شنبه 20 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلال طالبي: كي روش تغييرات مثبتي به وجود آورده است

جلال طالبي مي‌گويد تيم ملي از زمان آمدن كي‌روش تغييرهاي مثبت زيادي را به خود ديده است.

سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره شرايط كنوني تيم ملي پس از پيروزي با ارزش مقابل ازبكستان و در پيش داشتن ديدار با قطر، اظهار كرد: با توجه به اين كه قطر جمعه با كره جنوبي بازي كرد و پيش از اين هم با لبنان بازي كرده است، مطمئنا براي ديدار روز سه‌شنبه خود با ايران از نظر آمادگي جسماني و قواي بدني دچار مشكل خواهد شد.

وي ادامه داد: اين‌ شرايط كار ايران را در بازي مقابل اين تيم راحت تر مي‌كند و خوشبختانه ملي‌پوشان ايران مي‌توانند با فرصت خوبي كه براي ريكاوري در اختيار داشتند به مصاف قطر بروند.

طالبي با اشاره به اين كه قطر مقابل ايران تيم دست و پا بسته‌اي نخواهد بود، گفت: اگر به ياد بياوريم، در مرحله قبلي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني دو بار با قطر بازي كرديم كه هر دو بار مساوي شد. بازي آساني با قطر نداريم. توقع همه ايراني‌ها اين است كه تيم ملي در يك بازي هجومي و قدرتمندانه قطر را شكست دهد و جبران بازي مقابل ازبكستان را كرده باشد كه براي هيچ كس نحوه بازي ايران قابل قبول نبود، هر چند سه امتياز را به دست آورديم.

اين كارشناس فوتبال، گفت: بازي با ازبكستان روز بد تيم ملي بود. در بعضي از مواقع تيم خوب بازي مي‌كند، اما نتيجه‌ نمي گيرد، بعضي از اوقات هم مثل بازي با ازبكستان عملكرد تيم بد است، اما پيروزي را به دست مي‌آورد. به همين خاطر است كه هميشه مي گويم كه فوتبال بي رحم است. با اين حال اين سه امتياز به ايران كمك شاياني مي‌كند كه در روزهاي آخر براي صعود به جام جهاني كارش به اما و اگر نكشد و بتواند با صعود خود يك ملت را شاد كند.

جلال طالبي در ادامه گفت و گويش با ايسنا، در ارزيابي خود از تيم قطر هم اظهار كرد: آن‌ها فوتبال را به خوبي بلدند و تقريبا تيم يك دست و هماهنگي هستند. چند سالي است كه بازيكنان كنوني‌شان كنار يكديگر بازي مي‌كنند، اما اگر ايران در حد و اندازه‌هاي خود ظاهر شود، مي‌تواند قطر را شكست دهد.

سرمربي تيم ملي فوتبال در جام جهاني 1998 فرانسه، با اشاره به ضعف‌هاي ايران در خط دفاعي در بازي با ازبكستان، گفت: ضعف‌هاي خط دفاع بيشتر سازماني بود تا اشتباهات فردي. هر چند در آن بازي مدافعان از اشتباه عاري نبودند، اما خط مياني و خط دفاع ما هماهنگي لازم را نداشتند و در واقع نظم سازمان دفاعي ما به هم ريخته بود. در فوتبال مهم است كه يك تيم بتواند نظم سازمان دفاعي خود را حفظ كند كه حتما كارلوس كي‌روش و همكارانش متوجه اين ضعف در خط دفاع شده‌اند. ضمن اين كه خط هافبك ما كم تحرك بود و نتوانست به خوبي وظيفه خودش را انجام دهد. هر چند كه اين ضعف‌ها مي‌تواند در بازي‌هاي بعد برطرف شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در ادامه درباره اين موضوع كه از زمان آمدن كي‌روش به تيم ملي چه تغييراتي در سيستم‌ بازي تيم ملي و نحوه حركت بازيكنان در زمين مشاهده مي‌شود، به ايسنا گفت: به اعتقاد من بازيكنان ايران در 10 دقيقه اول بازي با ازبكستان بسيار خوب بودند و در انتقال توپ از حالت تدافعي به تهاجمي خوب كار كردند و سعي داشتند با پاس هاي سريع و عمقي توپ را به هم تيمي خود برسانند كه البته پس از آن نيرويشان كمي رو به تحليل رفت، با اين حال فكر مي‌كنم كه كي‌روش از زماني كه به تيم ملي آمده كارهاي مثبت زيادي انجام داده است كه يكي از آن‌ها اين است كه بازيكنان ديگر به توپ ضربات اضافي نمي‌زنند و سريعا آن را به هم تيمي‌شان مي‌رسانند.

وي افزود: در حال حاضر كي‌روش با بازيكنان زندگي مي‌كند و از نظر روحي ـ رواني با وضعيت همه بازيكنان آشنا است. آنچه كه مسلم است ايران براي برد به مصاف قطر مي‌رود، اما ما بايد هوشمندانه بازي كنيم و اگر قطر را شكست دهيم، شانس صعود ما به جام جهاني بيشتر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016