شنبه 30 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تیم ملی وزنه برداری جوانان ايران سوم جهان شد

تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان با کسب 2 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز و 530 امتیاز تیمی، بعد از چین و روسیه، روی سکوی سوم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان ایستاد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، در پایان سی و هشتمین دوره رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در گواتمالا، تیم ملی وزنه برداری چین با 13 مدال طلا، 6 نقره و 578 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و روسیه با 6 طلا، 6 نقره ، 3 برنز و 557 امتیاز بالاتر از ایران به عنوان نایب قهرمانی رسید.

پس از کسب عنوان قهرمانی جهان در مسابقات سال گذشته میلادی (مالزی – 2011) که برای نخستین بار در تاریخ وزنه برداری کشور به دست آمد، کسب عنوان سومی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در گواتمالا را باید دومین نتیجه خوب تاریخ وزنه برداری ایران در سطح مسابقات جوانان جهان قلمداد کرد.

پیش از این تیم ملی وزنه برداری کشورمان در سی و چهارمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان که سال 2008 در کلمبیا برگزار شد، با مربیگری حسین توکلی و با بهره مندی از نفراتی چون مرتضی رضائیان، سهراب مرادی، نواب نصیرشلال و بهداد سلیمی، برای نخستین بار روی سکوی سوم دنیا ایستاده بود، اما آن مقام با کسب 2 نشان نقره، 5 برنز و 432 امتیاز تیمی به دست آمد حال آن که شاگردان کوروش باقری، در سی و هشتمین دوره رقابتهای جهانی جوانان در گواتمالا، با کسب 2 طلا، 4 نقره و 3 برنز و 530 امتیاز تیمی، روی سکوی سوم ایستادند تا بهترین نتیجه تاریخ را پس از قهرمانی سال گذشته جوانان در مالزی رقم بزنند.

در روز پايان مسابقات و در دسته 105 + كيلوگرم، بهادر مولایی نايب قهرمان شد و همایون تیموری در رده چهارم سنگین وزن های جوان دنیا قرار گرفت.

مولایی با بالاي سر بردن وزنه 185 كيلوگرمي، رکوردهای شخصی خود در یک‌ضرب را به میزان 7 کیلوگرم ارتقا بخشید و برای نخستین بار در مسابقات رسمی از مرز 180 کیلوگرم گذشت.

با این حال مدال طلای حرکت یکضرب دسته 105+ کیلوگرم به ماگمد آبوئف از روسیه رسید که با حدنصاب 191 به کار خود پایان داده بود. گور میناسیان از ارمنستان با حدنصاب 190 کیلوگرم به مدال نقره رسید و بهادر مولایی نیز که وزنه 185 کیلویی را مهار کرده بود مدال برنز را از آن خود کرد.

همایون تیموری هم با حدنصاب 179 کیلوگرم، بعد از مولایی در مکان چهارم قرار گرفت.

مولایی در حرکت دوضرب با انتخاب وزنه 232 کیلوگرم در همان اولین حرکت خود، گور میناسیان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و مدال نقره مجموع را برای خودش مسجل کرد. در ادامه مهار وزنه 235 کیلویی توسط ماگمد آبوئف در آخرین حرکت این وزنه بردار روس، باعث شد مولایی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به سراغ وزنه 241 کیلوگرم برود. مولایی با مهار وزنه 236 می توانست مدال طلای حرکت دوضرب را از آن خود کند، اما برای قهرمانی در مجموع دو حرکت نیاز به مهار وزنه 241 داشت؛ به همین خاطر دو بار برای بالای سر بردن آن تلاش کرد، اما متاسفانه نتوانست این وزنه با ارزش را به نام خود به ثبت برساند.

به این ترتیب ماگمد آبوئف از روسیه با رکورد مجموع 426 کیلوگرم (191 در یکرب و 235 در دوضرب) قهرمان دسته فوق سنگین شد و بهادر مولایی و گور میناسیان هر دو با رکورد مجموع 417 کیلوگرم، به ترتیب روی سکوهای دوم سوم جهان ایستادند.

در این وزن همایون تیموری هم که در دوضرب وزنه 212 را مهار کرده بود، با رکورد مجموع 391 کیلوگرم عنوان چهارمی را به دست آورد.

همچنين در دسته 105 كيلوگرم، سعید سیار ضمن شکستن رکورد یکضرب جوانان ایران و کسب مدال نقره این حرکت، در مجموع روی سکوی سوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان ایستاد و مدال برنز را از آن خود کرد.

سیار در حرکت یکضرب هر 3 وزنه درخواستی کادر فنی را بالای سر برد و با مهار وزنه های 167، 173 و 176 کیلوگرم، بعد از ابراهیم برسانوف از قزاقستان که وزنه 180 کیلویی را بالای سر برده بود، روی سکوی دوم ایستاد و صاحب گردن آویز نقره شد.

سیار ضمن کسب این مدال با ارزش، با بالای سر بردن وزنه 176 کیلوگرمی، بعد از 13 سال، رکورد جوانان ایران را که حسین توکلی در بازیهای آسیایی بانکوک 1998 از خود به جای گذاشته بود، به میزان یک کیلوگرم ارتقا داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




میلاد رستگار دیگر وزنه برداران دسته 105 کیلوگرم ايران نیز در حرکت یکضرب، با 163 كيلوگرم ششم شد.

در حرکت دوضرب نیز سيار وزنه با ارزش 216 کیلوگرمی را در حالي نشانه رفت كه این وزنه از اهمیت بالایی برای سیار برخوردار بود، چراکه با مهار آن می توانست علاوه بر شکستن رکوردهای دوضرب و مجموع حسین توکلی، مدالهای طلای دوضرب و مجموع مسابقات جهانی گواتمالا را هم به دست بیاورد.

سیار برای مهار وزنه 216 کیلوگرمی تلاش زیادی کرد اما 2 بار متوالی موفق به مهار آن نشد تا ضمن از دست دادن مدال حرکت دوضرب، با همان حدنصاب 384 کیلوگرم روی سکوی سوم جهان بایستد و مدال برنز جهان را به دست بیاورد.

میلاد رستگار، هم در حرکت دوضرب، وزنه 195 را بالای سر برد اما 2 بار پیاپی، در مهار وزنه 206 از داوران چراغ قرمز دریافت کرد تا با حدنصاب مجموع 358 کیلوگرم، عنوان ششمی دسته 105 کیلوگرم مسابقات جهانی گواتمالا را به دست بیاورد.

در این وزن ابراهیم برسانوف از قزاقستان با رکورد مجموع 391 کیلوگرم (180 در یکضرب و 211 در دوضرب) روی سکوی قهرمانی ایستاد و آرتور پلسنیکس از لتونی با رکورد مجموع 387 کیلوگرم (172 در یکضرب و 215 در دوضرب) نایب قهرمان شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016