پنجشنبه 25 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در یورو ۲۰۱۲پرتغال با پيروزي مقابل دانمارك اميدوار شد

پرتغال با برتري مقابل دانمارك به نخستين پيروزي خود در رقابت‌هاي يورو 2012 دست يافت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پرتغال در دومين ديدار خود در گروه B رقابت‌هاي يورو 2012 با نتيجه 3 بر 2 از سد دانمارك گذشت تا به اولين پيروزي خود در اين رقابت‌ها دست پيدا كند.

پرتغالي‌ها مي‌دانستند كه براي بقا در رقابت‌ها نياز مبرمي به كسب نتيجه مطلوب در مسابقه مقابل دانمارك دارند و به همين دليل بازي را هجومي آغاز كردند. در دقيقه 13، رائول ميرلس با شوت محكمي دروازه دانمارك را تهديد كرد اما توپ او وارد دروازه نشد.

در دقيقه 16، زيملينگ دچار مصدوميت شد و نتوانست به بازي ادامه دهد تا دانماركي‌ها در همان ابتداي كار مجبور شوند دست به يك تعويض اجباري بزنند و پولسن را به جاي زيملينگ وارد ميدان كنند. دو دقيقه بعد، شوت كريستيانو رونالدو با فاصله نسبتا زيادي از كنار دروازه دانمارك به بيرون رفت.

در دقيقه 24 بازيكنان پرتغال صاحب يك ضربه كرنر شدند و پپه مدافع پيش‌تاخته پرتغالي‌ها موفق شد با يك ضربه سر چرخشي و از زاويه بسته دروازه دانمارك را باز كند تا پرتغال با يك گل از حريف خود پيش بيفتد.

در دقيقه 34، رونالدو روي يك ضربه ايستگاهي شوت خوبي را روانه دروازه دانمارك كرد اما توپ پس از برخورد با سر يكي از بازيكنان حاضر در ديواره دفاعي با فاصله كمي از بالاي دروازه به كرنر رفت.

دو دقيقه بعد، بازيكنان پرتغال فراري را از سمت راست طرح‌ريزي كردند و توپ درون محوطه جريمه دانمارك به پوتينگا رسيد. اين بازيكن نيز با يك ضربه محكم توپ را به تور دروازه دانمارك رساند تا پرتغال با اختلاف دو گل از حريف خود پيش بيفتد.

پس از اين گل، دانماركي‌ها فشار خود را افزايش دادند و در صدد جبران نتيجه برآمدند. در دقيقه 38، دروازه‌بان پرتغال شوت محكم و از راه دور اريكسن را مهار كرد. در دقيقه 41، دانماركي‌ها توپ را روي دروازه پرتغال سانتر كردند و كروندلي با ضربه سر توپ را روي هوا در اختيار بندتنر قرار داد و اين بازيكن نيز با ضربه سر دروازه پرتغال را باز كرد تا در پايان نيمه نخست، اختلاف به يك گل كاهش يابد.

گل پپه با يك ضربه سر زيبا

در نيمه دوم، بازي به صورت متعادل پيگيري شد. در دقيقه 50، رونالدو با يك فرار از نيمه زمين در موقعيت تك به تك با دروازه‌بان دانمارك قرار گرفت و در حالي كه همه تصور مي‌كردند شاهد گل سوم پرتغال خواهند بود، اندرسون با واكنش خوب خود ناجي دروازه تيمش شد.

در دقيقه 62، كويست مي‌توانست بازي را به تساوي بكشاند اما شوت محكم و ناگهاني او با فاصله چند سانتي‌متر از تير دروازه به بيرون رفت. دو دقيقه بعد، ميكلسن كه به چند دقيقه‌اي بود به جاي رومدال براي دانمارك وارد زمين شده بود، فراري را از سمت راست آغاز كرد اما پپه پاس به بيرون او را قبل از رسيدن به مهاجمان دانمارك راهي كرنر كرد.

در دقيقه 78، رونالدو يك بار ديگر با اندرسن در موقعيت تك به تك قرار گرفت اما باز هم در گلزني ناكام بود و ضربه بغل پاي او راهي اوت شد. دو دقيقه بعد، بندتنر با يك ضربه سر گل دوم خود و تيمش را به ثمر رساند تا بازي 2 - 2 مساوي شود.

اما اين پايان كار نبود و پرتغالي‌ها در دقايق باقي‌مانده تلاش زيادي براي زدن گل برتري به خرج دادند. سرانجام وارلا كه در دقيقه 84 به جاي ميرلس وارد ميدان شده بود، در دقيقه 87 گل سوم پرتغال را وارد دروازه دانمارك كرد تا پرتغالي‌ها در اين مسابقه با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي برسند.

به اين ترتيب، پرتغال به نخستين سه امتياز خود در اين رقابت‌ها دست يافت و دانمارك نيز كه پس از پيروزي مقابل هلند، سه امتيازي شده بود در همين امتياز باقي ماند. در ديگر ديدار اين گروه‌ تا دقايقي ديگر آلمان و هلند در يك مسابقه حساس مقابل يكديگر قرار خواهند گرفت.

محل برگزاري مسابقه: ورزشگاه آره‌نا لـِويـِو اوكراين

هوا: نيمه ابري، 19 درجه سانتي‌گراد، رطوبت 55 درصد

داور: كريگ تامسون (اسكاتلند)



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تركيب دو تيم:

دانمارك: اندرسن، كجار، اگر، پولسن، ياكوبسن، كويست، اريكسن، زيملينگ (پولسن 16)، كروندلي (شون 90)، رومدال (ميكلسن 60)، بندتنر

پرتغال: روي پاتريسيو، برونو آلوس، پپه، كونترائو، پيريرا، ولوسو، مونتينيو، ميرلس (وارلا 84) ، ناني (رولاندو 89)، رونالدو، پوستيگا (اوليويرا 64)

مالكيت توپ: دانمارك 59 درصد - پرتغال 41 درصد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016