شنبه 22 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه‌نویی: دوستان فوتبال ایران را با اروپا مقایسه نکنند، فارس

سرمربی تیم فوتبال تراکتور سازی گفت: دوستان می‌گویند در اروپا فلان برنامه اجرا می‌شود، کدام چیز فوتبال ما شبیه اروپا است که خودمان را با آنها قیاس می‌کنیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که در بازی گذشته خود موفق شد با 4 گل نفت آبادان را شکست دهد، در فاصله یک امتیازی استقلال در صدر جدول قرار گرفته است. از همین رو امیر قلعه‌نویی گفت‌وگویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید.

فارس: شرایط تیم‌تان چه طور است؟

خدا را شکر می‌کنم بعد از آن پیروزی از نظر روحی و روانی به شرایط خوبی رسیدیم. بعد از بازی با استقلال که به آن شکل ضربه روحی خوردیم کار سختی داشتیم اما بچه‌ها به شرایط طبیعی برگشتند و مقابل نفت آبادان یکی از بازی‌های خوب‌مان را انجام دادیم.

فارس: چرا بازیکنانتان اینقدر مصدوم می‌شوند؟

دلیل اولش سردی آب و هوای شهر تبریز است. کیفیت زمین ما زیاد خوب نیست و برای یک بازی باید 4-5 پرواز انجام دهیم. ما مشکلاتی داریم که شاید تیم‌های دیگر نداشته باشند. وقتی در سپاهان بودیم زمین تمرین ما خیلی خوب بود ولی اینجا آن زمین باکیفیت را در اختیار نداریم. به خصوص اینکه در سرمای شدید تمرین می‌کنیم ولی مصدومان‌مان رفته رفته می‌رسند و بعداز آشوبی،‌ کیانی نیز کم کم به جمع ما اضافه می‌شود.

فارس: به نظرتان این فشردگی باعث آسیب‌دیدگی بازیکنان نمی‌شود؟

صد در صد تاثیرگذار است. برخی دوستان می‌گویند در اروپا فلان برنامه اجرا می‌شود. سؤال من این است کدام چیز فوتبال ما شبیه اروپا است. البته باید به آن سطح برسیم ولی آیا کیفیت زمین‌های ما با کشورهای اروپایی قابل قیاس است؟ ما هنوز به سطحی نرسیده‌ایم که بازی‌هایمان را هر 4-5 روز یکبار انجام دهیم. حتی استادیوم آزادی با استادیومی مثل ورزشگاه السد قطر قابل قیاس نیست. شاید چمن خوبی داشته باشد اما بارها دیده‌ایم که در برنامه‌های تلویزیونی از مشکلات تاسیساتی این استادیوم خبررسانی شده است.

وقتی لیگ فشرده می‌شود باید چنین مسائلی را هم در نظر گرفت. ضمن اینکه باید قبول کنیم فرهنگ بازیکنانمان هنوز حرفه‌ای نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فارس: چقدر این تفکر در باشگاه تراکتورسازی حاکم شده که این تیم می‌تواند در آسیا حضور پیدا کند؟

یک مربی وقتی مسئولیت تیمی را قبول می‌کند، باید به دنبال اثرگذاری در آنجا باشد. هر جا می‌روم به دنبال این موضوع هستم و سعی کردم در تراکتورسازی ذهنیت‌ها را عوض کنم. یک مربی باید روی جنبه‌های روانشناسی کار کند و ما نیز از ابتدا این کار را انجام دادیم. هر چند ما از لحاظ سخت افزاری جلو نیستیم. به طور مثال تفاوت بازی در یادگار امام و ورزشگاه آزادی این است که ما باید پنج برابر بیشتر انرژی مصرف کنیم چون در ورزشگاه یادگار امام بازی می‌کنیم.

به اعتقاد من تیم بیرونی مهمتر از تیم فنی است و البته مربی نیاز به زمان دارد که افکارش را جا بیندازد. متاسفانه در نیم فصل اول دست‌مان زیاد باز نبود و چند بازیکن ما به دلایلی تیم را ترک کردند تا بازیکنان جایگزین به شناخت برسند، نیم فصل را سپری کردیم و البته باید از لحاظ رفتاری و اخلاقی روی بازیکنان کار می‌کردیم و ذهن آنها را تغییر می‌دادیم.

در این بین جعفری و قاسمی که مسئول مؤسسه جوانان خیر است، کمک‌های زیادی انجام دادند و بقیه در تلاش هستند که روز به روز بهتر شویم.

فارس: امید دارید؟

صد در صد. چه روی نیمکت و چه داخل زمین نیروهایی دارم که هر لحظه می‌توانند آهنگ بازی را تغییر دهند. خوشبختانه مجموعه خیلی خوبی شدیم و من از بازیکنانم ممنون هستم که خیلی تلاش کردند ضمن آنکه از بازیکنان جدید تیمم تشکر می‌کنم که خودشان را با عوامل قبلی هماهنگ کردند.

فارس: مشکلات مالی‌تان مثل دیگر تیم‌ها پابرجا است؟

من اهل این نیستم که این‌گونه حرف‌ها را در بوق و کرنا کنم. در بازی قبل هنگامی که به کنفرانس مطبوعاتی رفته بودم، بازیکنان در رختکن از آقای جعفری خواسته بودند که مشکلات را حل کند. البته آنها می‌دانند که جعفری تلاشش را انجام می‌دهد هر چند من اعتقاد دارم در پرداختی‌ها نسبت به دیگر تیم‌ها جلو هستیم ولی نسبت به تعهدات کمی عقب هستیم اما این مسائل حل می‌شود و هیئت مدیره، مدیر عامل،‌استاندار و عوامل استان همه در تلاش هستند تا تیم به موفقیت برسد.

من 6 ماه در استقلال اهواز حتی یک ریال هم نگرفتم و زمانی که در استقلال بودیم به خاطر 100 میلیون نیکبخت را فروختیم و هیچ حرفی هم نزدیم. شاید اگر نیکبخت در استقلال می‌ماند آن سال هم قهرمان می‌شدیم. سالی که با استقلال قهرمان شدیم با یک میلیارد و 800 میلیون تومان تیم بسته شده بود و در زمان حضور سه ساله‌ ما در این تیم طبق آمار قریب مدیر عامل باشگاه زیر 5 میلیارد هزینه کرده بودیم. حالا هم می‌دانم مشکلات حل می‌شود و نیازی به رسانه‌ای کردن آن نیست و دلیلی ندارد که نسبت به تعهدات‌مان کوتاهی کنیم.

فارس: صحبت‌های پرویز مظلومی علیه شما طی چند روز اخیر سر و صدای زیادی کرد. در این خصوص صحبتی ندارید؟

من حرف‌هایم را زدم ولی همانطور که گفتم به خاطر تماس فتح‌الله‌زاده سکوت می‌کنم، چون ایشان از من خواهش کرد چیزی نگویم. حتی شنیده‌ام یکی از سایت‌ها از قول من مصاحبه‌ای زده و در مطلبش عنوان کرده که این حرف‌ها در یک محفل خصوصی زده شده است. اولا که من آن حرف‌هایی که آن سایت منتشره کرده را نزده‌ام. ثانیا اگر محفل خصوصی بوده پس آن سایت رعایت حقوق شهروندی را بلد نیست. در مجموع به خاطر صحبت‌های فتح‌الله‌زاده با من سکوت می‌کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016