شنبه 20 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واليبال ايران چگونه المپيكي مي‌شود؟

تعيين تكليف بهترين تيم‌ آسيايي براي صعود به المپيك مطابق انتظار به آخرين روز كشيده و بسيار پيچيده شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با توجه به حضور 5 تيم از آسيا و دوره‌اي بودن رقابت‌ها و همچنين ضعيف بودن تيم‌هاي غيرآسيايي غير از (صربستان) پيش بيني مي‌شد كه تيم‌هاي آسيايي دربازي‌هاي رودررو به يكديگر امتياز بدهند و كار صعود به روز آخر كشيده شود؛ اتفاقي كه با پيروزي قابل پيش بيني استراليا مقابل كره جنوبي افتاد و به اين ترتيب مسابقات روز پاياني سرنوشت نماينده‌ي آسيا در المپيك را مشخص خواهد كرد.

* وضعيت تيم‌ها در فاصله‌ي يك روز مانده به پايان رقابت‌ها

در ميان تيم‌هاي آسيايي كره جنوبي هيچ شانسي براي صعود ندارد. استراليا با 12 امتياز و قرار گرفتن در رده‌ي دوم شانس به مراتب بيشتري دارد. پس از نماينده‌ي قاره اقيانوسيه، ايران و چين شانس بيشتري دارند و ژاپن كارش به مراتب سخت تر است.

* دو بازي مهم، دو بازي بي اهميت

ديدار تيم‌هاي ونزوئلا - صربستان و كره جنوبي – پورتوريكو هيچ اهميتي ندارد. در سوي مقابل ديدار چين – استراليا و ايران - ژاپن تكليف همه چيز را روشن خواهد كرد.

شاگردان ولاسكو در روز پاياني رقابت‌ها و در آخرين بازي مقابل ژاپن ميزبان به ميدان مي‌روند. بدين ترتيب هر دو تيم از نتيجه‌ي ديدار استراليا و چين اطلاع دارند و مي‌دانند در چه شرايطي صعود خواهند كرد.

* ايران چگونه صعود مي‌كند؟

فرض اول، پيروزي 3 امتيازي ايران مقابل ژاپن (برد 3-0 يا 3-1)

اين برد براي ايران سه امتياز خواهد داشت و امتياز تيم ما را به 14 خواهد رساند، اما حتي اين پيروزي هم براي صعود كافي نخواهد بود. براي صعود ايران، استراليا نبايد از چين سه امتياز بگيرد. يعني يا چين بازي را با هر نتيجه‌اي به سود خود به پايان برساند و يا استراليا با برد در 5 گيم دو امتياز بگيرد. در غيراين صورت اگر استراليا 3-0 يا 3-1 به برتري برسد، برد ايران بي نتيجه شده و روياي المپيك باز هم تحقق نمي‌يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فرض دوم، پيروزي 2 امتيازي ايران (برد 3-2)

پيروزي در 5 گيم براي ايران دو امتياز خواهد داشت و مجموع امتيازات كشورمان به 13 خواهد رسيد. در اين وضعيت تنها يك راه براي صعود شاگردان ولاسكو باقي مي‌ماند و آن پيروزي 3 بر 2 چين مقابل استرالياست تا ايران با ست شماري المپيكي شود. پيروزي چين با هر نتيجه‌ي ديگر و يا برتري استراليا، حذف ايران را رقم خواهد زد.

* شانس صعود ژاپن چقدر است؟

چشم بادامي‌ها كه با پيش‌بيني شرايط حساس روز پاياني، ديدار اختتاميه را بازي با ايران قرار داده‌اند، كار سخت‌تري براي صعود دارند. با فرض پيروزي 3 امتيازي آنها مقابل پورتوريكو در بازي امروز، آنها بايد ايران را هم در سه ست يا چهار ست شكست دهند و البته اميدوار باشند كه استراليا امتيازات كامل بازي با چين را نگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016