شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پنج عاملی که باعث سقوط مس سرچشمه شد

سرمربی پیشین تیم فوتبال مس سرچشمه با تاکید بر اینکه شرفی از نظر اطلاعات فوتبالی به روز نیست، به دلایل اصلی سقوط این تیم به رقابتهای لیگ دسته اول اشاره کرد و گفت: زمانی که به لیگ برتر صعود کردیم می دانستم مس سرچشمه شرایط حضور در این لیگ را ندارد.

احمد سنجری که مس سرچشمه را به لیگ برتر آورد و در ابتدای لیگ یازدهم هم سرمربی این تیم بود در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دلایل سقوط تیم فوتبال مس سرچشمه ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به اینکه من به مدت دو سال هدایت تیم مس سرچشمه را بر عهده داشتم ما یک برنامه سه ساله را برای صعود به رقابتهای لیگ برتر به مدیران باشگاه دادیم اما بر خلاف انتظارمان تیم در سال دوم برنامه ای که داشتیم به رقابتهای لیگ برتر صعود کرد.

وی درهمین خصوص افزود: با توجه به اینکه خود من مدرس AFC هستم در هنگام صعود تیم مس سرچشمه به رقابتهای لیگ برتر می دانستم که این باشگاه از نظر زیرساختها آماتور بوده و شرایط حضور در رقابتهای لیگ برتر را ندارد. متاسفانه تیمهایی مانند مس سرچشمه تازه وقتی صعود می کنند کاسه چه کنم به دست می گیرند.

سنجری با اعلام اینکه در صورت صعود تیمهایی مانند ایرانجوان بوشهر و ماشین سازی به لیگ برتر آنها نیز شرایط مشابه ای مانند باشگاه مس سرچشمه خواهند داشت، تصریح کرد: من به منصوری مدیر عامل باشگاه گفتم که اگر دو سال دیگر نیز به رقابتهای لیگ برتر صعود کنیم بازهم مشکلات مشابه ای خواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه پیش از شروع فصل در زمان گرفتن بازیکن عملکرد خوبی نداشتیم، تاکید کرد: شرفی پس از آنکه هدایت تیم را بر عهده گرفت، گفت: "متاسفانه تیمی که تحویل گرفته ام، بد بسته شده بود." زمانی که من تیم را تحویل دادم جای خالی 7 بازیکن را در لیست خود داشتیم اما شرفی در نیم فصل نیز هنگام یارگیری اشتباهات مشابه ای را انجام داد.

سرمربی سابق تیم فوتبال مس سرچشمه با بیان اینکه پیش از شروع فصل با توجه به اینکه 17 بازیکن خود را تغییر داده بودیم زمان کافی را برای بدنسازی و هماهنگی بازیکنان جدید تیم نداشتیم، تاکید کرد: پیش از شروع فصل باشگاه 3 میلیارد تومان را برای جذب بازیکن در اختیار ما قرار داد که از این مبلغ 750 میلیون تومان برای جذب سامره ، علی آبادی و ترشیز هزینه شد و به حسن حوری نیز 350 میلیون تومان پرداخت کردیم و دو بازیکن خارجی نیز گرفتیم که به یکی از آنها 180 میلیون و به دیگری نیز 120 میلیون تومان دادیم. پس از آن نیز نوراللهی کاپیتان تیم ما 105 میلیون تومان گرفت و قرارداد سایر بازیکنان نیز زیر 100 میلیون تومان بود.

وی با بیان اینکه در نیم فصل نیز حدود دو میلیارد تومان برای جذب بازیکن هزینه شد، گفت: شرفی در نیم فصل بازیکنانی مانند منصوری، باجلان، سمیعی نیا ، محبوب مجاز و دو بازیکن خارجی را جذب کرد که سمیعی نیا فقط یکبار برای تیم به میدان رفت و دو بازیکن خارجی نیز هرکدام به مدت 20 دقیقه برای مس سرچشمه بازی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربی تیم مس سرچشمه تصریح کرد، در مجموع دلایل سقوط تیم مس سرچشمه را به طور کلی عبارتند از:

1- آماده نبودن مس سرچشمه برای حضور در رقابتهای لیگ برتر به دلیل آماتور بودن زیرساختهای آن و محروم بودن تیم از امتیاز بازی کردن در ورزشگاه خانگی.

2- نداشتن آمادگی روحی و روانی مدیران و حتی کادر فنی تیم برای حضور در رقابتهای لیگ برتر.

3- نداشتن فرصت لازم برای بستن تیم که منجر به از دست دادن زمان بدنسازی تیم و نبود هماهنگی بین بازیکنان جدید تیم شد.

4- یارگیری نکردن مناسب پیش از شروع فصل و در زمان تعطیلات نیم فصل.

5- تغییر کادر فنی پس از 5 هفته با همه احترامی که برای شرفی قائلم باید بگویم که وی از نظر اطلاعات فوتبالی به روز نیست.

سنجری با تاکید بر اینکه 7 یا 8 تیم شرایط مناسبی برای حضور در رقابتهای لیگ برتر را نداشته و از مشکلات رنج می برند، تاکید کرد: باشگاه مس سرچشمه از همان ابتدا شرایط حضور در لیگ برتر را نداشت و شرایطش در این خصوص آماتور بود هیچ فردی در این زمینه مقصر نیست حتی منصوری و شرفی .

تیم فوتبال مس سرچشمه که فصل قبل به رقابتهای لیگ برتر صعود کرد در پایان هفته سی ام با شکست برابر داماش گیلان 19 امتیازی باقی ماند و نخستین تیمی نام گرفت که به رقابتهای لیگ دسته اول سقوط کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016