چهارشنبه 5 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرمربي وزنه‌برداري: تركيب تيم ملي اسفند ماه مشخص مي‌شود، ایسنا

سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري جانبازان و معلولان ايران از معرفي تركيب نهايي اعزامي به بازي‌هاي پارالمپيك لندن در اسفند ماه خبر داد.

اصغر رواسي در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره آخرين وضعيت تيم ملي اظهار كرد: هم اكنون تيم در اردو است و شرايط نسبتا خوبي دارد. هنوز نفرات المپيكي انتخاب نشده‌اند. وزنه‌برداران به سختي تمرين مي‌كنند و خوشبختانه به ركوردهاي خوبي دست پيدا كرده‌اند.

سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري جانبازان و معلولان با بيان اين كه بيشترين سهميه مجاز را براي شركت در بازي‌هاي پارالمپيك كسب كرديم، خاطر نشان كرد: ما هشت سهميه داريم. فكر مي‌كنم فقط كشورهاي چين، مصر، نيجريه و لهستان موفق شدند مانند ما همه سهميه‌هاي مجاز را بگيرند. اين كشورها جزو تيم‌هاي قوي در وزنه‌برداري معلولان به شمار مي‌روند.

وي همچنين گفت: ملي‌پوشان موفق به ثبت ركوردهاي خوبي شده‌اند. بايد تمرينات ادامه پيدا كند و صبر كنيم تا ملي‌پوشان به آمادگي كامل برسند تا ببينيم كه چه ركوردهايي از خود بر جاي مي‌گذارند، اما با توجه به فرصت باقي‌مانده تا المپيك مي‌توانم بگويم كه ملي‌پوشان شرايط خوبي دارند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني تركيب اعزامي به بازي‌هاي 2012 لندن مشخص خواهد شد؟ گفت: اكنون 12 نفر در اردوي آماده سازي به سر مي‌برند كه بايد از اين بين هشت نفر به عنوان تركيب نهايي جهت اعزام به بازي‌هاي پارالمپيك انتخاب شوند. بنا داريم در اسفند ماه تركيب اعزامي به المپيك را انتخاب و معرفي كنيم.

رواسي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه چه برنامه‌هاي برون مرزي و تداركاتي براي تيم ملي وزنه‌برداري در نظر گرفته‌ايد؟ به ايسنا گفت: اسفند ماه يك تورنمنت بين‌المللي در مالزي برگزار مي‌شود، ما در اين مسابقات شركت مي‌كنيم، نه به اين خاطر كه تيم ملي محك بخورد و سنجيده شود، بلكه به اين دليل كه موقعيت خوبي در رنكينگ پيدا كنيم. از طرف ديگر، يكي از ملي‌پوشان هم بايد با شركت در اين مسابقات وضعيت كلاس‌بندي خود را تثبيت كند. در حال حاضر همه كشورها براي حضور موفق در المپيك تمرين مي‌كنند. بنابراين كار مشكلي است كه بتوانيم در مسابقاتي معتبر و سطح بالا شركت كنيم. در اين رقابت‌ها كشورهايي شركت خواهند كرد كه موقعيت مناسبي در رنكينگ ندارند.

سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري فدراسيون جانبازان و معلولان در پاسخ به اين پرسش كه اين اظهار نظر به اين معنا است كه در فرصت باقي‌مانده تا المپيك تيم وزنه‌برداري در هيچ مسابقه‌ ديگري شركت نخواهد كرد؟ تصريح كرد: بعيد مي‌دانم در مسابقاتي شركت كنيم، چون مسابقه معتبر و سطح بالايي پيش رو نداريم. نه اين كه مسابقه نباشد، ولي ممكن است رقابت‌هاي سطح پاييني برگزار شود. فدراسيون هم به ما اعلام كرده كه اجازه داريم در مسابقات برون مرزي حضور پيدا كنيم، ولي ما در شرايطي تيم را به مسابقات بين‌المللي اعزام مي‌كنيم كه سطح فني خوبي داشته باشد.

رييس انجمن وزنه‌برداري فدراسيون جانبازان و معلولان با بيان اين كه خوشبختانه هيچ دغدغه‌ خاطري براي ملي‌پوشان وجود ندارد، يادآور شد: تقريبا همه چيزهايي كه نياز داريم فدراسيون در اختيار ما قرار داده است و آنچه كه به عنوان مشكل مطرح مي‌شود، به سرعت حل مي‌شود.

وي درباره نتايج احتمالي تيم ملي وزنه‌برداري به عنوان يكي از شانس‌هاي قطعي مدال‌آوري ايران در بازي‌هاي پارالمپيك لندن اظهار كرد: نتيجه‌ را نمي‌توان پيش‌بيني كرد. ما در بازي‌هاي پارالمپيك پكن با هفت وزنه‌بردار در مسابقات شركت كرديم و موفق به دريافت دو طلا، دو نقره و سه برنز شديم. احتمالا در لندن هم با نتايج خوبي صحنه رقابت‌ها را ترك مي‌كنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري فدراسيون جانبازان و معلولان درباره ميزان كنترل دوپينگ در ميان ورزشكاران اين رشته به ايسنا گفت: وزنه‌برداران تنها در شرايطي مجاز به استفاده از دارو هستند كه پزشك براي آن‌ها دارويي را تجويز كند. كميته‌ كنترل دوپينگ كميته ملي پارالمپيك در مقاطع زماني مختلف به طور مرتب از ملي‌پوشان تست دوپينگ مي‌گيرد كه خوشبختانه معلولان به نسبت ورزشكاران سالم خيلي كمتر در دام دوپينگ گرفتار مي‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016