چهارشنبه 19 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس فدراسيون بوكس: رشته‌هاي خشن‌تر از ما را پخش مي‌كنند اما...، ایسنا

رييس فدراسيون بوكس در تازه‌ترين اظهار نظر خود از همه انتقاد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمد ناطق نوري در نشست خبري خود از صداوسيما، شيوه قرعه‌كشي مسابقه‌هاي جهاني، عدم توجه نيروي نظامي كشور به بوكس، نداشتن بودجه و به طور كلي همه چيز كه مربوط به اين فدراسيون مي‌شود، انتقاد كرد.

وي با انتقاد از پخش نشدن رقابت‌هاي بوكس از تلويزيون افزود: از سال 68 كه بوكس راه‌اندازي شده، هيچ حادثه‌اي در اين رشته رخ نداده و مصدومي نداشته اما با اين حال برخي‌ها مي‌گويند چون بوكس خيلي خشن است، پخش نمي‌كنند. اين چه استدلالي است در حالي كه برخي رشته‌هاي ديگر كه خشن‌تر از بوكس هم هستند، پخش مي‌شوند.

ناطق نوري ادامه داد: برخي رشته‌ها از تلويزيون پخش مي‌شوند كه حتي حوادثي مانند مرگ هم در آن‌ها رخ مي‌دهد اما رشته‌اي مانند بوكس كه همه تجهيزات ايمني لازم را براي حفظ سلامتي دارد را پخش نمي‌كنند.

وي با انتقاد از شيوه جديد قرعه‌كشي‌ها در مسابقه‌هاي جهاني گفت: اين دوره در مسابقه‌هاي باكو يكي از بدترين دوره‌ها به لحاظ كسب سهميه بود چرا كه با روش جديد قرعه‌كشي كه نامداران جهان را در بالا، پايين و وسط جدول پخش مي‌كنند، شرايط براي بقيه بوكسورها سخت مي‌شود. شايد آن موقع كه قرعه‌كشي‌ها اين طور نبود، يك بوكسور با شانس خوبش مي‌توانست چند مرحله بالا برود اما با اين شرايط كارش بسيار سخت مي‌شود.

رييس فدراسيون بوكس ادامه داد: اين روش شايد براي كشورهاي درجه يك بوكس خوب باشد چرا كه در مراحل ابتدايي به ديگر كشورهاي خوب برخورد نمي‌كنند اما براي ما كه در سطح دو و سه قرار داريم، كار را بسيار سخت مي‌كنند.

ناطق نوري از عدم توجه كافي ارگان‌هاي نظامي كشور به توسعه بوكس انتقاد كرد و گفت: در نيروهاي دريايي ارتش و يا ديگر ارگان‌هاي نظامي، بوكس هنوز راه‌اندازي نشده است. اين در حالي است كه بوكس مي‌تواند به آمادگي جسماني نيروهاي نظامي كمك شاياني كند. دانستن دفاع شخصي براي نيروهاي نظامي واجب است و بوكس مي‌تواند اين ركن را ارتقا دهد اما نمي‌دانم چرا آن‌ها توجهي نمي‌كنند. ضمن آنكه بيشتر بوكسورهايمان در سنين جواني هستند و خدمت سربازي را سپري مي‌كنند و ما نمي‌توانيم از وجودشان در تيم ملي استفاده كنيم.

وي با اشاره به كمبود بودجه اين فدراسيون گفت: فدراسيون بوكس را از صفر ساخته‌ايم تا به اينجا رسيده. زماني اين فدراسيون هيچ امكاناتي نداشت اما اكنون براي خود دفتري دارد. اين دفتر را خودم ساخته‌ام و تمام هزينه‌هايش را هم پرداخته‌ام اما اكنون شركت تجهيز، ساليانه مبلغ 45 ميليون تومان از فدراسيون بابت اجاره ساختمان‌هايش دريافت مي‌كند.

رييس فدراسيون بوكس معتقد است شركت تجهيز و نگهداري اماكن ورزشي، شركتي تحميل شده به ورزش است و ادامه داد: اين شركت براي ساختماني كه خودمان ساخته‌ايم از ما پول مي‌گيرد و اميدوارم مسئولان فكري بكنند.

ناطق نوري در مورد برگزاري مسابقه‌هاي جام فجر هم گفت: بودجه فدراسيون 900 ميليون تومان است. اين در حالي است كه تنها برگزاري جام فجر حدود 450 ميليون تومان هزينه مي‌خواهد. طبق قوانين فدراسيون جهاني بوكس، در تورنمنت‌هاي مهم حتما بايد 18 تيم حضور داشته باشند كه اگر حساب كنيم اين تيم‌ها هم با نفرات كامل به ايران بيايند، هر تيم 18 نفر خواهد بود كه حساب كنيد چه هزينه‌اي به فدراسيون وارد خواهد شد.

وي ادامه داد: طبق برآورد اوليه، مبلغي حدود 450 ميليون تومان براي هزينه برگزاري جام فجر پيش‌بيني شده كه در نامه‌اي به وزارت ورزش درخواست كرده‌ايم حداقل 50 درصد اين پول را بپردازند تا بتوانيم جام فجر را برگزار كنيم. در غير اين صورت نمي‌توان اين رقابت‌ها را برگزار كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رييس فدراسيون بوكس با اشاره به اينكه به احتمال زياد مسابقه‌هاي جام فجر به نيمه اول ارديبهشت 91 موكول شود، گفت: با توجه به نداشتن بودجه، برگزاري اين رقابت‌ها تا پايان سال قطعا امكان‌پذير نيست. اگر بودجه هماهنگ شود، ارديبهشت 91 مسابقه‌ها را برگزار مي‌كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016