پنجشنبه 25 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گلايه بانوان كماندار دو روز پيش از اعزام به آمريكا

كمانداران ريكرو ايران در شرايطي دو روز ديگر به آخرين مسابقات كسب سهميه المپيك در آمريكا اعزام مي‌شوند كه به نظر مي‌رسد هنوز پس از حواشي به وجود آمده در فدراسيون تير و كمان برخي از ملي‌پوشان از نظر روحي به وضعيت ايده‌آلي نرسيده اند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از تغيير و تحولات انجام شده در راس فدراسيون تير و كمان و حضور محمدعلي شجاعي به عنوان سرپرست جديد اين فدراسيون تغييراتي در كادر فني تيم ملي تير و كمان انجام شد كه مورد اعتراض برخي از ملي‌پوشان قرار گرفت به طوري كه ميلاد وزيري تنها كماندار المپيكي ايران از بركناري مربيان كره‌اي كه حدود هفت سال در تيم ملي تير و كمان حضور داشتند، اظهار نارضايتي كرد.

اين در شرايطي بود كه مسئولان فدراسيون عنوان مي‌كردند اگر قرار بود مربيان كره‌اي نتيجه‌ مطلوبي در تيم ملي بگيرند، هفت سال براي آن‌ها كافي است و با توجه به كسب نتايج ضعيف در مسابقات تركيه و چين ديگر جاي تامل براي نگه داشتن اين مربيان وجود ندارد.

هر چند نارضايتي بين ملي‌پوشان كماندار به خصوص تيم ملي ريكرو به چشم مي‌خورد، اما با سر كار آمدن كادر فني و سرمربي جديد تيم ملي، به نظر مي‌رسيد كه زمان، شرايط عادي را به اردو باز خواهد گرداند. اردوي تداركاتي در تركيه يكي از اقداماتي بود كه پيش از اعزام به آخرين مسابقات كسب سهميه المپيك صورت گرفت. اردويي كه حدود 10 روز به طول انجاميد و به گفته ملي‌پوشان و كادر فني تاثير بسزايي در روحيه كمانداران داشت. هر چند به نظر مي‌رسد هنوز ملي‌پوشان به ويژه اعضاي تيم ملي بانوان از وضعيت روحي خود رضايت كامل ندارند.

زهرا دهقان كماندار ملي‌پوشي كه به همراه دو هم تيمي خود به رقابت‌هاي كسب سهميه المپيك در آمريكا اعزام مي‌شود، درباره وضعيت تمريني خود به خبرنگار ايسنا، مي‌گويد: سطح آمادگي من 50 درصد است و هنوز نتوانستم آن گونه كه بايد به سطح ايده‌آل برسم كه دليل آن نبودن تجهيزات مورد نياز است. چندي پيش اعلام كرده بوديم كه نياز به تجهيزاتي همچون تير، زه و ... داريم كه حالا چند روز مانده به اعزام اين تجهيزات به دست ما رسيده است. اين در شرايطي است كه حدود يك هفته‌ زمان لازم است تا بتوانيم بر تجهيزات خود مسلط شويم، اما چنين زماني براي ما وجود ندارد.

دهقان تاكيد مي‌كند: من يك ورزشكار هستم و نبايد از لحاظ رواني اين دغدغه‌ را داشته باشم كه براي تيراندازي خود تير ندارم و خودم با مسئولان صحبت كنم كه تير به ما بدهند. آن‌ها هم مي‌گويند كه تلاش خود را مي‌كنند، اما نتيجه‌اي نداشته است. نداشتن حريف تمريني يكي ديگر از مشكلاتي بود كه ما با آن روبرو بوديم. به طوري كه حتي در اردوي تركيه هم به تنهايي تمرين كرديم و هيچ برنامه‌اي با كمانداران خارجي نداشتيم، در حالي كه اگر همچون اردوهاي پيش از مسابقات «گوانگجو» با تيم‌هاي خارجي تمرين مي‌كرديم، در افزايش سطح كيفي ما تاثير بيشتري داشت.

دهقان درباره تغيير مربيان كره‌اي هم مي گويد: ما با مربيان قديمي خود مشكلي نداشتيم، چون آن‌ها چندين سال با تيم تمرين كرده بودند و اعتقاد داشتيم كه حتي اگر مربي بهتري هم در تيم بياورند، در زمان باقي مانده نتيجه‌ چنداني را به همراه نخواهد داشت و تنها درخواستمان اين بود كه دو ماه باقي مانده همين مربيان كنارمان باشند.

عضو تيم ملي ريكرو بانوان به مسابقات آمريكا اشاره كرده و مي گويد: اين مسابقات از سطح كيفي بالايي برخوردار است، چون كمانداراني از آمريكا، ژاپن و مالزي براي كسب سهميه در اين رقابت‌ها حضور دارند. پيش از مشكلات به وجود آمده در اردوي تيم ملي بسيار اميدوار بوديم كه بتوانيم كسب سهميه داشته باشيم، ‌اما با توجه به وضعيت موجود التماس دعا داريم و اميدمان به خداست.

همچنين مريم محمودي ديگر ملي‌پوش ريكرو بانوان هم به ايسنا، گفت: تمام تلاش خود را مي‌‌كنيم كه بتوانيم در مسابقات آمريكا سهميه كسب كنيم، اما متاسفانه در دو روز مانده به اين اعزام هنوز با مشكلاتي روبرو هستيم.

وي با بيان اين كه تجهيزاتي همچون تير روز دوشنبه (22خرداد)به دست ما رسيده است مي‌گويد: هنوز برخي از ملي‌پوشان تجهيزات ندارند و اين موضوع مشكلاتي را براي ما به وجود آورده است چون يك تيرانداز بايد دستانش با تجهيزات آشنا شود و فرصت كافي براي اين كار براي ما وجود ندارد چون دو روز ديگر به آمريكا اعزام مي‌شويم.

محمودي اضافه مي‌كند: به دليل كمبود تير در انبار فدراسيون پس از بازگشت از مسابقه‌هاي تركيه در ارديبهشت امسال مجبور شديم از تيرهاي مسابقه به جاي تير تمرين استفاده كنيم در نتيجه حالا تيري براي شركت در مسابقه نداريم و اين موضوع براي ما سخت است. اين در حالي است كه حتي در بين تيرهاي خريداري شده معمولا چند تير ايراددار هم وجود دارد كه بايد در يك زمان مشخص آن تيرها را شناسايي و كنار بگذاريم و زمان براي چنين كاري هم نداريم.

اين ملي‌پوش ريكرو بانوان ادامه مي‌دهد: موضوع تجهيزات را بارها با آقاي شجاعي مطرح كرده‌ايم و زماني هم كه ايشان متوجه شدند هنوز تجهيزات به دست ما نرسيده است از اين موضوع ناراحت شدند چون مثل اينكه دستور خريد تير را داده بودند اما مشخص نيست در اين ميان چه كسي مسئول اين موضوع است.

محمودي اضافه مي‌كند: قبل از اردوي تركيه كه بيش از يك هفته گذشته در تركيه برگزار شد، خانم شمس مربي تيم ملي بانوان را بركنار كردند و خانم آبتين به جاي ايشان آمدند كه آبتين هم نمي‌تواند در مسابقه‌هاي آمريكا كنار ما باشد. يعني متاسفانه به نظر مي رسد كه هيچ مربي خانمي در اين مسابقه‌ها ما را همراهي نخواهد كرد و ما نمي‌دانيم چه كسي در زمان مسابقه‌ها پشت سر ما قرار خواهد گرفت.

وي ادامه مي‌دهد: با تمام اين مشكلات ما براي كسب سهميه المپيك تلاش مي‌كنيم و مي‌خواهيم در بخش انفرادي به لندن راه يابيم. البته كمانداران آمريكا از امتياز ميزباني استفاده مي‌كنند و شانس بيشتري براي كسب سهميه دارند. همچنين رقباي از ژاپن و مالزي هم به عنوان حريفان بسيار قوي در اين رقابت‌ها حضور دارند كه شرايط را براي ما سخت‌تر مي‌كند هرچند هنوز از راهيابي به المپيك لندن نااميد نيستيم.

به گزارش ايسنا، ساره اسدي كه سومين نماينده بانوان ايران در مسابقه‌هاي كسب سهميه آمريكا است، معتقد است كه اردوي 10 روزه در تركيه از لحاظ روحي كمك بسيار زيادي به آن‌ها كرده است هر چند از نظر روحي به وضعيت ايده آل نرسيده اند اما ركوردهاي تمريني‌شان رضايت بخش است.

وي درباره مشكلات تيم ملي به ايسنا مي گويد: تغييرات صورت گرفته در فدراسيون باعث شد از نظر روحي شرايط حساسي براي ما ايجاد شود هرچند در حال حاضر وضعيت بهتري در اردو وجود دارد اما هنوز تاثيرات حواشي به وجود آمده در تيم به طور كامل از بين نرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اسدي هم اصلي ترين مشكل موجود در تيم ملي ريكرو را نبودن تجهيزات عنوان مي كند و مي گويد: يكي از مشكلات ما بحث تجهيزات است كه در زمان چند روز مانده به مسابقه‌ها مشكل به صورت كامل برطرف نشده است. در مجموع مي‌توانم بگويم كه پيش از تغييرات صورت گرفته در فدراسيون، براي كسب سهميه مطمئن‌تر بوديم اما حالا شرايط متفاوت است هرچند تلاش خود را براي موفقيت در اين رقابت‌ها انجام مي‌دهيم.

به گزارش ايسنا، تيم ملي ريكرو مردان و زنان براي حضور در مسابقات كسب سهميه المپيك جمعه 26 خرداد به اين كشور اعزام مي شوند. پيش از اين ايران توانسته بود در مسابقات قهرماني آسيا در تهران يك سهميه در بخش انفرادي ريكرو مردان را توسط ميلاد وزيري كسب كند. ايران براي كسب سهميه در بخش ريكرو تيمي مردان و زنان و انفرادي زنان به اين رقابت ها اعزام مي شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016