شنبه 24 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس فدراسیون تیراندازی: کسب مدال تیراندازان در المپیک دور از ذهن نیست

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه سه ملی پوش اعزامی ایران در این رشته در آمادگی خوبی بسر می برند گفت: هر چند کسب مدال توسط تیراندازان ایران در المپیک سخت است اما دور از دسترس نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز نشست خبری سید مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در محل این فدراسیون برگزار شد. وی در ابتدای این نشست تصریح کرد: فدراسیون تیراندازی پس از 70 سال از زمان تاسیس خودش این امکان را پیدا کرد که با سهمیه های اخذ شده در المپیک شرکت کند. دو سهمیه در بخش بانوان و یک سهمیه در بخش آقایان بدست آوردیم.

سیدمهدی هاشمی با اشاره به شرایط کنونی تیم ملی تیراندازی اعزامی به رقابت های المپیک افزود: تیم ملی ما علی رغم مسائل و مشکلاتی که وجود داشت از آمادگی خوبی برخوردار است. ملی پوشان کشورمان امشب از اردوی فرانسه و آلمان به کشورمان برمی گردند و پس از مدت کوتاهی استراحت روز 2 مرداد عازم لندن می شوند.

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به موضوع پرچمداری الهه احمدی در المپیک افزود: الهه احمدی تیرانداز بانوی کشورمان به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی های المپیک انتخاب شده بود اما به دلیل اینکه مراسم روز افتتاحیه تا پاسی از نیمه شب ادامه پیدا می کند و این بانوی تیرانداز کشورمان باید در اولین روز رقابت ها، مسابقه بدهد با هماهنگی فدراسیون و مسئولان از این کار اعلام انصراف کردیم تا ورزشکارمان با آمادگی هر چه بیشتر در زمان مسابقه حضور پیدا کند.

هاشمی اظهار کرد: رقابت های رشته های مدال آور کاروان کشورمان از هفته های دوم برگزار خواهد شد و رشته هایی که شانس کمتری برای کسب مدال دارند، از هفته اول پیکار خواهند کرد. به همین دلیل تمرکز رسانه ها روی این ورزشکاران بیش از حد انتظار صورت می گیرد. همانگونه که در بازی های آسیایی گوآنگجو شاهد این موضوع بودیم در آنجا دیدیم که در هفته اول مدال های زیادی نصیب کاروانمان نشد و منجر به رنجش خاطر مردم و اصحاب رسانه گشت.

وی با اشاره به سخت بودن رقابت های تیراندازی اظهار کرد: کسب مدال در تیراندازی بسیار سخت است، اما تحقق این امر هم دور از دسترس هم نیست. در رقابت های دوستانه فرانسه ملی پوشان ما مقام دوم را بدست آوردند اما این مسابقات دوستانه است و نمی توان آنها را معیار مناسبی قرار داد.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: تلاش کردیم در حد بضاعتمان شرایط را برای ملی‌پوشان کشورمان فراهم کنیم.

هاشمی با اشاره به برنامه های آتی فدراسیون تیراندازی خاطر نشان کرد: طی روزهای شانزدهم الی بیست و پنجم شهریور ماه سال جاری در رشته اهداف پروازی مسابقات جایزه بزرگی را در کشورمان میزبانی خواهیم کرد. همچنین در رشته اهداف ثابت نیز بیست و هشتم مهر ماه لغایت دوم آبان مسابقاتی را تحت عنوان جایزه بزرگ در ایران برگزار می کنیم. جوایز این مسابقات 3 هزار دلار خواهد بود و ما امسال سعی کرده ایم این نقیصه را برطرف کنیم که نفر برنده اگر ایرانی بود یا خارجی به او این مبلغ را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به برنامه های دیگر فدراسیون تاکید کرد: در مهر ماه سال جاری سه دوره آسیایی را شامل مدیریت، روانشناسی و تغذیه تیراندازی در آکادمی تخصصی تیراندازی برای دومین بار در سطح جهان و کشورمان برگزار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که پاداش های تیراندازان به چه صورت خواهد بود، میزان پاداش ها بسته به نتایجی خواهد داشت که ملی پوشانمان کسب می کنند، در خصوص این موضوع هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم.

مهدی هاشمی در پاسخ به این سوال که پیش از اینکه شما وارد مجلس شورای اسلامی شوید در خصوص کمبود بودجه و عدم آن گلایه می کردید اما گویا پس از راهیابی به مجلس رفع شده است؟، اظهار کرد: در حال حاضر در فشار کمتری هستیم اما هنوز مشکلاتمان به صورت عمده حل نشده است. باتوجه به مساعدت هایی که بوجود آمده و همچنین حضور وزارت ورزش مشکلات تا حدودی حل شده است، اما بیشتر از پشتیبانی برای ما آرامش بوجود آمده است حمایت هایی شروع شده، ولی جبران عقب ماندگی ها راه زیادی باقی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط کنونی حاکم بر ورزش شایسته آن است؟، خاطر نشان کرد: این شرایط، شرایط قابل قبول و پسندیده ای نیست، اما شاید نشود شخص یا جایگاه خاصی را مقصر این امر تلقی کنیم. در این دوره موضوع فرهنگ‌سازی و بسترسازی المپیک ناقص انجام شده است و توجه جامعه و نقش مدیریتی به موضوع المپیک قابل قبول نبوده است. امروز ورزش صرفا یک موضوع فرهنگی و اجتماعی نیست و در آن خیلی از مسائل حتی موضوعات سیاسی تاثیر دارد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا امکان استیضاح وزیر ورزش پیش از اعزام به المپیک وجود دارد؟، اظهار کرد: فراکسیون ورزش به شدت مخالف این امر است. این موضوع را به افرادی که آن را طرح کرده اند، اعلام کرده ایم. چنین امری تخصصی نیست بلکه مدیریتی از منظر خاص است. در جلسات تاکید کرده ایم در این مقطع به صلاح نیست که حتی موضوع استیضاح وزیر خبری یا طرح شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: فکر می کنم بعد از المپیک در این خصوص تصمیم گیری شود. امیدوارم این امر محقق نگردد چون ورزش به اندازه کافی ضربه خورده است و این امر با توجه به اینکه در سال آخر دولت هستیم اگر هم بخواهد تغییری در آن صورت بگیرد باید مراحل خاصی را طی کند. فرد جدید اگر بخواهد بیاید باید به عنوان سرپرست یا وزیر تا پایان دولت دهم به کارش ادامه دهد که نتیجه ای هم نخواهیم گرفت پس بهتر است موضوع را دچار تنش نکنیم و مشکلات موجود را با تعامل رفع کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در پاسخ به این سوال که مشکل مهمات به کجا رسید؟، اظهار کرد: با وزارت دفاع در خصوص دسترسی به صلاح و مهمات تفاهم نامه ای داشته ایم که آن به مقداری انجام شد و مدتی است که دچار تاخیر شده است. کما فی السابق با تحریم های ناجوانمردانه روبرو هستیم، علی رغم اینکه می گویند تحریم ها نظامی است، اما در تمام زمینه ها سعی می‌کنند به ایران فشار وارد کنند که این موضوع در صلاح های نظامی هم اعمال شده است.

هاشمی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که شما در صحبت هایی تلویحا به نام حمید سجادی وزیر ورزش در خصوص مشکلات اخیر ورزش اشاره کرده بودید، نقش ایشان را در مشکلات اخیر چگونه می بینید؟، گفت: شما می خواهید من را با پسر عمویم دعوا بیاندازید(با خنده) ایرادات به او زیاد است، اما این بدان معنا نیست که سجادی محور مشکلات باشد بعنوان فردی که معاون وزیر ورزش است تصمیماتی را برعهده دارد که باید برای آنها زمان بیشتری خرج بدهد. امیدوارم او کادر تخصصی اش را تقویت کند و در تصمیم سازی ها از کارشناسان نخبه استفاده کند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که وظیفه فراکسیون ورزش در مجلس چیست؟، گفت: فراکسیون در مجلس نقش یک نهاد خصوصی را بازی می کند فراکسیون جایگاهی که بتواند مطالبه رسمی داشته باشد نیست و آن بیشتر جنبه های بسترسازی را نیز فراهم می کند تا در زمانی که لازم بود مجموع مجلس را بکار بگیرد. 80 نفر عضو این فراکسیون هستند که همه از کمیسیون های مختلف به آن آمده اند تا این لحظه با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک جلساتی داشته ایم که در دو جلسه از آنها نیز نایب رئیس مجلس حضور داشته و حتی جلسات در دفتر ابوترابی برگزار شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016