۱۷ گل خوردند من در ۱۴ بازی ۱۴ گل خورده‌‌ام اما فشار روی من در نیم فصل بسیار زیاد بود. می‌خواستند من را خراب کنند. اگر منصفانه نگاه کنید مشخص می‌شود که من خوب بوده‌ام. درست است که حقیقی همیشگی نبوده‌ام ولی عملکردم طوری نبود که من را تخریب کنند. باز هم از آنهایی که من را زدند و تخریب کردند تشکر می‌کنم.

فارس: شنیدیم برخی بازیکنان پرسپولیس انتقادهای زیادی از تو داشتند، درست است؟

ما یک تیم هستیم و از بزرگتر‌های تیم همیشه انتظار داریم. متاسفانه بعضی از بزرگ‌ترهای تیم که از آنها توقع داشتم، با من خوب تا نکردند ولی من همیشه احترام بزرگتر خود را نگاه می‌دارم و این موضوع را ثابت کردم. سر من پائین است و برحسب اینکه باید مقابل بزرگ‌تر‌ها سکوت کنم لام تا کام حرف نزده‌ام. خیلی جاها متهم نبودم اما من را متهم کردند.

فارس: واقعا با معمارزاده مشکلی نداشتی؟

با کدام کارش می‌گوئید.

فارس: کلا...

من با شخص او مشکلی نداشتم، ندارم و نخواهم داشت اما با کارهایی که انجام می‌داد، مشکل داشتم. نمی‌خواهم مسائل را باز کنم. من در حال رفتن هستم تا راه برای میثاق باز شود و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

فارس: چرا در مطرح شدن بحث ترانسفر تو برخی‌ها مشکلاتی ایجاد کردند و گفتند این موضوع دروغ است؟

نمی‌دانم، از کسی هم توقعی ندارم، هرکس برای من خبر واقعی نوشت، مدیون خدای خودش است چون در قبال یک جوان حقایق را نوشته است. می‌دانم اگر غیر از من کسی بود مطبوعات این مسائل را بزرگتر نشان می‌دادند اما ناراحتی من این است که وقتی این خبر اعلام شد، در همین رسانه‌های خودمان انگار با یک نفر اجنبی می‌خواهند برخورد کنند. اصلا تصور می‌کردند من برای کشور دیگری هستم و آن برخوردها را با من انجام دادند. همه نوع خبر را در رسانه‌ها دیدم. نمی‌دانم پشت پرده این ماجرا چه بود اما آنها خودشان می‌دانند و خدای خودشان. خبر من را تکذیب کردند و گفتند می‌خواهد بازارگرمی کند. من تا الان دیده بودم وقتی بازیکن یک کشور ترانسفر می‌شود همه از او حمایت می‌کنند تا در کانون توجهات باشد اما من از شما می‌پرسم در قبال من اینطور بود؟

فارس: نمی‌دانیم، خودت بگو.

نه نبود. من ناراحتم، چون خیال می‌کردند از کره دیگری آمدم اما کاری نمی‌شود کرد. باز هم دستشان درد نکند. همه چیز مشخص شد و از خدای خودم تشکر می‌کنم که یار و یاور حقیقی بود و همه چیز را مشخص کرد. در آن شرایط سخت سکوت کردم و الان که این حرف‌ها را می‌زنم می‌خواهم قبل از رفتنم با مردم درددل کنم.

فارس: آیا از کسی رخصت گرفته‌ای؟

بله، از بزرگانی مثل عابدزاده و دایی اجازه گرفتم اما با بچه‌های پرسپولیس و هواداران روز دوشنبه خداحافظی خواهم کرد مخصوصا با دنیزلی که واقعا او را دوست دارم. او اولین بازی را در زندگی‌ام با پیراهن قرمز به من هدیه داد. هیچوقت محبت دنیزلی را فراموش نمی‌کنم.

فارس: درست است که دنیزلی با رفتن تو مخالف بود؟

جا دارد از سردار رویانیان، زارع و دنیزلی تشکر کنم. باشگاه پرسپولیس و دنیزلی با رفتن من مخالف بودند ولی آنها جلوی پیشرفتم را نگرفتند. من همیشه مدیون دنیزلی هستم و امیدوارم روزی بتوانم برای او همه چیز را جبران کنم.

فارس: حالا که می‌خواهی راهی روسیه شوی، اطلاع داری که قرار است با تو چه برخوردی شود؟

تا حدودی برخی از مسائل خبری را پیگیری کردم. تیترهای مختلفی را برای من در رسانه‌های روسی زده بودند که حقیقی ۲۳ ساله می‌خواهد به روسیه بیاید. من می‌خواهم به کشوری بروم که دروازه‌بانان بزرگی را تحویل فوتبال اروپا داده است. الان بحث حقیقی مطرح نیست، بحث ایران مطرح است. من دروازه‌بان ایرانی هستم که می‌خواهم به فوتبالی بروم که یاشین را تحویل فوتبال جهان داده، می‌خواهم به کشوری بروم که مهد دروازه‌بانان بزرگ فوتبال اروپا است. این یک افتخار برای کشورمان است. من آدمی نیستم که دنبال شهرت باشم چون ۲ سال نیست که در این فوتبالم بلکه ۱۱ سال است در سطح لیگ برتر توپ می‌زنم. دنبال شهرت و محبوبیت نیستم چون این موضوع را خدا به آدم می‌دهد. خدا را شکر آنقدر شهرت و محبوبیت دارم که تخریب‌ها باعث نمی‌شود دچار مشکل شوم. به نظر من عزت را آن بالاسری به آدم می‌دهد و خودش هم هر وقت بخواهد از آدم می‌گیرد.

فارس: اما می‌گویند تو خیلی مغرور هستی؟

قبول ندارم، کسی که با من دوست باشد می‌داند رفتار من چگونه است. می‌گویم وقتی خدا به من عزت می‌دهد تمام روزنامه‌ها و رسانه‌های ایران و جهان نمی‌توانند من را خراب کنند اما اگر خدا بخواهد حقیقی را اذیت کند مثل آب خوردن می‌تواند. من غرور ندارم، هر انسانی اخلاق خودش را دارد. یک نفر می‌خندد، یک نفر گریه می‌کند و یک نفر خاکی است. خدا شاهد است هر کس با من رفاقت کرده ضرر نکرده اما کسی که با من دو کلام حرف نزده می‌آید و می‌گوید حقیقی مغرور است. من در پرسپولیس کنار بزرگان زیادی بودم. اخلاق بزرگان را الگوی خود قرار دادم. شاید برخی از آنها اشتباه باشد اما باز هم می‌گویم هر فردی که با من دوستی کرد و حتی انتقادهای سازنده داشت، رفیق او بوده‌ام اما با کسانی که به دنبال تخریب و ضربه زدن به خاطر منافع خودشان بوده‌اند، خوب نبوده‌ام.

فارس: چرا ۱۱ سال در پرسپولیس ماندی؟

چون عاشق این تیم هستم و هیچوقت این تیم از قلب من جدا نمی‌شود. درست است که می‌خواهم به روبین کازان بروم اما روحم در پرسپولیس است و جسمم در روسیه. خیلی‌ها دنبال پول بوده‌اند و به خاطر شهرت و محبوبیت از این تیم رفتند و دست به خیلی از کارها زدند، اما من سرم را بالا می‌گیرم چون هیچوقت تصمیم اشتباه نگرفتم و همیشه تمام سعی و تلاش خود را کردم که دروازه پرسپولیس بسته باشد. حالا اگر خوب و یا بد بودم و زیاد یا کم کار کردم هواداران من را حلال کنند. چون تا همین حد از دستم کار بر می‌آمد اما این را می‌گویم که پرسپولیس را دوست ندارم بلکه من عاشق پرسپولیس هستم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فارس: با رفتن به روسیه به فکر نفر اول بودن در تیم ملی هستی؟

کی‌روش در ایران نبوده که در این باره با او حرف بزنم اما مطمئن باشید این کار را خواهم کرد. به هرحال هدف هر فردی کمک به تیم ملی است. هر دروازه‌بانی بهتر باشد و کی‌روش صلاح بداند درون دروازه تیم ملی می‌ایستند. مهدی رحمتی هم نقش استاد من را دارد و امیدوار هستم بتوانم با رفتنم به روسیه به تجاربم را کنم و به تیم ملی کشورم در جام جهانی خدمت کنم.

فارس: اصلا هدفت از رفتن به روبین کازان چیست؟ می‌خواهی در آنجا بمانی؟

نه مطمئن باشید. هدفم فقط ماندن در روبین کازان نیست. می‌خواهم روبین کازان پلی باشد تا پیشرفت کنم و به سطح اول فوتبال اروپا برسم. البته روبین کازان گربه سیاه فوتبال اروپا و بارسلونا است. شما اگر دقت کرده باشید در این تیم بازیکنانی مثل مارتین، کارلوس ادواردو، کاپیتان پاراگوئه و بازیکنان بزرگی حضور دارند. پس اگر خدا به من این عزت را بدهد که در لیگ روسیه بازی کنم و در کنار این بزرگان باشم قطعا می‌توانم به هدفم برسم و جواب خیلی از بی‌مهری‌ها را بدهم.

فارس: برخی می‌گویند تو با فردوسی‌پور مشکل داشتی؟

اگر فردوسی‌پور با من مشکل دارد، من با او مشکلی ندارم. من زیاد دوست ندارم در این باره صحبت کنم. فردوسی‌پور دوست‌داشتنی است و من برای او و برنامه‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم. باز هم می‌گویم در شرایطی به روسیه می‌روم که دوست دارم رسانه‌ها پشت من باشند و من را حمایت کنند تا بتوانم نماینده خوبی برای آنها در اروپا باشم امیدوارم خدا این عزت را به من بدهد.

فارس: و اما حرف آخر؟

واقعا از هواداران می‌خواهم که دوست و یار خود را در روسیه دعا کنند. من ۲۳ سال دارم و فرزند ایران هستم. من می‌روم تا نام ایران را در فوتبال روسیه در سر زبان‌ها بیندازم. اگر بدی کردم من را حلال کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016