شنبه 22 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال پاسخ دایی و منتقدان را داد، مهر

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقادات از داوری گفت: فقط کافی است قدری به واقعیت‌ها توجه کنید آنوقت متوجه می‌شوید که انتقاد به داوری وسیله‌ای برای فرار از شکست است.

حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب در خصوص انتقاداتی که به داوری‌های لیگ برتر وارد آمده است، اظهار داشت: من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است و چرا اینطور از داوری انتقاد می‌کنند. به عقیده من انتقاد به داوری و انداختن توپ به زمین داوران یک راه برای این است که تیم‌ها ضعف خود را پوشش دهند.

نایب رئیس کمیته داوران با تاکید بر اینکه اظهار نظرهای او براساس بررسی دقیق فیلم مسابقات و گزارش ناظران است، افزود: مثلا در همین بازی راه آهن شهرری - داماش گیلان هیچ اتفاقی نیفتاده اما بازهم تیم بازنده از داوری ایراد گرفته است. چرا؟ چون با این کار کمبودهای‌شان مشخص نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: آقای دایی از فاصله 70 متری دیده است که مهاجم تیم داماش گیلان در موقعیت مشکوک به آفساید دروازه راه آهن را بازکرده است اما کمک داور ندیده است، ناظر ندیده، داور ندیده و ... . دایی در حالی مدعی است که بازیکن داماش در آفساید بوده است که براساس تاکید فیفا کمک داور اگر یک متر جلو و عقب باشد امکان دارد در اعلام آفساید اشتباه کند، آنوقت چطور دایی از فاصله 70 متری دیده که بازیکن داماش در آفساید بوده است؟!

"فقط کافی است قدری به واقعیت‌ها توجه کنید آنوقت متوجه می‌شوید که انتقاد به داوری وسیله‌ای برای فرار از شکست است"، عسگری با بیان این جمله تاکید کرد: ناظر داوری دیدار راه آهن - داماش گزارش کرده که گل تیم داماش به درستی وارد دروازه راه آهن شده است، چرا که یکی از مدافعان تیم راه آهن آفساید را پر کرده است. دوستان بهتر است به جای انتقاد کردن بررسی کنند و ببیند ادعایی که دارند، چقدر به واقعیت نزدیک است.

عسگری در خصوص اعتراضات تیم‌ها به داوری و اینکه برخی از باشگاه‌ها می‌خواهند در این زمینه به فیفا شکایت کنند، اظهار داشت: خیلی خوب است، کار خوبی می‌کنند! ما خوشحالیم که آنها قصد شکایت به فیفا را دارند اما این دوستان باید بدانند فیفا به هیچ عنوان به مسائل داخلی فدراسیون‌های تابع خود کاری ندارد. فدراسیون بین المللی فوتبال به اینکه مشکلاتی در امر برگزاری مسابقات داخلی، داوری و ... وجود دارد، توجهی نمی‌کند، چرا که به مسائل کلان فوتبال می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: خدا کند فیفا جواب آنهایی که قصد شکایت دارند را بدهد که نمی‌دهد! خدا کند فیفا جواب‌شان را بدهد تا متوجه شوند حرف ما درست است و براساس قانون. وقتی جواب‌شان را بگیرند متوجه می‌شوند که چیزی متفاوت از آنچه ما به آنها گفته‌ایم نبوده است.

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تاکید براینکه هر توپی به دست بخورد هند نیست، در پاسخ به اعتراض باشگاه پرسپولیس گفت: امیدوارم فیفا پاسخی به اعتراض آنها بدهد، شاید آنوقت دیگر ادعایی نکردند! در فرهنگ ما متاسفانه مرغ همسایه غاز است و شاید اگر از بیرون به باشگاه‌های معترض به داوری بگویند، داور اشتباهی نکرده است، قبول کنند، چرا که این دوستان حرف ما را نمی‌پذیرند. ما حتی اگر خود را هلاک کنیم قبول نمی‌کنند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عسگری در پاسخ به علی دایی که گفته بود داوران با اشتباهات خود نتایج را مشخص می‌کنند، خاطر نشان کرد: چرا علی دایی در دو هفته‌ای که می‌برد از داوری انتقاد نمی‌کرد؟ صورت مسئله‌ای که دایی روی آن تاکید دارد، غلط است و روی آفساید بودن گلی تاکید دارد که آفساید نبوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که "محسن ترکی و محسن قهرمانی از چه زمانی مجددا در لیگ برتر قضاوت خواهند کرد؟"، اظهار داشت: ما براساس آیین نامه با داوران برخورد می‌کنیم و برای‌مان فرقی ندارد که نام داور چیست و چه جایگاهی دارد. داور اگر اشتباه کند، تنبیه می‌شود و اگر قضاوت خوب و استانداردی داشته باشد، تشویق خواهد شد. شما هم دنبال این نباشید که ترکی و قهرمانی از کی قضاوت خواهند کرد، هر وقت آنها را برای قضاوت در لیگ برتر انتخاب کردیم، مشخص می‌شود که دوران محرومیت آنها به اتمام رسیده است.

نایب رئیس کمیته داوران همچنین در خصوص اینکه چرا شاهین حاج بابایی پس از قضاوت دیدار مس سرچشمه - راه آهن دیگر در لیگ برتر قضاوت نکرده است، گفت: حاج بابایی به هیچ عنوان محروم نشده است. این داور جزو داورانی نیست که هر هفته در لیگ برتر قضاوت می‌کنند. داورانی که در لیگ برتر قضاوت می کنند سه دسته هستند. داورانی که هر هفته قضاوت می‌کنند، داورانی که هر دو هفته یکبار به آنها قضاوت سپرده می‌شود و داورانی که سه هفته یکبار فرصت قضاوت پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: شاهین حاج بابایی جزو داورانی است که هر سه هفته یکبار قضاوت می‌کنند و اینکه دو هفته است در لیگ برتر قضاوت نکرده نباید این ذهنیت را به وجود آورد که او محروم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016